Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Flying Thunder
 

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-01-08 17:59:38 Edited(8): 2008-01-08 18:08:59

Became a member: 
Forum posts:
No horse found

Grym 2-åring
Ärligt talat åkte den mest ut på auktion igår när jag blev allmänt sné och grymt sur ! Den liksom mitt stall i övrigt.
men, med tanke på att jag fick över miljonen för en klart sämre unghäst senast, och ett antal gått över miljonen , så tänker jag inte lägga ut den här billigare. Då får han stå i stallet tills jag bestämt mig för vad jag ska göra....

Just nu är jag bara mest lite allmänt trött på hela unghästsystemet...efter lite händelser och lopp sista dagarna...

Först visar sig Nazzgulz rätt fina 3-åring inte gå mycket bättre än min halvkassa 3-åring! Kul, men Nazzgul hade knappast ge allt
Ändå...känns lite löjligt att jag ens var nära med min kamel.
(liter fundersam på logiken)

Sedan en galopp på Joes Hopper som i o för sig var mindre överraskande. Han har samma i galopp som min första, men såklart ska galoppen komma i ett 50000-kronors lopp med dåligt fält...diskvalifikationsgalopp...javisst...vore ju dumt att ens få lite pengar...hahaha
(Lätt irriterad men ok ändå)

Så vi kör en straffkastrering på Joes Hopper för att lätta på trycket..hehe, en fin häst men med hög galopp o låg styrka...resultat : MINUS ETT o NU STYRKA NOLL på hoppern !
(Allmänt sné och tyvärr hade inte Hoppern styrka nog att smita från burgarbilen och blev en whopper Mindre smart drag i efterhand. Kunde säkert fått 150.000 eller så...)

Sedan drar vi 3 mer eller mindre kassa 1-åringar på raken från stuteri sweden. 1.2m bort ...och 5 raka totalt !
( Grymt sur och bestämmer mig för att bara lägga ner ...allt ut på auktion ! )

Jag klagar verkligen inte över min tur med unghästarna. Jag har tjänat helt okej på det de senaste veckorna och FLYING THUNER ÄR EN KANON !!!

Jag vet allt det, men jag tycker unghäst-sytemet är helt absurt och har bara tröttnat på det.
Jag vill satsa på unghästar och jag tycker att bygga från grunden med ungt är klart roligast, ALLTID i olika managerspel !
Men här finns inte en chans till långsiktighet. Jag har fått ett par, troligen , bra unghästar med fina värden. Vissa jag snackar med verkar mest bara få bottenskrap, trots att de har lagt ut en hel del...och då har de pengar.
Hur lätt är en långsikitg satsning för ett nytt stall som går okej då?

Jag tycker inte det känns vettigt att du kan kämpa i en hel säsong, springa in 2 miljoner...matcha perfekt....allt det där !.... och sedan bränna det på 4-5 unghästar på det FINASTE stuteriet , och inte få ett vettigt !

SÅ ...nu åkte allt ut på auktion, i ren trötthet och frustration !
Inte så brilljant eller smart som det känns idag

Men , jag vet inte...får se hur mcyket som blir sålt...och så får jag väl fundera sedan på om jag ska lira vidare...Men jag tycker ju spelet är kul, och har potential.

Inget mot spelet eller spelledningen...
Det är bara unghäst-systemet som suger !
Förmodligen drar jag väl unghästar snart igen...det är ju ändå det jag tycker är kul i ett sånt här spel
Reply
Posted: 2008-01-08 18:14:53

Became a member: 
Forum posts:
Låter som du haft en underbar dag
Reply
Posted: 2008-01-08 19:22:05

Became a member: 
Forum posts:
Haha...Jo...kan säkert spela in att man hade första "riktiga" dagen på jobbet med efter lugna mellandagar och lite extra ledigt...seg , trött och sådär lagom sugen...hahaha

Missförstå mig rätt. Har ett kanonjobb, men hur j-a lätt är det o vända rätt på dygnet...puuuh..zzzz
Reply
[ 1 ]