Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> åke svanstedt
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-15 09:28:15

Became a member: 
Forum posts:
vad säger ni om allt det som står i tidningarna? jag har inte föjt det alls. såg det först igår på aftonbladet. nån som tänker nåt?

det skulle komma nåt inslag idag på lunchsändningen. kanske sevärt för dom/oss som har möjlighet (jag tex)?
Reply
Posted: 2008-02-15 13:41:08

Became a member: 
Forum posts:
Övereaktion, såg att dom hade info på hemsidan om hästarna på Åby igår så det är väl som det skall.
Reply
Posted: 2008-02-15 22:47:53

Became a member: 
Forum posts:
Japp, jag såg det på lunchen, var ett rätt roligt inslag.
Tycker faktiskt han har en hel del poängar Svanstedt. Så jag köper det.

Gillar att han attackerar journalisterna och Stig H.
Bäst av allt var väl att Professorn inte tror att journalister mörkar tips, dummaste tjockisen i världen. Om dom bara kunde ta bort han från rutan.
Reply
Posted: 2008-02-15 23:03:15

Became a member: 
Forum posts:
det roliga var ju att precis efter att åke sagt att han var trött på att få samma frågor hela tiden, dvs: ledning, skor och huvudlag, så säger han att han skulle vilja fråga åke om vilken taktik han skulle välja i loppet i fråga... vilket ju var precis vad åke var trött på att bli frågad. jag tycker också att åke verkade säga vettiga saker. kanske skulle kunnat namnge dom som mörkar till och med. så kan dom själva få bemöta det och vi som letar info kan få veta sanningen.

borde man inte ställa lite mera hälsotillståndsfrågor om man är journalist? är inte det ganska centralt om man ska springa runt i 200 km/h? mat och vatten, resa, etc? det är i alla fall vad jag hade frågat, utan att vara expert på nånting inom nånting inom den här sporten.

kari verkade hålla med honom. kanske fler som gör det också?

skillnaden med andra sporter (som dom ju drog upp i studion) är ju att journalisten kanske vill eller behöver snacka med 3 pers för att få den info han vill ha, men här på75 är det kanske 30-40-50 pers man måste snacka med, så jämförelsen som dom drog i studion blir konstig.
Reply
Posted: 2008-02-15 23:19:09 Answer to: "det roliga var ju att precis efter att åke sagt att han var trött på att"

Became a member: 
Forum posts:
Precis, den jämförelsen var ju överflödig.
Åke har en poäng, det ska han få creds för.
Professorn är en dåre, fattar inte vad han gör i studion, likaså Hans G, vad håller han på med? Skriker Racing Lover, RACE, överdriver, gapar, är så extremt sensationell hela tiden i allt han säger.

Nej, Nybrink och nån av dom yngre killarna för en bättre och moderna dialog i studion.

Hursomhelst tillbaka till Åke så tror jag att han kommer att få massvis med positiva reaktioner i från hästagare som eventuellt kan flytta hästar till han. Lär ju vara rätt många som är trötta på att ringa sina tränare och det är upptaget. Kan tänka mig själv, om jag hade en häst i träning och betalade 3-400kr om dagen och inte fick tag i min tränare för att nån äcklig kvällstidning ska ha information.

Men angående mörkande journalister så är det ett faktum, det är ju så klart. Jag kan tänka mig att det är väldigt vanligt, och det ser ju Åke och Glenn som dom. Om dom tror på toppchans o säger att allt är bra o det står i tidningen dagen efter att hästen förmodligen inte räcker till, då är det ju något som gått snett nånstans?

Men jag gillar dialogen, det behövs lite meningslöst tjaffs om såna här saker.
För 10 år sen, hade detta inte varit aktuellt precis, men tiden går ju som sagt.
Reply
Posted: 2008-02-16 01:27:40 Edited(2): 2008-02-16 01:29:37

Became a member: 
Forum posts:

Professorn är en dåre, fattar inte vad han gör i studion, likaså Hans G, vad håller han på med? Skriker Racing Lover, RACE, överdriver, gapar, är så extremt sensationell hela tiden i allt han säger.



Haha, mitt i prick!

Hans G; "Upploppsklockan har ringt", "Korsdrag i kuponghögen", " De är på väg hem", "Hallå racinglovers", "Race", "Å där är dem iväg" har man ju hört ett antal gånger. Sedan stör jag mig oerhört på hur han uttalar exempelvis 1.12. Man ska säga; En tolv, men han säger Eeeeeeeeeeeeeeeen tolv.
Reply
B_Good Posted: 2008-02-16 03:28:41

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Kan inte påstå att jag är insatt i frågorna hur det är att vare sig träna eller äga häst eller att jobba som journalist oavsett om man spelar eller inte men nog fan har Svanstedt mitt fulla stöd om han vill spara lite tid o dessutom tjäna ett par spänn i processen.
Reply
Posted: 2008-02-17 00:57:20 Answer to: "Professorn är en dåre, fattar inte vad han gör i studion, likaså"

Became a member: 
Forum posts:
Hans G är en värmlänning. Han är uppvuxen i Karlstad, hans far var landshövding i Värmland om jag inte minns fel. Nu bor han i Skåne och pratar utbredd svengelska/inflyttade stockholmska. Helt sanslöst passé.

Sensationsjournalistik är äckligt.
Reply
ddmannen Posted: 2008-02-17 08:52:56

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Hans G är nog den bästa vi ha till att sköta segerintervju i vinnarcirklen , möjligen bli ha lite för mycket när han kommer in i en tv-studio. Men man kan inte låta bli att beundra hans possitivet. Han har dessutom ofta vetskap om lite bakgrundshistorer och lyckas ofta får intressanta samtal med de "okända" bakom hästen.

Reply
tommie Posted: 2008-02-17 09:06:18 Answer to: "Hans G är nog den bästa vi ha till att sköta segerintervju i vinnarcirkl"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Hans G är totalt värdelös!!
Reply
Posted: 2008-02-17 11:12:45 Answer to: "Professorn är en dåre, fattar inte vad han gör i studion, likaså"

Became a member: 
Forum posts:
haha ... helt rätt...

men det jag är mest störande på är

"galoppörerna var ...." haha
Reply
Posted: 2008-02-17 11:13:17 Answer to: "haha :)... helt rätt... men det jag är mest störande på är ""
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
den bästa är ju LÄTT joakim!
Reply
Andynalan Posted: 2008-02-26 21:10:03

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
"Och vi har ett KORSDRAG I KUPONGHÖGEN!" haha

han säger så när en 5-oddsare vinner!
Reply
[ 1 ]