Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Olympiatravet
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]  
Author Message
Posted: 2008-04-20 15:06:41

Became a member: 
Forum posts:
Ja men alla med lite vett i skallen visste att Opalen och Going var chanslösa.
Reply
Posted: 2008-04-20 15:18:05

Became a member: 
Forum posts:
Loppet var ju upplagt att bli som det blev, därför var dom chanslösa. Hade Inte Åke haft dom tre startsnabbaste, så hade det blivit lite spetskörning, och då kanske någon hade brytt sig om att köra fram och lägga press. Nu visste alla att det var ingen ide.

Onödigt att offra sin häst i detta lopp, gör du ett knalllopp i dödens så blir du ändå nerspeedad från dubbla openstretch och kanske från någon i andraspår. Din häst kommer fyra och är helt slut och måste vila tre fyra veckor kanske mer om något går galet. Nej bara att komma runt och satsa på ett nyttlopp nästa vecka. FIASKO.
Reply
Soberano Posted: 2008-04-20 16:01:27 Answer to: "Ja men alla med lite vett i skallen visste att Opalen och Going var "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Ja men alla med lite vett i skallen visste att Opalen och Going var chanslösa.


Visst är det bra att vara kaxig men brukar inte löna sig i längden.....

Jag trodde på OPALEN och han var sämre än jag väntat mig. Om Jorma inte körde för fullt,hästen sjuk eller vad det berodde på orkar jag inte bry mig om. Jag var fel ute och erkänner det mer än gärna, vilket många andra inte gör.

Kommer dock även i fortsättningen hävda att OPALEN är en av Sveriges absolut bästa hästar just nu och är övertygad om att han vunnit om han fått samma lopp som TORVALD. Nu blev det som det blev i spårlottningen men diskussionen om OPALEN hade i loppet att göra var uppe innan spåren blev lottade och då höjdes det röster om att han inte skulle vinna oavsett vilket spår han fått,rätt eller fel får vi aldrig veta. Skiter i vilket. Nya lopp med nya förutsättningar kommer.

Tycker dock fortfarande att jag har en del vett i skallen.....
Reply
Posted: 2008-04-20 17:21:07 Answer to: "Ja men alla med lite vett i skallen visste att Opalen och Going var "

Became a member: 
Forum posts:
Opalen var inte sjuk den är inte mkt bättre helt klart Överskattad och han är inte Sveriges bästa häst
Reply
hogan Posted: 2008-04-20 18:23:20

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Håller med Soberano ang Opalen, man hörde ju på morgonnyheterna om V75 att Jorma föreslagit skor på, så dom skulle spara hovarna till Finlandia och det kan ju vara en förklaring till att dom tog det här som en genomkörare, hästen reste ju nyligen hem från ett framgångsrikt turnerande i Frankrike.
Tycker den hästen genomgick en metasforisk utveckling som 3 åring till där han är idag...en fantastisk häst helt enkelt. Dom som säger ngt annat, kan inte ha sett så mycket av honom.
Ang. Åke Svanstedt igår kan jag bara säga....Han äger Olympiatravet, vad mer behövs sägas.
Reply
Posted: 2008-04-20 19:00:42

Became a member: 
Forum posts:
Opalen är Sveriges bästa häst - utomlands!
I Sverige är han väl knappt top10?
Reply
Posted: 2008-04-20 19:23:02 Answer to: "Opalen är Sveriges bästa häst - utomlands! I Sverige är han vä"

Became a member: 
Forum posts:
knappast det. jag rankar han 11-15 häst i sverige
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]