Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> hur spelar ni?
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-16 16:27:25

Became a member: 
Forum posts:
skulle gärna höra hur stora system ni lägger ungefär på en v75-omgång och om ni kanske kör andelsspel eller joker och vad ni har för erfarenheyer av dom olika grejorna och vilket ni tycker är bäst...
Reply
Posted: 2007-12-17 01:41:32

Became a member: 
Forum posts:
Jokersystemet är riktigt bra. Men man ska akta sig för att reducera för mkt. 2 spikar och krav på en A-häst brukar jag köra med och så lite C-hästar där man tål 1. Varierar hur mkt jag tippar för men från 500 kr och uppåt blir det väl. Brukar nästan aldrig lira V65 på vardagarna utan satsar på V64 och V75. Har man fått in lite sås på ATG-kontot blir det lätt att man skjuter extra hårt, när man är i flytet. Men det går ju snabbt över haha
Reply
Posted: 2007-12-24 16:07:01

Became a member: 
Forum posts:
Är atg ombudens andelspel något att ha? typ 10 andelar/100 kr andelen
Reply
Nijo Posted: 2007-12-25 12:39:08 Edited(1): 2007-12-25 12:39:38

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
1: Du ska undvika att reducera över 80%......för att ramen ska hålla och du ska få ut så mycket som möjligt så rekommenderar jag en reducering på 70-80%. Jag kör joker på 6 eller 9 kuponger utskrivet alltid......eller 9 av 10 ggr.

2: att köpa andelar hos ombud är att rekommendera också,,,,,det är mycket lättare att vinna större pengar på ett system skrivit på 1000kr än ett eget på 100-200kr,,,,de flesta som skriver för ombud kan sina saker också. Har sedan några enstaka tomtar som verkligen inte kan skriva system........

Reply
Posted: 2007-12-28 17:45:37 Edited(3): 2007-12-28 17:56:59

Became a member: 
Forum posts:
1: låt oss säg att vi har en häst som rankas som a-häst av atg. kan man själv själv gradera om den till b-häst? är det i så fall samma pris-reducering som man får av dom hästar som atg rankar som b-hästar? eller hur styrs hur mycket reducering man får för a-b-c-hästar?

2: är det skillnad att spika en a-b- eller c-häst? kan man själv gradera spikarna som man vill? hur styrs deras reduceringsvärde?

3: vad menar du med "ramen"?

4: hur gör ni när ni väljer hästar? inför acclaim-loppet i lördags var jag och den kompis jag satte systemet med fullständigt bergsäkra på att varken acclaim eller super light skulle vinna. vi satte då på andra hästar, men tyckte det såg helt sjukt ut att skippa dom två favoriterna på kupongen och tog med dom i alla fall... dumt gjort. hur gör ni i lägen där ni känner att en riktigt bra häst inte kommer att vinna? sätter ni på den för säkerhets skull eller skiter ni i den?
Reply
Nijo Posted: 2007-12-28 18:26:26

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
fördelen med jokersystem är till din 4.e fråga. Tror jag inte på en favorit men vill ändå ha med den på systemet, då tar jag och rankar den som en tex, C häst och betalar därav mindre för hästen.

Fråga 1+2 förstår jag inte,,,ATG har inget att göra med vem som jag rankar som a,b elr c häst, eller D häst,,,,det är bara bokstäver/tecken för att kunna se hur hårda krav jag sätter på hästarna och/eller göra det lättare för mig själv att kunna skriva systemet.

Ramen till ett jokersystem är ALLA hästar som jag har med på samtliga kuponger tillsammans,,,,men hästarna är fördelade på alla dessa kuponger vilket gör att mina specifika KRAV måste gå in för att jag ska lyckas ha ett vinnande system på kupongerna med rätt hästar.

Enkelt sagt, Jokersystem är en variation av enkel, medel och svårare matematik baserat på vilka krav man vill använda sig av för att bygga 1 system av flera kuponger.
Reply
Posted: 2007-12-28 19:11:06

Became a member: 
Forum posts:
ok.

jag trodde hästarna hade en färdig ranking utifrån tidigare prestationer när dom la sig på kupongen. men då är det alltså man själv som styr allt.

jag kollade nån tråd där du la upp ett system och som jag förstod det kan du alltså få ner ett system som kostar över 2000 i normalpris till ca 500 och få in sju rätt? det låter som det skulle bli svårt i mitt huvud. jag menar man utesluter ju hästar i olika kombinationer. är det nån här som lyckats dra in feta (dvs miljon- eller hundratusen-...) vinster med jokersytem? hur mycket reducerar ni i så fall priset? är din reducering rimlig eller är den hård och mera lämplig för lite lägre vinster, typ under 100 000? ja... lägre och lägre... 100 lock är också pengar... mycket pengar...
Reply
Nijo Posted: 2007-12-28 19:41:48

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Många storspelare använder sig av jokersystem,,, mycket vanligt, Vet folk som använder Jokersystem upp till 50 000-100 000kr och ner till 100kr.

sedan så kan man självklart vinna miljoner på det sättet också, det beror ju på hur du rankar......Sätter du hårda krav på några hästar som är dåligt streckade och dem går in så finns alla möjligheter i världen att vinna mycket pengar.

Jag brukar reducera ner system ca: 80% och 9 av 10ggr så håller ramen.....gäller dock att ranka bra.

Det är lite utav en konst.......

Men en annan väldigt bra fördel med joker är att får du 6 eller 7 rätt så får du in en jäkla massa 6. or respektive 5. or då du har betydligt fler kuponger.....
Reply
[ 1 ]