Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Travklipp -> Maharajah
 

Kolla in travlopp runt om i världen. Youtube filmer kan läggas in genom att skriva [youtube]länken[/youtube] så bäddas videon in i inlägget.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Dark_horse Posted: 2010-04-13 14:13:17 Answer to: "Oj Dark_Horse...tur du väcker mig ibland, jag tittade bara på Gi"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Hehe det är lungt hogan Det skrivs en del här inne som tänder stubinen och ibland kan den brinna lite väl fort. Men hellre lite oskyldiga hjärnsläpp än en massa skitsnack
Reply
Posted: 2010-04-16 22:25:48 Edited(1): 2010-04-16 22:31:24

Became a member: 
Forum posts:
det måste ju röra sig om 130kg maharajah får dras runt med inte undra på att han e stark.
Reply
Posted: 2010-04-16 23:19:46 Answer to: "det måste ju röra sig om 130kg maharajah får dras runt me"

Became a member: 
Forum posts:
Hultman är inte mer än 110 kg.
Bara fett.

Jag väger närmare 120 kg inte ett uns fett..

Är man så obeskrivligt förskonad från muskelmassa så blir inte vikten så hög.
Reply
Posted: 2010-04-17 10:00:58 Answer to: "Hultman är inte mer än 110 kg. Bara fett. Jag väger n&a"

Became a member: 
Forum posts:
Härligt plokko tack för den fantastiskt intresanta historien om din vältränade kropp på 120 kilon
Reply
Post removed Posted: 2010-04-17 11:25:12   Answer to: "Härligt plokko tack för den fantastiskt intresanta historien om"
Posted: 2010-04-17 15:21:11 Answer to: "varsågod, det finns illustrationer och rörligt foto också."

Became a member: 
Forum posts:
ok gör du webcam show ochså !


elr? är det bara någåt extra för viktiga långdistans förhållanden
Reply
kent2010 Posted: 2010-09-25 10:04:34

Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
maharajah är fin häst o ni som tänker att han inte travar fint så de därför för han e fransk vi kollar alla franska som etain royal han kunde inte trava
Reply
Posted: 2010-12-08 21:20:42 Answer to: "maharajah är fin häst o ni som tänker att han inte travar fi"

Became a member: 
Forum posts:
Att han är "fransk" skulle jag inte vilja säga då det bara finns 10% franskt blod i honom.
Hoppas han åker ner och möter de riktiga fransoserna så ska tv-4 få äta upp allt sitt överdrivna hyllande kring den här hästen.
Reply
Posted: 2010-12-13 21:54:56 Answer to: "Att han är "fransk" skulle jag inte vilja säga då"

Became a member: 
Forum posts:
tror januari är sista månaden du skriver något här
Reply
Posted: 2010-12-14 11:40:11 Answer to: "tror januari är sista månaden du skriver något här:)"

Became a member: 
Forum posts:
Det tror jag med, då har alla andra också fått se att fransoserna har betydligt bättre hästar än Maharajah så då behöver jag ju inte försöka hjälpa till att öppna ögonen på folk längre.
Reply
Posted: 2010-12-14 15:04:45 Answer to: "Det tror jag med, då har alla andra också fått se att fra"

Became a member: 
Forum posts:
fransmännen är skit, har nog alla andra än dig fått upp ögonen på sista 3-4 åren de besökt sverige. Men så kan man ju göra som strutsen gör med.
Reply
Posted: 2010-12-14 22:41:01 Answer to: "fransmännen är skit, har nog alla andra än dig fått up"

Became a member: 
Forum posts:
Du kan knappast bedöma fransmännen på de b-hästarna de skickat till Sverige de senaste åren, de bästa har stannat i Frankrike så som Meaulnes du Corta och Ready Cash, du tror alltså att Maharajah leker med exempelvis Ready Cash gjorde, och hon i sin tur leker ju med Torvald.. menmen lilla gubben, man behöver ju inte vara en expert för att se att Ready Cash är en dimension bättre än Maharajah men vi får vänta till janauari så trillar polletten ner för din del med.
Reply
Posted: 2010-12-14 22:51:47 Answer to: "Du kan knappast bedöma fransmännen på de b-hästarna de"

Became a member: 
Forum posts:
känns konstigt att du utgår från så mkt, drar så mycket slutsatser med så lite kött på benen, ser äver lite struts beteende i ditt inlägg ovan. Struts beteende är ju då att man kör ner huvudet i sanden så man varken ser lr hör så mycket.

Att kalla de b-hästar de som kommit är enbart en skev och ensidig tolkning beroende på din inställning, dvs inte en objektiv bedömning. Så känns mindre seriöst.

I själva verket är det så att fransmännen inte är bättre sina senaste prestationer, förstår att detta kan vara svårt att suga in för en som inte ät mottaglig.

En stor anledning till detta, är ( som du säkert känner till som vet så mkt om de franska hästarna) ändrade doping och behandlingsregler i frankrike.

Sedan dessa nya regler/lagar trädde i kraft så har kvaliten på de franska hästarnas prestationer i toppen drastiskt minskat, detta är alltså ingen slump. Är därför inte konstigt de flesta svenska ekipage har guldgruva nere i frankrike och de franska hästarna skyr att komma till sverige eftersom de inte länge räcker till här längre, detta är ju givetvis inget som jag tror komerm ändra din inställning men kan vara kul att veta för övrigt folk som är mottaglig för info.

Sedan tror jag ingenting, utan i mitt jobb som ät att spela på trav, handlar det om mattematik till stor del och kunskap, så tron överlåter jag till andra.
Reply
Posted: 2010-12-14 23:19:37 Answer to: "känns konstigt att du utgår från så mkt, drar s&arin"

Became a member: 
Forum posts:
Så du menar att Ready Cash inte har presterat på senare tid?
Som sagt, vi får se...
Reply
Posted: 2010-12-15 01:10:59 Answer to: "Så du menar att Ready Cash inte har presterat på senare tid? S"

Became a member: 
Forum posts:
som sagt så har jag inte nämnt ready cash, utan snackar om franska travsport och deras bredd i eliten rent allmänt.

Ready cash är en bra häst, men har de så mkt mer än så? ne knappast va.

Håller helt klart ready Cash som Maharadjas farligaste konkurrent, men ska bli kul se när en skolös mahardja i toppform spänner ögonen i ready cash... ja då hade inte jag velat vara ready ash, och 6.50 tycker jage heeeeelt okej!

Större delen av oddsen i förtid beror ju snarare på skador lr dylikt som kan inträffa och inte hästens värdering i ett eventuellt lopp
Reply
Posted: 2010-12-15 01:37:05 Edited(1): 2010-12-15 01:50:15 Answer to: "som sagt så har jag inte nämnt ready cash, utan snackar om frans"

Became a member: 
Forum posts:
Jag håller inte med, Brioni och Nu Pagadi två hästar som "krossar" här i Sverige fick storstryk av ett gäng franska b-hästar.
Och vad säger du om Timoko? En treåring som går 12,6g/2700m volt? Fransmännen får fram bra hästar varje år, vanligtvis bättre än de svenska, åtminstone enligt min åsikt.

Jag tror Maharajah är alldeles för osnabb för att kunna ens hänga med Ready Cash, men som sagt den som lever får se... ska helt klart bli intressant och alla har ju rätt till sin egen åsikt, det ska ju inte behöva urarta till en pajkastning på forumet.
Reply
Posted: 2010-12-15 02:56:07 Answer to: "Jag håller inte med, Brioni och Nu Pagadi två hästar som &"

Became a member: 
Forum posts:
dåliga exempel som du ger ovan, sedna tar du utdrag ur ett enstakla lopp där det antagligen varit 10 harar som dragit fram en tid, du missar ju totalt hela helhetsbilden.

Det är som sagt inte alltid speedigaste hästen som vinner över 2700.........sagt med stor ironi.
Reply
Posted: 2010-12-15 08:30:14 Answer to: "dåliga exempel som du ger ovan, sedna tar du utdrag ur ett enstakla l"

Became a member: 
Forum posts:
Javisst, de kanske har "harar" i travlopp i din värld.

Nej men du kan ju räkna med att Ready Cash är minst lika stark som Maharajah, sen när upploppet nalkas så lämnar han honom.
Då ska iofs Maharajah ha klarat av starten också samt undgått att bli diskad för orent trav...........
Reply
larockma Posted: 2010-12-15 12:22:50

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1473
zzzzzzzzzzz................som att lyssna på en diskussion om vilka är bäst ....Malmö eller Helsingborg............Modo eller Timrå..............Barcelona eller Real Madrid osv osv osv....
Reply
hogan Posted: 2010-12-16 11:25:55 Answer to: "zzzzzzzzzzz................som att lyssna på en diskussion om vilka &"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Eller som när man såg Lillen Eklund boxas....han boxades som en moraklocka....slog en gång i timmen, det är ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ......Larockma!!
Reply
1   [ 2 ]   3