Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Ang. stuterihästarna
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-07-24 10:57:14

Became a member: 
Forum posts:
Nu köper man ju 1-åringar från stuteriet, och dom blir ju 2 år efter en vecka och 3 år efter ytterligare en vecka.. Borde då inte hästens värden höjas i takt med att den blir äldre? Så funkar det ju IRL det är ju perioden 1-3 år som uppträningen görs.. Mitt förslag är alltså att värdena ska förbättras när åldringen sker men att det kanske kan vara med olika mycket beroende på om det är en bra häst eller ej??
Sen undrar jag lite över formens upp och nedgång.. IRL så går ju formen vanligtvis upp i takt med att hästen startas igång sen når den en kulmen och sen går den ner, om starterna sker med rätt matchning givetvis, borde det inte vara så här också? T.ex att formen kanske höjs ett steg istället om den gör ett bra lopp(förslagsvis om den är prisplacerad), men givetvis ska ju formen gå ner vid för täta starter?
Det var några ideér som jag hade
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-24 14:06:03 Answer to: "Nu köper man ju 1-åringar från stuteriet, och dom blir ju 2 år efter en"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Låter som en bra idé faktiskt. Blir nog bättre om det är så. Det med unhästarna alltså.

När det gäller formen så vet jag inte om vi har tänkt att ändra något, skall fundera på saken men tycker det fungerar hyfsat nu även om det inte är precis som i verkligheten.

/Eriksson
Reply
[ 1 ]