Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Regioner
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Eriksson Posted: 2007-12-04 23:43:37

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Nästa säsong kommer förmodligen att innebära en hel del förändringar i Travspelet.
Det börjar nu bli så många användare så att vi funderar på att dela upp Sverige i mindre regioner, tre till att börja med, Götaland, Svealand och Norrland. Grupp 1 och Grupp 2 kommer fortfarande att finnas tillgängliga för hela landet. Däremot så kommer inte alla Grupp 3-5 lopp att visas i kalendern om man inte vill det. Det kommer naturligtvis att gå att se alla lopp i spelet oavsett vilken region eller land man tillhör. Tanken är bara att få kalendern lite mer lättöverskådlig. Hur troligt är det egentligen att man tävlar på Umåker i ett Grupp 5 lopp om man har hemmabana på Jägersro?

När detta genomförs så kommer det också att skapas mer lopp, till en början två tävlingdagar per dag och region. Just nu så blir det ju ända upp mot 15 lopp / tävlingsdag och det börjar bli lite för mycket.

Sen skulle vi även vilja veta om det finns tillräckligt mycket norska stall? Kanske är det dags att skapa en region även i Norge med mer vanliga lopp och kanske även lite Guld/Silver/Brons lopp.

Reply
Posted: 2007-12-05 12:33:55 Edited(1): 2007-12-05 12:39:15

Became a member: 
Forum posts:
låter som en bra ändring, tror alla kommer att gynnas iallafall de mindre stallen att inte behöva åka så långt för att vara med i de mindre loppen

nu kanske det kan vara dags att höja resekostnaderna lite igen också om det blir fler lopp inom varje region så att man får tänka efter lite extra om man vill åka iväg på lopp med högre prispengar
Reply
Posted: 2007-12-05 16:03:58

Became a member: 
Forum posts:
bra ändringar tycker jag.ser bara posetivt till alla ändringar som ska komma till näst etapp
Reply
B_Good Posted: 2007-12-06 00:24:30 Answer to: "låter som en bra ändring, tror alla kommer att gynnas iallafall de mindre"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med..
Reply
Posted: 2007-12-06 14:01:46

Became a member: 
Forum posts:
På tal om regioner. Jag kan inte hitta var man byter hemma-bana. Nån som vet?
Reply
Posted: 2007-12-06 14:03:17 Answer to: "På tal om regioner. Jag kan inte hitta var man byter hemma-bana. Nån som "

Became a member: 
Forum posts:
Vad jag vet så går inte det
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-06 21:56:10 Answer to: "På tal om regioner. Jag kan inte hitta var man byter hemma-bana. Nån som "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Kan komma att införas lite längre fram. Håll utkik.
Reply
[ 1 ]