Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> sponsor pengar
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
johan1 Posted: 2015-02-13 10:21:48 Edited(2): 2015-02-14 12:55:48
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
jag har en tanke på att något sätt få möjligheten att skriva kontrakt med olika, annan sponsor nån gång och tjäna mer i sponsor pengar

tänker på de mindre stallen för att kunna ha tränings anläggning och ordentligt med personal så går man rejält med back om man hästarna inte springer in mycket pengar ,ja ni förstår min tanke

tänke olika reklam avtal där nån kanske erbjuder billiga resor till tävlingar, en annan kanske billigare foder osv...


ÄR DE EN DÅLIG IDE?? KOMENTERA GÄRNA
Reply
lillsyrran Posted: 2015-02-16 12:41:26 Answer to: "jag har en tanke på att något sätt få möjlighet"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 784
Jag tycker att det låter som en bra ide' , men jag är oftast för allt som gör spelet mer likt verkligheten.
Problemet blir väl hur man ska besluta vilket stall som får eventuella sponsoravtal och vilka som väljs bort.
Dessutom finns det annat som behöver fixas i spelet innan man gör ngt nytt tycker nog iaf jag.
Reply
johan1 Posted: 2015-02-17 19:56:36 Answer to: "Jag tycker att det låter som en bra ide' , men jag är oftast f&o"
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
jag tycker speciellt att de borde ökas kraftigt typ 75 i början och kanske max sen nån 150-200 tusen för de kostar mycket att ha mycket personal att ha tränings anläggning jag tycker det är grunden i de här spelet att inte gå back och kunna ibland köpa nån dyring osv... men med dagens läge i fall stallet inte springer in nått så blir det snabb konkurs
Reply
Poffpuff Posted: 2015-02-17 20:07:54 Edited(1): 2015-02-17 20:08:20
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Det är absolut inga problem att få ekonomin att gå ihop om man ger tusan i att leva över sina tillgångar. Samma regler gäller i det här spelet som i övriga livet. Köp bara det du har råd med och är de regelbundna inkomsterna för låga måste utgifterna minskas.

Jag gjorde de klassiska nybörjarmisstagen genom att dra på med träningsanläggning och en massa personal. Efter att ha sett kassan sina började vi avskeda personal, riva anläggningen och vända på slantarna.

Nu är det sjusiffrigt på kontot. Har anläggning, flygplan, lyxkäk och personal på varje häst.

Detta utan att ha sålt hästar för miljoner eller andra snabba cash. Hur går det till? Jo, man måste ha tålamod, sparsamhet och kämpa med varje häst.

Sammanfattningsvis: Ja, det är en dålig idé med en massa extrapengar in i spelet. Problemet är snarare det omvända - det finns för mycket pengar i omsättning (om än ojämnt fördelad). Det går att få ordning på ekonomin genom att kämpa och ha tålamod. Men det bör inte ske genom allmosor till stall som lever över sina tillgångar.

Satsa på att kvalificera er till Derbyt - inte Lyxfällan!
Reply
lillsyrran Posted: 2015-02-17 20:44:39 Answer to: "Det är absolut inga problem att få ekonomin att gå ihop om"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 784
Haha, bra slutkläm! Jag håller mig flytande genom att sälja av skapliga hästar. Ffa äldre ston behöver inte ha sprungit in så mycket för att ändå ge ett bra tillskott i kassan. Så jag klagar väl egentligen inte.
Reply
Poffpuff Posted: 2015-02-17 21:09:08 Answer to: "Haha, bra slutkläm! Jag håller mig flytande genom att sälja"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Nej, precis. Man får sälja av det man har, eller minimera utgifterna i förhållande till vad hästarna springer in.
Reply
lillsyrran Posted: 2015-02-17 21:22:04 Answer to: "Nej, precis. Man får sälja av det man har, eller minimera utgift"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 784
Då skulle jag få låta mina kusar gå utomhus dygnet runt och träna dem själv allihopa. Sen skulle vi promenera till loppen. Typ! :P
Reply
johan1 Posted: 2015-02-18 14:13:49 Answer to: "Det är absolut inga problem att få ekonomin att gå ihop om"
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
jag tror inte att du fattar poängen i mitt resonemang , jag har sett själv att användarna börjar minska på alla banor, det är inte många som har tålamod att vänta i många etapper för att spara och spara ännu mer för att kanske köpa en lite dyrare häst (hästar) och sen kanske hästen inte bli nå bra ja då är stallet i konkurs, att inte kunna köpa nått eller satsa på de sättet man vill t.e.x unghästar, för personal osv...kostar så mycket ,
man ser det ganska tydligt på hästbörsen att alla dyringarn går till dom storstallen som har spelat i flera års tid.

hade spelet varit mer verklighet tider,värderna hästen har osv..... då är jag helt inne på att de pengar räcker som man ska starta ett stall med !

mycket är bara på ren tur och då gör det inte saken sämre ätt man kan få lite mera pengar för att kunna köpa nytt lite oftare köpa bra avelston för att satsa på unghästar osv,,,kan göra listan lång men slutar där !!
Reply
johan1 Posted: 2015-02-18 14:25:16 Edited(2): 2015-02-18 14:29:06
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
jag har själv inga problem att få min ekonomi att gå runt har precis köpt några hästar för över en miljon !
men kolla på hästköp statistiken i topp 20 stallen,stall Festis har den dyraste stallet , hans stalls hästar är inköpt för över 60 miljoner och hans kassa är en bit över 150miljoner han har det bra helt enkelt en mycket duktig spelare som jag ser upp till väldigt mycket
som stig h

han har spelat aktivt sparat och satsat i 8 års tid !!!!! det är respekt
det tror jag inte många orkar med !! inte jag i alla fall
Reply
Poffpuff Posted: 2015-02-18 14:45:31 Answer to: "jag tror inte att du fattar poängen i mitt resonemang , jag har sett "
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Men vem i hela friden har sagt att bra hästar måste kosta flera miljoner? Blir alla hästar som säljs för miljonbelopp framgångsrika? Tror det finns många som kan ge exempel på att så inte är fallet.

Mitt första hästköp i det här spelet gick lös på hela 6 kronor. Efter att ha matchat honom tålmodigt har han sprungit in drygt 100 000 kr per etapp, vilket är helt ok med stallets mått mätt.

Det dyraste köpet hittills är ett sto på 27 036 kr. Inte särskilt framgångsrik, men så lyckades jag sälja henne vidare för en drygt tiofaldig summa.

Det är bara några exempel från mitt eget stall, som ju verkligen inte är något storstall eller i närheten av toppen, men jag vill som sagt poängtera att det går att komma en bra bit även med knappa resurser. Har man inte tålamodet till det kanske man inte ska hålla på med det här.

PS. Retorisk fråga att begrunda på egen hand: Är det roligare att vinna stora segrar, t ex Derbyt, med en häst som man importerat för x antal miljoner, eller en egen uppfödning som man haft i träning sedan den tog sina första stapplande steg?
Reply
johan1 Posted: 2015-02-18 15:24:12 Answer to: "Men vem i hela friden har sagt att bra hästar måste kosta flera "
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
självklar är det mycket roligare med egna uppföddningar !( jag har satsat mer på minga egna uppfödningar i de flesta unghäst loppet )

jag märker klart och tydlig att många banor förlorar stall eller så finns de nog inte så många ,

men vi tycker väl olika ! jag tycker att sponsor pengarna borde höjas med tiden att den höjs kanske efter varannan etapp med någon procent eller så, det är så det fungerar ju bättre man blir dessto mer och bättre sponsor avtal !
Reply
johan1 Posted: 2015-02-18 15:25:51
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
eller att den höjs efter presentationer med hästarna eller nått sånt det finns ju massor man kan göra där,,,,,
Reply
philip Posted: 2015-02-26 09:26:24

Became a member: 2010-07-14
Forum posts: 112
finns det ingen risk i ditt resonemang för sk inflation, skjuter man till mer pengar i spelet går ju priserna på hästarna upp. Vad har man då vunnit med det? är inte tjusningen och utmaningen att ta sig till toppen och utmana de stora stallen? tror då det är bättre se över loppen, kanske ändra propositionerna för att ge ytterligare en dimension i spelet.
Reply
Poffpuff Posted: 2015-02-26 13:11:37 Answer to: "finns det ingen risk i ditt resonemang för sk inflation, skjuter man t"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Det är precis vad som kommer ske, och i någon mån redan har hänt. Tror inflationen i spelet är ganska hög. (Man behöver ju faktiskt inte göra av med särskilt mycket pengar, om man inte har någon personal eller andra extravaganser, och bara startar på hemmabanan eller banor i närheten. Lyckas man tjäna pengar i sådana lopp sker ju flödet av pengar bara åt ena hållet. Inte för att spelet är någon kretsloppsekonomi, men...)

Det som efterfrågas verkar vara något slags sparränta på det egna kapitalet (att pengarna ökar i takt med att hästarna springer in mer ser jag mer som en verklighetsbeskrivning, snarare än ett nytt seriöst förslag...).

En ränta på orört kapital skulle kanske inte vara så dumt, eftersom det skulle premiera flit och sparsamhet framför snabb konsumtion.

Alternativt skulle man ju kunna införa någon form av banklån (med relativt höga räntor). Det skulle kunna rädda stall med taskig ekonomi, men om trenden inte vänds kommer räntor och amorteringskrav att knäcka en.

Observera att dessa tankar inte är seriösa förslag från min sida. Bara resonemang kring vad som egentligen efterfrågas här ovan. Att tillföra mer pengar till alla stall, utan motkrav, ser jag som uteslutet.
Reply
johan1 Posted: 2015-02-28 15:21:33 Answer to: "Det är precis vad som kommer ske, och i någon mån redan ha"
213
stall T.r.s
Solänget

Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
ja vi tycker väl olika !
jag tror att många användare / stall slutar eller går i konkurs då dom inte orkar spela i flera år för att få fram ett någolunda kunna konkurera på olika banor,,,jag ser klart och tydligt att de försvinner mycket stall från banonarna
det är därför jag tycker att man borde höja sponsor pengarna för att kunna ha mer personal och en bra anlägning !
Reply
[ 1 ]