Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 Östersund 29/1
 

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
MangeP Posted: 2022-01-25 21:36:52
18
Stall M.P Racing
Halmstad

Became a member: 2021-10-09
Forum posts: 22
V75 på Östersund. Blandad omgång med öppna kanske något ojämna lopp.
Detta tillsammans med Sveriges nästa längsta upplopp på 1000-metersbana och januariväder. Kan inte blir mycket bättra att diskutera V75 kring. Framförallt när det på förhand ser ut att saknas den där riktigt klara favoriten.

Mina tidiga drag är:
Avd 2 nr 7 Gladiator Meras, med en av Sveriges startsnabbaste kuskar på en bana han väl känner till så ser det väldigt lockande ut till en trolig låg procent. Springspår och trolig ledare som mycket väl skulle kunna leda runt om.

Avd 4 nr 4 Bäcklös Faron, Ruggigt insats senast och ser inte sämre ut denna gången. Spår 4 kanske blir nog tajt i volten men känns som det enda frågetecknet på för min del omgångens säkraste spik.

Avd 7 nr 10 G.K Justus, trots dåligt läge så är upploppet långt och han har tidigare visat att han kan vinna från olika positioner men främst visat på en fin spurt vilket det lär bli denna gång. Om han inte blir favorit så kan även det vara ett spikbud.
Reply
MangeP Posted: 2022-01-26 14:32:12
18
Stall M.P Racing
Halmstad

Became a member: 2021-10-09
Forum posts: 22
ATG Tillsammans Rysarspiken

25 kr/andel, max 4 andelar. En spik måste vara under 15%.

Gå med om ni vill
Reply
Soberano Posted: 2022-01-26 17:59:11 Answer to: "[url=https://tillsammans.atg.se/inbjudan/SYYM-VZAF-139716/aFqdlfZmckdeAMjlB"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag tycker ju att det är trevligt med ett levande forum så lägger väl ut veckans drag här. Avd 3 nummer 6 Secondary stall. Form slår klass och han följer bilen första biten och jag är helt inne på Spets och slut. Spurtade vasst näst senast från jobbigt läge på V75 och senast fastnade han med rubbet kvar på opassande distans. Det loppet kommer ha gjort honom gott och nu är det bara att elda på hela vägen. Favoriten har varit borta länge och har aldrig vunnit med skor. 11 tider på Solvalla i Juni är väl likvärdigt med 13 tider i december ute på bygden så han kommer få det tufft från dödens här. Jag kommer spika och som det ser ut nu med 2% på en trolig ledare över kort distans är det ju en ren bjudning!
Reply
Soberano Posted: 2022-01-27 12:16:15

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
När jag ändå är igång så lyfter jag ett par skrällar till. Avd 5 ser vi en ganska klar favorit i Gooner. Segern senast var ganska intetsägande och han är ny i klassen, här kommer han bli synad av Kihlström som sätter sig lugn i dödens och räknar med toppchans, 2 hästar får loppen bakom dessa och det är dels 9 Morotai degato som körts försiktigt på slutet och har haft halvdåliga lägen. Såg finfin ut senast som fastlåst bakom hästar och han har börjat växa in i silver nu. Finns goda chanser att han lyckas hålla upp ryggen på favoriten och kommer bara luckan i tid så. I rygg på Kihlström sitter ett formkort 4 Nolimitjimmit som dom inte springer ifrån, kördes passivt senast men spurtade vasst vid fritt. Slipper isbanan nu och det brukar dom gilla. 5-6% på dessa.

Sen har vi avd 2, nummer 4 Fightforfreedom ås som är en norsk gäst som tål att göra jobbet. Norskarna brukar tända till när dom får se piskan. Han står bra inne i loppet och lär gynnas av distansen vilken han vunnit på tidigare. Hittar han bara ner i 2-3 utv så blir inte jag det minsta förvånad om han sätter nosen först, Härliga 2% just nu!
Reply
MangeP Posted: 2022-01-28 14:15:37 Answer to: "Jag tycker ju att det är trevligt med ett levande forum så lägger väl u"
18
Stall M.P Racing
Halmstad

Became a member: 2021-10-09
Forum posts: 22
Bra spaning, ser ju väldigt intressant ut till den procenten. Hoppas det är någon fler än jag som tar till sig infon

Östersundsgrabbarna som lägger för Willys borde ju vara väl insatta denna helgen när det är hemmaplan.
Hur ser era tankar ut för helgen Hampus och Otto
Reply
OttoB Posted: 2022-01-28 18:15:59

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 379
Tiden är knapp då jobbhelgen kickat igång och tyvärr är intresset för travet ovanför Dalarna svalt då klassen på loppen oftast är av det sämre slaget. Tyvärr är det så även denna helg och jag tycker det är en sportsligt riktigt tråkig omgång. MEN det är några riktigt kluriga lopp med på kupongen och upploppet är långt så det kan hända mycket sista biten så det kan bli en spännande uppvärmning inför PDA på söndag.

Bästa spiken i mina ögon är helt klart nr 8 Black And Quick i avd 3. Alla som följer travets vardag vet hur väl förberedda Nurmos hästar är när dom är tillbaka efter uppehåll och jag tror han bara är bäst här i ett annars rät så klent Klass 1 lopp.

Draget denna veckan får bli nr 12 Jamaica Boko i avd 6 som står bra inne i loppet och Cedergren låter väldigt nöjd med henne och Linus Lönn har visat sig vara av det rätta virket i jollen. Formen är kraftigt uppåt och jag tror loppet senast har satt henne i perfekt form för att vinna det. I ett öppet lopp på förhand så tycker jag 2% är rena rama fyndet.

https://www.atg.se/willysostersund

Lycka till på liret alla!

Vinner PDA gör Feydeau Seven, vilken tror du?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2022-01-29 01:24:21
1031
Stall The Man
Östersund

Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 521
Svår omgång helt klart men jag tror mycket på Kia Ora i Avd6 (Spik på min andel)
Sen har jag 2 mindre spelade som kan skrälla till i avslutningen i form utav Iceland Radio eller Red Hot Roadster.
Reply
Sharkit Posted: 2022-01-29 08:48:27
227
Stall Krokben
Gävle

Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
Riktigt rolig omgång, och väldigt svårt.

Bästa spiken hittar vi i avd4 när 3an blev struken så känns uppgiften mycket bättre för 4 Bäcklös Faron
borde komma fram smidigt till spets och ska då bara vinna.
Sedan letar jag fortfarande efter andra spiken.

I avd5 blir det ett roligt lås, får för mig att loppet kommer bli perfekt kört för 9 Morotai Degato & 10 Van Gogh Z.S så nöjer mig med dom två.
Reply
kobilo Posted: 2022-01-29 14:48:53
434
Stald Kobilo
Solvalla

Became a member: 2010-10-28
Forum posts: 83
Jeg tror på Ara i v75-7
Reply
MangeP Posted: 2022-01-29 14:51:54
18
Stall M.P Racing
Halmstad

Became a member: 2021-10-09
Forum posts: 22
Ett sista minuten tips om man inte valt att spika i avd 6 med favoriten Phoenix Photo. Nr 5 BestByArsenal, till 3% och gjort väldigt bra lopp i Norge. Nu med körspö, oklart om hästen visat botten ännu. Så klart ett långskott med tanke på hur favoriten såg ut i senaste starten. Men intrycket på nr 5 var inte mycket sämre.
Reply
[ 1 ]