Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Inf om Barfota o Jollar o skyggisar....
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
dujorha Posted: 2017-04-04 11:36:32 Edited(3): 2017-04-04 11:58:34

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nu är det dags för travtränarna att ge spelarna, som betalar hela kalaset, information om balans, huvudlag och vagnar i väldigt god tid. Att ST och ATG: släpar efter med detta är en bedrövlig historia som bara pågår o pågår...! De ska inte gå att som Peter U. Mr. Jolle himself säga de blir för mycket info...Skitsnack rakt upp o ned...! O för fan diska när de drivs för mycket sista 300....skitenkelt o beivra de med....max max 3 drivningar de metrarna....de här bötesbeloppen är ett skämt...eller som ja tror en STOR inkomstkälla till Lindburg o hans Muppar...!
Reply
Briljant Posted: 2017-04-05 07:38:41 Answer to: "Nu är det dags för travtränarna att ge spelarna, som betalar hela kalase"
376
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 123
Nu är det dags för gnällande spelare att ha lite förståelse. Jag tippar på att du inte ens varit ett travstall och jag antar att du ALDRIG i ditt liv har selat ut en häst till start. Prova ha flera starthästar på samma kväll alla skall selas på och av flera ggr de ska duschas och på med täcken, bandage osv. Det tar tiiiiid att sela på en häst speciellt om man har en häst med massa skydd å så sen kan man inte börja sela en häst för tidigt pga en del hästar har nerver de blir nervösa! Sen efter värmingen kan kusken rekomendera ett helt annat huvudlag.

Och Ja det är spelarna som betalar mest parten men utan de aktiva hade det inte funnits spel heller. Och utan spelet hade travet fortfarande funnits men i en mycket mindre skala och man hade inte direkt kört om stora pengar. Så jag tycker du kan tagga ner lite å sluta gnälla på de aktiva när du inte har en aning om hur det faktiskt är i ett stall.
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 09:22:26 Edited(2): 2017-04-05 09:30:58

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Va fan är du för en tönt ? Har du inte läst något vad ja skrivit ? Har hållt på med Travhästar sedan ja va 13 år o är över 60 Nu.....Har selat ut massor med hästar o kört en ziljon varv runt på travbanor...Ja kan de här !!! Ja har åkt i backen bakom kameler som varit "dåliga" så att sulkyn har varit bara stickor kvar....träsulkys på den tiden....!! Klart att de måste upp på bordet....Till o med Björn har fattat de....hör på sista Björnkollen....Nu får du fan hänga med lite !!! Du verkar inte va så gammal....? När modesulkyn kom så fick dom sätt ut ett M i programmet...Ja började bearbeta som spelare att man skulle få reda på skoinfon....Var på flera Banchefer om detta ..Pratade med ATG Chefen Jönsson om att de måste fram...heder åt Axvall som började med lappar om detta....Du får skämmas lite nu Grabben...!
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 09:45:06 Edited(1): 2017-04-05 09:56:24

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ber om ursäkt att ja tog i...men om du läser igenom vad ja skrivit så ser du nog vad som jag är på om....de ska inte va så att Spelaren "luras" upp på väggen med allehanda ting...! Man stretade emot rejält om barfotan o de är likadant med de andra som tex. med US-biken....även skygglappar är viktig info...ska ge dig ett strålande exempel från förra årets sprintermästare...Vilken effekt de gav på Uncle Lasse.....i finalen..De här efterfrågas vid varje tillfälle som "Gojorna" får...Jag namngav dessa patetiska nollor till de "Gojor" precis som ja döpt " Lindburg" o "Skrapis" "Falken" m.m .....Du kanske har sådan inblick om att smeknamn/öknamn är vanliga i branschen ? Travet är i mångt o mycket en material sport...Där allehanda utrustning provas hela tiden...men mer måste upp på bordet....många Spelare kräver detta om du läser runt lite...!
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 10:11:57 Edited(2): 2017-04-05 10:13:18

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Den aktuella spelutredning med sitt förslag om licenser kommer att avgöra mycket.....ST/ATG har lobbat stenhårt för de här.....men Jag som Spelare hoppas faktiskt på bättre information om hästarna o mindre Spelavdrag....helt klart....Mitt gnäll är i första hand riktat mot dessa parter ST o ATG som inte på långa vägar sköter sig..De är min uppfattning !!
Reply
Briljant Posted: 2017-04-05 11:49:05
376
Brilliant
Drammen

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 123
Tönt? Du sa att du var hur gammal?

Är varken så ung eller en grabb

Men Då borde du om någon förstå att avgörelser som byta huvudlag m.m kan komma precis före det är dags att köra ut till defilering. Speciellt när man har en kusk som kör i alla lopp och det är fruktansvärt tight mellan varje lopp som det är idag. Jag kan köpa att en spelare vill ha så mycket info som möjligt men då får ju spelaren ta och pusha banorna att finna en lösning som fungerar för alla både banan å de aktiva. Istället för att gnälla på de aktiva som redan gör så gott de kan. Alla har inte samma resurser som mr Goop och de andra stora stallen. Vad med amatörerna...Jag menar vad har du själv gjort för att få en ändring?


Och nej jag följer inte på vad du skriver i forumet 29556 inlägg är lite för mycket att läsa igenom å av det jag har sett och undrar hur många svar du fått de alla de inläggen o(

Jag följer i huvudsak bara det som skrivs i forumet till själva spelet. För spelare gnäller i stort sett hela tiden förutom när de vinner. Skulle vilja se en spelare uppskatta en fjärdeplats De vet vi båda att de sker aldrig då är de fel på den å det och alla andra dumma ursäkter en spelare kommer med. Tyvärr är det så att inget är perfekt du måste väl ha hört talas om uttrycket trav är trav . Det kan se solklart ut på pappret att just den hästen ska vinna men ändå så vinner den inte.

Nä ta dig ner till ett stall och ut å kör istället njut av hästarna
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 13:16:05 Edited(3): 2017-04-05 13:40:02 Answer to: "Tönt? Du sa att du var hur gammal? ;) Är varken så ung eller en grab"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Haha Alla vet nog vad detta handlar...Vi spelare får vänta o vänta på att något händer...Jag är omgiven av hästar varje dag...Du verkar inte ha hängt med tyvärr....läs lite sighter runt om så blir de nog bra....Björn var inne på att det skulle gå o lösa direkt istället för att springa till sekretariatet varje gång....Vi lever ju i ett info samhälle....Att som Peter U. hävda att de blir för mycket info är fortfarande skitsnack....Har du lärt dig begreppet Gojor nu ? Så då vet du vad de ställer för frågor i samband med tävlingarna...barfota, jolle, skyggisar eller andra ändringar...av med brodden byte till alu...för att ta några exempel....Ha de bra Grabben...! Ska inte förhäva mig själv...men Vi var djävligt många som hackade på för att få fram barfota infon.....de var INGA tränare som applåderade de.....Heder till Erik A. som tyckte att de vore rimligt o få veta de när ja pratade med honom för många år sedan...Ja har ett djävla perspektiv på detta....!
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 13:25:27

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Kul att du följer själva spelet...Då måste Du ha kollat va ja skriver om V75 tävlingarna....om värmningar osv...Hur kan du ha missat de ? Vill ju alltid ha koll på detta för hästöga har ja de kan du lita på till 100% !
Så ser fram emot ditt hästöga till lördagens tävlingar på Jägersro....!
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 13:36:37 Edited(3): 2017-04-05 14:05:17

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Om du kollade travet från Eskil igår så...Vann Anna-Karin med Bison Spiro.....Barfota runt om o Jolle variant samt rycktussar....Hoppla.....va grejorna gör...! Hade ja varit i Lindburg kläder så skulle du ha fått se på grejor....inte tu tal omet.....Kalskallen gör ett uselt jobb Nu !! Att de ska va så pinsamt lätt för ST/ATG att förhala nödvändiga förändringar ? De är ju därför att så många klagar...o fler blir de...!
Reply
Poffpuff Posted: 2017-04-05 14:08:24 Answer to: "Tönt? Du sa att du var hur gammal? ;) Är varken så ung eller en grab"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Jag har hackat i mig väldigt många, förmodligen tusentals, av dujorhas inlägg genom åren. Sammanfattningsvis kan man säga att det är fel på allt och alla. Tränarna är sopor, i synnerhet Robert Bergh som inte kan balansera sina hästar, och Peter Untersteiner är en idiot för att han inte vill ha med informationen (t ex den om Bergharns kassa balansering) i programmen. Kuskarna kör som arslen, i synnerhet Örjan som tydligen älskar att "lura spelarna". Domarna dömer fel och vågar inte diska för drivningar och annat (som skulle gå utöver vad gällande reglemente tillåter). Reportrarna ställer dumma frågor, framför allt fel frågor, samt har fula frisyrer. Expertkommentatorerna kommer med felaktiga och fega kommentarer. Programledarna har fjantig tonalitet och fel infallsvinklar. ST:s generalsekreterare är en klåpare och i princip allt med ATG och dess VD är åt skogen. Dessutom är alla som anför en avvikande mening i dujorhas trådar för unga, dumma och/eller oerfarna. Och saknar hästöga.

Med andra ord är det fel på det mesta, förutom dujorha själv då. Och den som undrar varför han själv inte är kusk, tränare, domare, reporter, expert, programledare, generalsekreterare på ST eller VD på ATG har väl ett mysterium i klass med Palmemordet eller det försvunna Malaysia-planet att lösa...
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 16:40:52

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Japp Toxic som fan !
Reply
Perra10 Posted: 2017-04-05 18:32:51 Edited(1): 2017-04-05 18:33:07

Became a member: 2017-01-31
Forum posts: 288
Nu skall vi. Nu skall vi. Nu skall vi vara snälla hehehe
Reply
dujorha Posted: 2017-04-05 18:53:42 Edited(1): 2017-04-05 18:54:12 Answer to: "Nu skall vi. Nu skall vi. Nu skall vi vara snälla :) hehehe"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Haha....med ett halvt sekel i den här rövar branschen o suttit o tränat kameler i 15-20 grader kyla( var riktiga vintrar på den tiden) från kl.7.00 till 18.30....o fruset stallvatten så ja fick kånka med vatten hinkar på 300 meter...så har ja ingen misskund med några Goddags piltar av dagens kaliber....för att inte tala om Herrar Lindburg o Skrapis....!!
Reply
dujorha Posted: 2017-06-13 10:05:39 Edited(2): 2017-06-13 10:09:58

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Naturligt krav....Så länge travsporten inte erbjuder sina kunder info om huvudlag, vagn samt skoinfo då är vi alltid ute på tunn is gentemot de spelande kunderna. Hammarström/Travnet.....för övrigt så tycker ja Lindburg o Skrapis ska tjäras o fjädras....! Vilken av "idioterna" kom på de nya.....Premium vagninfo.....Skrapis eller Lindburg..? Twister Bi gick med ”jänkarvagn” första gången i söndags i Oslo Grand Prix. Vilka visste om det innan? I alla fall inte spelarkollektivet....Nog sagt om denna Ankdamms bransch....Bedrövligt är de !!!
Reply
[ 1 ]