Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> HeatLopp
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2007-08-07 00:02:49

Became a member: 
Forum posts:
skulle vilja se att det infördes några heatlopp alltså kval o final samma dag. tycker det vore kul iallafall ni andra får säga vad ni vill
Reply
B_Good Posted: 2007-08-07 00:11:45 Answer to: "skulle vilja se att det infördes några heatlopp alltså kval o final samm"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Det är väl bara att sätta sig ner o vänta på sista helgen i maj..
Alternativt göra en Eegit start i Visby o Usa 7tim senare?
Reply
Posted: 2007-08-07 01:36:16

Became a member: 
Forum posts:
mm kanske det men skulle vilja ha fler än ett
Reply
Posted: 2007-08-07 20:40:18

Became a member: 
Forum posts:
Vad tillför det spelkänslan?

Men visst, några gånger sker det väl per år i verkligheten. Frågan är vad det gynnar spelet.

Jag ställer mig väldigt likgiltig till om det blir så eller inte dock
Reply
Posted: 2007-08-08 00:01:09

Became a member: 
Forum posts:
det är väl som vilket lopp som helst fast det är kval o final samma dag kul grej bara
Reply
Posted: 2007-08-08 09:44:57

Became a member: 
Forum posts:
tycker det verkar roligt, som Elitloppet t ex fast inte för många såna lopp bara.
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-08 15:50:12 Answer to: "tycker det verkar roligt, som Elitloppet t ex fast inte för många såna l"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Vi har redan ett system färdigt för den typen av lopp. Kan nog bli ganska intressant då taktiken kommer spela större roll. Man vill ju inte ge allt i kval-försöket samtidigt som man inte vill riskera att inte komma med till finalen.

Ska snacka med Larsson så kanske vi kan lägga in nåt sådant lopp snart.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-08 16:28:16

Became a member: 
Forum posts:
okej kul
Reply
Posted: 2007-08-08 17:22:02

Became a member: 
Forum posts:
Se till att utöka taktikmöjlighterna först annars känns det som det kvittar nästan

Om vi nu diskuterar "onödiga" tillägg i spelet så vill jag gärna ha Sverigeloppet också, där "bästa" hästen från varje bana tar sig till semifinal och sen vidare till en ev final
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-08 17:26:27 Edited(1): 2007-08-08 17:30:42 Answer to: "Se till att utöka taktikmöjlighterna först annars känns det som det kvi"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Låter som en kul grej, fast jag tror knappt att det finns tillräckligt med hästar på varje bana än så länge.

Här kommer en skiss på hur det kanske kommer att se ut med taktikvalet.



Ingenting är dock klart än och det måste testas en del först.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-08 17:43:02

Became a member: 
Forum posts:
Här ligt att ni jobbat med matchmotorn. Se till att gardera upp ifall man nu satsar på spets och inte når den att man kan välja vad man ska göra då. Annars sitter man ju utan taktik ifall starten går snett

Finns det tillräckligt med hästar att köra lopp om miljonsummer finns det nog hästar att köra lopp om några hundra tusen i ett Sverigeloppet

Inget viktigt för min del då jag tycker allting ska koncentreras till att få ett fungerande spel innan man börja leka med extra finesser. Se däremot till att det finns lopp vi kan köra utan att "hora" allt vi kan komma öbver :P
Reply
Posted: 2007-08-08 22:32:14

Became a member: 
Forum posts:
Sverigeloppet med en häst från varje bana skulle väl inte löna sig? Isåfall krävs väl flera semifinaler om det ska vara från alla banor, och alla banor har inte hemmastall med bra hästar, dom slås iofs ut i ev semifinaler. Men jämför t.ex. Solvalla med banan i Boden/Skellefteå (har inga andra så långt norrut på tungan just nu, undantag Umåker då kanske)
Reply
Posted: 2007-08-08 23:31:04 Answer to: "Låter som en kul grej, fast jag tror knappt att det finns tillräckligt me"

Became a member: 
Forum posts:
tycker det där verkar lite väl krångligt huvudlagen gillar jag med det där sista är lite väl mkt
Reply
Posted: 2007-08-09 09:28:34

Became a member: 
Forum posts:
gillar också huvudlagen men att bestämma taktik hela vägen tycker jag som Nazzgul är lite väl krångligt.
Reply
Posted: 2007-08-09 10:10:56

Became a member: 
Forum posts:
Tycker det ser skitbra ut!
Reply
Posted: 2007-08-09 10:54:00

Became a member: 
Forum posts:
Japp, mer taktik så man känner sig delaktig är mitt svar också. Ni som inte orkar ha mer än några få alternativ - utveckla hur ni tänker? I fotboll vill man väl gärna kunna spela med olika spelsystem och inte bara välja, satsa framåt eller försök håll tätt bakåt

Jag tycker också att det kan blir för mycket i många spel men definitivt inte att man utvecklar hur man vill att loppen ska köras.

Viktigt här är ju att kusken fortfarande har en del att säga till om även om vi kanske gett andra körorder, eller?
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-09 14:33:54

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Ja huvudlag är ok men 9 taktikval per lopp uppå allt annat som man redan valt blir för mycket av det goda.Många kommer att tycka det är för krångligt och lägga ner spelet, andra vill inte ens börja då det verkar för tjorvigt.Men två taktikval för hela loppet tycker jag verkar bra(ett i starten och ett för upploppet)
Man kan ha några alt i starten t.ex:Kör för ledning,leta inv. pos. och leta utvändig pos.
Och några alt för upploppet t.ex leta inv. lucka,spurta utvändigt och spara hästen.
Ett val skulle kunna se ut alt 1:kör för ledning +leta invändig lucka.
eller alt2: leta invändig pos.+spurta utvändigt.
Reply
Posted: 2007-08-09 15:20:23

Became a member: 
Forum posts:
mm låter klart bättre gillar taktiken men måste vara lite enklare
Reply
Posted: 2007-08-09 16:08:54

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker det här ser ut att kunna bli kanon, så det är bara att testa macthmotorn för allt vad den är värd och se om den fungerar såsom tänkt

Reply
Eriksson Posted: 2007-08-10 13:45:50 Answer to: "Jag tycker det här ser ut att kunna bli kanon, så det är bara att testa "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Nu är det ju ingen matchmotor vi har utan en loppmotor .

Får se hur komplicerat vi gör det, kan hända att vi bara kommer att lägga till alternativ för start, spurt.

/Eriksson
Reply
[ 1 ]   2