Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Ekonomifunderingar mm.
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 11:53:38 Edited(1): 2007-08-13 11:55:40

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Undrar om dom flesta stallen inte har det svårt ekonomiskt? Mitt stall har gått bra, vi har kört in drygt 2 miljoner, ändå har jag \"bara\" 500000 r i kassan utan att jag tycker mig ha slösat.
Kan tänka mig att många stall har det kärvt och tycker att alla lopp upptill 100.000 kr i första pris i princip borde få dubbelt så höga prissummor , sen är resorna på tok för dyra, det är ingen mening att ha lopp i t.ex. Malta som man förlorar pengar på även om man vinner loppet. Förslagsvis skulle resorna kosta 1/10 av dagens kostnad. Sen vill jag ha 5 boxar till och 1 miljon extra till alla stall i stöd (från ATG eller STC).Och sen behövs det fler lopp i synnerhet om man får fler boxplatser.
Dom här sakerna tror jag skulle sätta mer fart på spelet.
Reply
Posted: 2007-08-13 12:10:06

Became a member: 
Forum posts:
du har ju 5 hästar och dom ska ha mat stall hyra skötare tränare o.s.v!!
Reply
Posted: 2007-08-13 12:10:14

Became a member: 
Forum posts:
du har ju 5 hästar och dom ska ha mat stall hyra skötare tränare o.s.v!!
Reply
Posted: 2007-08-13 12:58:21

Became a member: 
Forum posts:
Äsch kom igen vad alla gnäller att dom vill ha det bättre hela tiden.

Kan inte alla få 10 000 000 000 miljoner istället så slipper vi ju fundera på nånting.

Resorna är bra som dom är.

Det som behövs är dock fler lopp på fler banor med _olika_ proppar.

Hittills har prissummorna varit löjligt höga i alldeles för många lopp, eftersom det varit skräphästar som sprungit där.

Klart det är tufft ekonomiskt men man får ju liksom starta sina hästar där det inte kostar att resa och sen får man väl skärna ner på personal i sitt stall. Eller får man sälja sin träningsanläggning om det blir för dyrt.

Redan nu får du 50 000 i veckan och det är lagom. Dock borde systemet utvecklas vad gäller sponsorpengar.

Enda som behövs är fler lopp med fler proppar så vi slipper upp mot 70 anmälda hästar som det är _ofta_ nu.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 14:36:58

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Forumet heter väl Tips & Ideér? Det jag skriver är just tips & ideér och inte gnäll. Jag tror att ca 90% av stallen dräneras på pengar som det är just nu och det håller inte i längden.
Reply
Posted: 2007-08-13 15:31:19

Became a member: 
Forum posts:
det borde finnas ett forum som heter gnällrummet.eller
Reply
Posted: 2007-08-13 17:33:01

Became a member: 
Forum posts:
Men om det kommer tips och idéer och ingen kritiserar dom kan man ju lätt få uppfattningen om att "alla" vill ha det på det sättet.......
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 17:44:00 Edited(1): 2007-08-13 17:46:43 Answer to: "Men om det kommer tips och idéer och ingen kritiserar dom kan man ju lätt"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Nej det är väl klart att ideèrna ska få diskuteras, men det är inte bara vi två atix som ska diskutera, fler får gärna säga vad dom tycker. Det är på så vis saker och ting kan utvecklas. Fast det här som jag upprepar att jag vill ha fler boxplatser kan ni gärna kalla tjat, men det vill nästan "alla" eller ca 83%.
Reply
Posted: 2007-08-13 18:02:57

Became a member: 
Forum posts:
Jag vill också ha fler boxplatser men det måste integreras på rätt sätt, annars slår det fel anser jag. Jag själv röstade på 50 hästar som max och jag ser gärna att det inte finns någon begränsning.

Dock skulel jag vilja se ett system där alla startar med max två hästar coh efter ett visst antal veckor så får man ansöka om att få "gå en kurs" för att förbättra sin licens som då innefattar att man kanske får ha fem hästar. Vidare blir det sen ytterligare kurser och till sist kan man hämta ut sin proffslicens som berättigar till obegränsat med hästar i träning.

Saker som ska påverka om man får gå nästa kurs är t ex skötsam ekonomi, samt att man vårdat hästarna väl (ej för täta starter för ofta) samt ytterligare aspekter.

På så sätt når man även ett "leveljagande" precis som att man vill gå upp i divionssystemet inom t ex fotboll.
Reply
Posted: 2007-08-13 18:06:50

Became a member: 
Forum posts:
atix fixar du allt det där du har sagt så blir det här toppen!!hee
Reply
Posted: 2007-08-13 18:12:59

Became a member: 
Forum posts:
Ja, jag kan ju bara komma med förslag som sagt, men jag jobbar med att lära mig att programmera själv så en dag kanske

Annars blir ju en enklare väg att kontakta STC direkt och be dom sponsra ett spel som sen ska få fler ungdomar intresserade för travsport i Sverige...

Som när armén i USA släppte sitt onlinespel helt fritt utan avgifter
Reply
Posted: 2007-08-13 18:32:28

Became a member: 
Forum posts:
knapast
Reply
Posted: 2007-08-13 19:12:06

Became a member: 
Forum posts:
Vadå knappast :P
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 19:21:35 Answer to: "Vadå knappast :P "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Vad hände när armén i USA släppte sitt onlinespel helt fritt utan avgifter?
Fick man Amerikanska ungdomar intresserade av att åka och döda människor i en massa främmande länder då?
Eller fick det andra positiva effekter?
Reply
Posted: 2007-08-13 19:24:30

Became a member: 
Forum posts:
Dom rekryterade väl antagligen fler till sin armé om jag förstått det hela rätt, men det hade säkert baksidor också.

Det jag menar är att folk kan få upp ett intresse för en sak om det finns ett spel där dom kan relatera till verkligheten, därav borde STC vilja låta sig sponsra ett spel enligt mig!
Reply
Posted: 2007-08-14 12:30:27 Edited(1): 2007-08-14 12:31:02

Became a member: 
Forum posts:
knappst att sct skulle sponsra ett online spel!! vakna atix!! vad tror du att det kostar...
Reply
Posted: 2007-08-14 12:54:52

Became a member: 
Forum posts:
Allt beror på hur bra det ska bli :P

Anser dom att det behövs fler unga inom travet (galoppen) så kan dom mycket väl lägga pengar på ett sånt projekt som att göra reklam på andra sätt.

Folk som sätter sig och stänger ögonen samt håller för öronen har inte lyckats med mycket. Så bättre att ta några snedsteg och träffa rätt ibland än att aldrig ta några steg alls.

Men visst, chansen är liten och inget jag har några stora planer på att dra igång men jag får många kneppa idéer men många blir också bra :P
Reply
Posted: 2007-08-14 14:21:29

Became a member: 
Forum posts:
jaså...nu gick du över till galoppen helt plötsligtdet här är ett trav spel------
Reply
Posted: 2007-08-14 14:35:21

Became a member: 
Forum posts:
Jo, men läs mina meningar en gång till =)
Reply
Posted: 2007-08-14 14:56:05

Became a member: 
Forum posts:
Flera proppar skulle underlätta det hela.
Själv får man åka en bra bit för att starta kusarna.

Så vinsten blir knappast någonting.

mera proppar tack!!
Reply
[ 1 ]   2