Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Viktig tråd!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-02-06 08:09:42

Became a member: 
Forum posts:
Jag vill lyfta upp en tråd som varit uppe förut men den känns så pass viktig att det är värt att sätta igång debatt igen.

Det här med att kuskformen skall spela så stpor betydelse i lopp. Man måste kunna göra en ändring på det så att hästens kapacitet spelar roll i större utsträckning än vad kuskens gör.
Du kan ju sitta med mer eller mindre ett lik till häst men får du bästa kusken till han så vinner han fast han kanske möter hästar som egentligen är betydligt bättre.
Vatycker ni? Personligen så tycker jag att detta är en viktig tråd som måste göras för att spelet skall fortsätta vara riktigt skoj. Har varit drabbad nu av diverse kusk forms dalar och då tappar man liksom sugen.
MVH
Stall Van De Hynderweide
Reply
Posted: 2010-02-06 09:14:10 Answer to: "Jag vill lyfta upp en tråd som varit uppe förut men den kän"

Became a member: 
Forum posts:
jag håller helt och hållet med. Eller göra så att kuskens form endast kan ändras 1 steg i båda riktningarna, som det är nu så är det ju lotten som avgör om din kusk till loppet ändrats i form från dag till dag.
Reply
hogan Posted: 2010-02-06 09:29:56

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag har vunnit med kusk 4 form ett par ggr, visserligen har det varit Örjan vid två tillfällen. Men det är sant som du skriver, att skithästar vinner bara de får bra kusk....det kan ju vara lite mer för hästens kvalite än kuskens tycker jag med. Och det är inte kul när man är som favorit på banor där det finns få med kuskar med bra värden o form, så tar man t.ex Horpestad Tom och den kan ha 8 när man anmäler, sen på startdagen har han 5-6, så har man överlägsen häst men får ändå se sig besegrad. Ej kul.
Admin sa ju senast det begav sig då man hörde hans röst/text (alltså 2008 typ) att kuskarnas form o betydelse har inte så stor roll, men då måste han ha skruvat justeringen åt fel håll iså fall.
Reply
Limpicus Posted: 2010-02-08 15:34:58

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
vet inte så mycket om kodning.. men det borde ju vara något med värden.. så varför inte testa nästa etapp att halvera kuskens betydelse.. dubblera tung bana och vinterbana effekten halvera barfotaeffekten samt dubbla blåa värdena.. kanske blir bra.. kanske blir sämre.. men de är värt att testa iaf tycker jag?
Reply
mickeel Posted: 2010-02-08 18:39:02
989
Stall Bringsta
Hagmyren

Became a member: 2008-03-04
Forum posts: 208
Men sett till det stora hela, så om man tittar på ranken så är det många bra hästar som ligger i topp, så något måste ju vara bra.
Reply
[ 1 ]