Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Ej trav
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Posted: 2008-05-14 00:25:06

Became a member: 
Forum posts:
Beklagar, men efter att ha sett uttagningen av Em-truppen så måste jag bara få ventilera någonstans. Det finns väl någon som är intresserad av fotboll.

Niklas Alexandersson. Jag är förvånad att inte Mattias Jonsson oxå blev uttagen. Har aldrig varit imponerad av Niklas och han har ju definitivt inte dominerat som Stefan Itchizaki gjort dom två senaste åren, även Kennedy Borde varit med.

Daniel Andersson. Han har spelat i hela 60 landskamper utan att vara speciellt bra i någon. Har inte sett Rasmus Lindgren men han spelar fast i Hollands näst bästa lag, måste bara vara bättre än Andersson. Förstår inte.

Marcus Allbäck, visst pålitlig målgjörare, men långt ifrån fornstora dagar, fick ju aldrig riktigt chansen då den tiden var så varför nu? Här borde ju Mackan Berg få chansen. Eller varför skall vi ha fem forwards?

Andreas Granqvist, visst han e bra men fyra mittbackar? in med Oscar Wendt, han har visat hur bra han är till vänster i Köpenhamn.

Johan Wiland, han e bra. Men Allsvenskans BÄSTA målvakt dom senaste tre åren (se statistik bla, aldrig någon tabbe mm) ÄR Petter Wastå. Är och kommer alltid att vara bortglömd. Tyvärr.

Visst Lagerbäck kansin sak. Men han som alla andra har sina favoriter. Om inte ett flertal.







Jag tror inte han dumpat någon gamling som inte sagt nej först.
Reply
SHasth Posted: 2008-05-14 00:48:10
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
Jag gillar fotboll men hatar allt som har med svensk fotboll att göra

Sverige kommer inte gå vidare ur gruppspelet tro mig.

Heja Spanien.
Reply
Posted: 2008-05-14 01:14:15

Became a member: 
Forum posts:
saknar minst 4-5 spelare i AIK som borde varit med...(dom andra 16 i truppen e ju ej svenskar)..
Reply
Posted: 2008-05-14 01:37:07

Became a member: 
Forum posts:
Niklas Alexandersson och Marcus Allbäck, mina favoriter. Den sistnämde kommer att näta flest gånger av samtliga svenska spelare i EM.
Reply
B_Good Posted: 2008-05-14 01:40:06 Answer to: "saknar minst 4-5 spelare i AIK som borde varit med...(dom andra 16 i truppe"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Hehe.. ARGENTINA!!

Jocke: Du har rätt! Uttagningarna är skumma o Lagerbäck borde lämnat landslaget för länge sedan. Inte för att han gjort ett dåligt jobb för det tycker jag inte, utan för att få in lite nytänkande o lite friskt blod. Alexandersson är en förbannat konstig utnämning(o har i mitt tycke varit det ett tag). Det finns bra Svenska spelare som borde få chansen innnan de blir lika gamla som de som spelarr i landslaget idag o har gjort så sedan år noll..
Reply
Posted: 2008-05-14 12:25:10

Became a member: 
Forum posts:
Blir lite besviken ändå på hur dem hade tagit ut truppen..

Ex. Jag tycker ju att Teddy är en bättre back än Andreas Granqvist. Fast man vet ju inte om Teddy har tackat nej för han var ju inte ens med på Reserver på hemmaplan..

Sen tycker jag att Stefan Izishaki har gjort det mycket bra i årets allsvenska, och han borde få en chans o visa det i landslaget också..

Men annars är jag rätt nöjd med hur truppen såg ut, Henke var kul att han tackade jaa.

edit; kanske märks att jag håller på Elfsborg hehe
Reply
Posted: 2008-05-14 13:40:52

Became a member: 
Forum posts:
Teddy Lucic har tackat nej.
Reply
Posted: 2008-05-14 15:02:01

Became a member: 
Forum posts:

Du har rätt! Uttagningarna är skumma o Lagerbäck borde lämnat landslaget för länge sedan. Inte för att han gjort ett dåligt jobb för det tycker jag inte, utan för att få in lite nytänkande o lite friskt blod.


Hur kan man resonera så? så länge Lagerbäck gör de resultat han bevisligen har gjort så är det väl självklart att han skall få fortsätta som förbundskapten?
Skall Kari sluta som travtränare bara för att få in nytt tänkande och blod eller?? så länge de gör resultat så skall de väl få fortsätta??
Reply
SHasth Posted: 2008-05-14 15:52:00
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
Med Lagerbäck som tränare kommer Sverige aldrig vinna något stort mästerskap eller vänta det spelar ingen roll vem som tränar Sverige de kommer ändå aldrig vinna något stort mästerskap.
Reply
Posted: 2008-05-14 15:53:20

Became a member: 
Forum posts:
StigHenry. Vad har Lagerbäck för resultat? Han har gjort sitt jobb. Vi har kvalat in till 5 raka mästerskap, genom, vad ingen tycks komma ihåg, väldigt lätta grupper. Vi har haft tur genom lottning. När vi sedan kommer till själva mästerskapet så gör vi inga resultat. Det är där vi behöver en som kan lyfta Sverige till Resultat.
Reply
Posted: 2008-05-14 15:56:23

Became a member: 
Forum posts:
Med Svennis som förbundskapten så hade vi nog kunnat vinna detta EM. Men Vi har för många gamla långsamma spelare, för att kunna vara ett medaljhopp. Pga, Lagerbäcks kompisuttagning.
Reply
Andynalan Posted: 2008-05-14 16:02:37

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Heja Portugal...!!! Manchester Utd vinner CL !! Då blir jag !

NANI OCH RONALDO ÄR KUNGAR!
Reply
Posted: 2008-05-14 16:12:29

Became a member: 
Forum posts:
Henke är väl slutkörd?..

zlatan har väl dålig form..

ja fotboll liknar trav på sina vis .
Reply
Posted: 2008-05-14 16:12:40

Became a member: 
Forum posts:
Ingen spelare från allsvenskan borde vara med i truppen. Allsvenskan är en av europas sämsta ligor.
Reply
Posted: 2008-05-14 18:45:29 Answer to: "Beklagar, men efter att ha sett uttagningen av Em-truppen så måste jag ba"

Became a member: 
Forum posts:
Daniel är bäst
Reply
Jimson Posted: 2008-05-14 19:39:53

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Sverige har inga möjligheter i EM.. Att Henke är med tycker jag är en svaghet, sen är han listig slutar när det är kval och ändrar sig till mästerskapen, han vill inte göra skitjobbet, ne bort med Henke...
Lagerbäck är ingen tränare för stora mästerskap han kommer aldrig vinna nått..


Daniel är bäst

menar du Andersson så vill jag ifrågasätta dina fotbollskunskaper..
Reply
Posted: 2008-05-14 22:09:16
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Nä menar Daniel Nilsson xD såklart att jag menar Daniel Andersson
Reply
Posted: 2008-05-14 22:56:47
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

StigHenry. Vad har Lagerbäck för resultat? Han har gjort sitt jobb. Vi har kvalat in till 5 raka mästerskap, genom, vad ingen tycks komma ihåg, väldigt lätta grupper. Vi har haft tur genom lottning. När vi sedan kommer till själva mästerskapet så gör vi inga resultat. Det är där vi behöver en som kan lyfta Sverige till Resultat.


fråga 1, vem skulle du vilja se som förbundskapten? vilka kompisuttagningar gör Lagerbäck nu?

Sitt jobb?? så de som har missat mästerskap har ej "gjort sitt jobb"? Jävligt bra gjort att inte missa ett enda mästareskap..
Reply
Posted: 2008-05-14 22:58:15
221
Stall Chanslös
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

Med Svennis som förbundskapten så hade vi nog kunnat vinna detta EM. Men Vi har för många gamla långsamma spelare, för att kunna vara ett medaljhopp. Pga, Lagerbäcks kompisuttagning.


Och Svennis har varit ett riktigt lyft för de lag han har varit förbundskapten för????? Nej nu tror jag väl...
Reply
Posted: 2008-05-14 23:16:43

Became a member: 
Forum posts:
helt inne på StigHenrys linje.
Svennis är inte rätt man för Sverige.
Det var längesedan han gjorde ett resultat.

Sverige kan vara stolta att ha kvalat in till 5 raka mästerskap.Sverige kommer ALDRIG att vinna ett mästerskap.Ta oss till mästerskapet är alltid en mindre bragd för ett land som Sverige.Visst har vi svårt att ta oss vidare till en kvart eller semi,men vilka krav kan vi ha!
Reply
[ 1 ]   2   3