Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> ang atg
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-01-27 16:00:39 Edited(1): 2008-01-27 16:05:24

Became a member: 
Forum posts:
ska försöka ventilera lite tankar om denna organisation...

atg omsätter miljarder varje år. inte många svenska företag gör det. men atg klarar inte ens av att ha en fungerande hemsida, vilket är basen och grunden i hela deras moderniserade affärside.

detta är som att ha en stor möbelaffär och veta att varje lördag kommer det att bli ungefät så många kunder som handlar för si och så mycket pengar, men att sen ändå inte hålla tillräckligt med möbler i lager och tillräckligt med personal på plats. vecka efter vecka. månad efter månad.

tanken som slog mig igår var att dom borde rensa ut fikonen (förlåt uttrycket) som sitter på fel platser i deras organisation. det finns dock ett folk, åtminstone tror jag det, som aldrig hade låtit ett sådant praktfiasko fortsätta så här länge. det är amerikanerna. jag tror att atg hade mått bra av att sätta in några riktigt duktiga amerikaner på rätt platser. dom vet hur man tar hand om folk som omsätter mycket pengar i ens företag.

detta kan inte dessa atg-svenskar. atg:s ständiga återkommande tekniska problem är pinsamma. med alla dessa miljarder i omsättning borde man väl åtmintone ha en fungerande hemsida...???

rätt man på rätt plats om det så ska kosta några miljoner extra i lön. så svårt kan det väl inte vara???!!!

deras hemsida kraschar och dom informerar inte ens om loppen skjuts upp eller ej i väntan på "reparation" eller om det helt enkelt är kört för oss som helt enkelt inte var snabba nog att lämna in innan deras ständiga haverier satte igång.

patetiskt.

man kanske ska börja inlämningen nån gång på måndagförmiddagen så man åtminstone får in en enkelrad eller två.

tack för ordet.

och inte nog med det... hälften av våra pengar ska dessutom gå till staten!!!!!!!!!! först jobbar vi och betalar 30% i skatt, sen tar dom pengarna en gång till för oss.

herre gud i himmelen.

ser fram emot den dagen då spelmonopolet försvinner.

atg har ALLA förutsättningar för att hålla en superplats som ledande spelföretag, men dom kommer aldrig att klara det om dom inte skärper upp sin organisation innan monopolet försvinner.

dom har spelbutiker och internet. dom finns överallt.

inget annat internet-spelbolag i sverige kan mäta sig med det.

och ändå är man bara en samling pajasar.
Reply
Posted: 2008-01-27 17:48:55

Became a member: 
Forum posts:
Mmmm..

Mycket efterlängtade åsikter!
Reply
Posted: 2008-02-16 14:37:08

Became a member: 
Forum posts:
vad är det för jävla idioter som sitter på denna organisation?

nu kan man helt plötsligt inte lämna in ett system som kostar i snitt 1 kr per kupong på lördagen efter kl 13 längre.

för några veckor sen stod det att denna regel skulle tas bort.

och vad gör dom?

dom höjer snittpriset per kupoing till 3 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur fan kan dom kalla det att plocka bort!!!!!!!!!!!????????

det är ju inte att ta bort regeln. det är att skärpa den.

alltså, ärligt talat, atg:s organisation är den sämsta och mest värdelösa jag nånsin sett i hela mitt liv.

och gissa om det gick att föra över pengar från swedbank idag....

gick icke... har det hänt förrr???????????????????

gick med VISAkort men så in i helvetes jävla illa får man inte sköta en sån organisation.

jag har sagt det förr. jag säger det igen:

sparka alla jävla idoter som jobbar på atg.

jag spelar fäör tusentals kronor varje vecka... dvs dom veckor jag FÅR spela eftersom atg har stoppat mig 3 gånger dom senaste sju veckorna.

herre gud imhimelen.

mitt system jag skulle spela idag kostade över 6000.

så tar man väl inte hand om sina kunder som satsar dom pengarna?????????

herre gud.

nej, in med några människor som:

1: kan hålla en hemsida en fungernade skick.
2: vet hur man tar hand om sina storkunder.

undrar när spelmonopolet ryker.

har ju varit med i eu nu i 10 år men inte ett skit har hänt.
Reply
Cherry Posted: 2008-02-16 21:35:33

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Hur många kuponger var det 6000 kr systemet på?
Reply
Posted: 2008-02-18 13:09:38

Became a member: 
Forum posts:
tror det var på ungefär 2900. fick panik kl 14 när det skulle in och jag fick ett inlämningsstopp på atg-kontot. plockade bort några hästar och reduceringar men det räckte inte. det var reducerat till 94% eller nåt i den stilen. inga spikar.

men det systemet hade inte gått in eftersom det var så många favoriter som vann. jag hade alla på kupongen men mitt system är alltid inställt på mera "spridda" rundor och miljonrundor. så jag hade fått 6.

får väl tacka gud i himmelen för att han stoppade mig ännu en gång från att losa big money...

Reply
Cherry Posted: 2008-02-18 16:17:37

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Haha men shit jag har aldrig hört på maken! Ett system för 6000:- utskrivet på nästan 3000 st kuponger! o(
Reply
Posted: 2008-02-18 17:37:00

Became a member: 
Forum posts:
ja, det är ett stort system... funderar på hur det blir till helgen. om jag ska lägga ett sånt system så måste det in vid tolv på lördagen senast. och då är det lite större risk att man inte får tex sista strykningen eller att favoritskapen ändras på nån häst. får väl hitta en ny väg där... och nu är det jackpott också...

kanske ska lämna in på fredagen redan? det brukar kännas lugnare och bättre att pyssla med det på fredagen än på lördagen tycker jag.
Reply
Cherry Posted: 2008-02-18 17:41:25

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Strecken ändrar sig ju inte så värst mkt efter tolv. Däremot kan det ju bli kraftiga +/- på bra respektive dåliga värmningar. Men hur ser det där systemet ut? Hur ser ramen ut och vad ställer du för krav?
Reply
Posted: 2008-02-18 18:49:04

Became a member: 
Forum posts:
du får det i ett pm.
Reply
Posted: 2008-02-20 13:03:52 Answer to: "Strecken ändrar sig ju inte så värst mkt efter tolv. Däremot kan det ju"

Became a member: 
Forum posts:
nej, det är inga stora förändringar MEN dom kan räcka för att systemet ska paja. det har hänt två helger i rad att första- och andrafavoriten har bytt plats streckmässigt under lördagen, och har man då, som jag gjort, markerat upp att ett visst antal av förtsafavoriterna ska vinna och sen den häst man markerat upp inte är förstafavorit längre utan andrafavorit... då sitter man på pottan. jag rök från sex till fem rätt ena veckan och från sju till sex förra veckan, då jag inte fick iväg systemet. och du har ju sett hur systemen såg ut... gjorda med enorma krav och då måste jag ha exakt koll på hur det ser ut på strecklistorna. men jag ska prova gör lite anorlunda till helgen. och jag hade ju losat pengar även om sjuan suttit. så tack gud för det. men sex rätt veckan innan hade gett runt 9-10 000 och det blev 2500 istället... dom hade ju kunnat sitta fint i kassan.
Reply
[ 1 ]