Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Dagens V7 säger en tråki...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
hogan Posted: 2014-02-22 17:25:01

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Kör med skor på i fortsättningen så vinner man....Diamant, Brons, Silver o Guld vanns av hästar som var tvugna att gå med skor på i finalen, är inte det lite ologiskt egentligen....okej en vinnare, max två.....men alla de 4 stora loppen vinns av skodda hästar....jag har inte tittat ens på klass 1,2,3 skall tilläggas, kanske alla 7 loppen vanns av lätta alu hästar

Nej tack till detta, och Ja tack till mer logiskt Travzonen please!!!
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-12 00:37:39
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Hmm barfota vinster är inte mer logiskt, bara mer troligt här på TZ. På riktigt är det en hel del fler hästar som vinner fler lopp med skor än utan bara att barfota vinsterna får mer uppmärksamhet av gubbarna i tv.
En annan bidragande faktor till att barfota hästar tycks vinna oftare är att det till väldigt stor del är ganska likadana startlistor till tv loppen (v75, v86 osv) men en vanlig höst travdag på Örebro är barfota långt ifrån en säker vinnare.
Jag tycker det är kul om det inte är så enkelt som att om du kan köra barfota så slår du de som måste ha skor det tillför lite mer utmaning.
Reply
ddmannen Posted: 2014-03-12 09:29:07

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
felet hogan gör att han bara kolla på en sak , nämligen om hästarna går med skor eller ej.
Tar ingen hänsyn till startspår , kuskar eller häst och andra saker som skulle kunna påverka utfallen i loppen .
Jag säger inte nödvändigtsvis att behöver ha fel , men han dra slutsatsens att spelet är ologiskt alldelse för lätt.

Jag upplever att startspår har väldigt stor betydelse för vissa av mina hästar och några är helt borta om det blir vinterbana.
Reply
Posted: 2014-03-12 12:11:58 Edited(1): 2014-03-12 12:13:32

Became a member: 
Forum posts:
Ja det verkar som det.. Men det märkligaste är ändå att en så erfaren spelare som hogge som oftast talar nybörjarna till rätta, själv är helt ovetandes om värför detta kan hända.. Alltså ser så enkelspårigt på detta "problem" kan inte för all världens tro att han är så utanför spelet och dess innehåll?

Kan och det tror jag också att detta har en naturlig förklaring.
Reply
Jimson Posted: 2014-03-12 18:15:20 Edited(2): 2014-03-12 20:21:50

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Av erfarenhet så bör ni nog inte skriva så om hogan. Eller rättare sagt, håller ni inte med hogan är det inte bra och som jag förstår det så spårar tråden pga det ni skriver, lär inkludera mig med nu antar jag?

Jag vill tro att ddmannen har rätt men har hört delade meningar om bland annat startspår. Jag hoppas det mesta har viss inverkan precis som i verkligheten. Men Eriksson är den enda som kan bekräfta eller dementera. Skulle vara bra med lite klarhet om vad som egentligen påverkar utgången av loppen. Vill tro på dolda värden, startspår och allt man kan tänka på men ja, jag vet inte.

(Då kanske han tar sitt förnuft till fånga och ber om ursäkt för sitt konstiga beteende. Man kan inte sitta och tro att man får vara oemotsagd och anklaga folk för ingenting. Jag har räckt ut handen men han lär ha ignorerat mig redan. Jag kan inte ta sådana seriöst men jag hoppas han bevisar mig fel.)
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-12 19:41:28
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Jo men helt ärligt Jimson så slog ju du nu lite extra terpentin på Hogans brasa genom att påpeka det och det behövs inte i alla diskusioner.
Det finns ju alltid osynliga variablar även i verkligheten. Skor ska ju göra hästarna lite mer travsäkra och ändå fick jag tre giskade hästar idag med skor och med 3 i galopp risk som mest men cest la vie, bara att bryta ihop och komma igen
Reply
hogan Posted: 2014-03-13 06:25:01 Answer to: "Jo men helt ärligt Jimson så slog ju du nu lite extra terpentin "

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Oj vad det drog iväg...jag vart lite sur denna omgång bara o jag skriver ju att det händer en eller max två lopp av 4 att de med skor vinner, men denna gång höjdes mina ögonbryn iaf, och om inte era gjorde det så okej me när alla de 4 fetare loppen från diamant till guld vinns med skor, jag har haft en mardrömsetapp så jag bara kände för att vara lite ironisk...som jag hoppas ni ser i början av mitt inlägg....: "Kör med skor så vinner ni"....sen som vanligt kommer populärinläggen att Hogan som varit med så länge o bla bla bla....kör på bara, det rinner av mig, men jag har varit med så pass länge iaf att förut kallades barfota o norsken = racerbalans men så är det inte, är det 3 jämnbra hästar på upploppet en är Ö och en kör S och så har vi racern med N så vinner oftast öppet huvudlag, sen S stängt o sist N norsken och bland äldre hästar i storlopp märkte jag en gång att hästarna gick bäst med Stängt och när jag sen körde så konstant gick det mycket bättre där.

Sen finns det hästar som ej är lika påverkbara men dom är få, och detta har iaf jag fått medhåll på av några minst lika kända o erfarna här inne....jag kan varken säga bu eller bä om startspåren, där förlitar jag mig helt o hållet på DDmannen som för ofta statestik fast det är ju likadant där, man kan se på hans diagram vilka spår går bäst men ändå vinner 8an o 12an ibland men han har ingen statestik vad jag har sett angående huvudlag o balans utan det är något man kanske märker som jag gjort efter alla åren......och du Glaswalker11 jag har nog skrivit mer inlägg om att man får köpa spelet som det är, och använda fantasin...man kan aldrig jämföra ett spel online med travet IRL.....men även om jag heter Hogan måste även jag få gnälla av mig nångång, eller vad säger du Tenava....likaväl som dina ironiska inlägg att du har värsta bästa hästen som vinner detta lätt...varje gång, så har jag ändå lite svårt för i t.ex finaler ibland så startar 11 hästar barfota och 1 med skor, alla har gått jämt i försöket men plötsligt i final av Derby eller Kriteriet så vinner den ende med skor, då har jag svårt o tro att kusk, spår etc. har sån betydelse när skor gör normalt 0.5 sec sämre.......Men än en gång, jag kände för att gnälla av mig lite, take it or leave it....jag har redan brytit ihop o kommit igen för hundra elfte gången Glas Fantomen
Reply
Jimson Posted: 2014-03-13 10:38:16

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Jag vill inte säga vad var det jag sa men..
Lite klarhet från Eriksson skulle som sagt sitta fint. Man vill ju tro att alla möjliga variabler påverkar även om det är osannolikt. Hur som helst är det ett kul spel och någon logik måste ju finnas då samma stall ständigt når framgångar.
Reply
Posted: 2014-03-13 10:54:35 Answer to: "Oj vad det drog iväg...jag vart lite sur denna omgång bara o jag"
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Skönt att du förstår ironin i mina loppkommentarer Ibland far jag med sanningen också att oftast suger mina hästar, men det är inte lika roligt

Självklart ska man få ha bra och dåliga dagar i spelet och då skriva om det i forumet.. Bara nyttigt att få det ur systemet.
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-13 22:35:49 Answer to: "Oj vad det drog iväg...jag vart lite sur denna omgång bara o jag"
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Och du Hogan jag skrev nog att det bara var troligare här på TZ eller hur? Jag skrev i ärlighetens namn inte ett jota om att det skulle vara som i verkligheten utan bara en reflektion om hur det är eller skrev jag något som jag enligt dig själv har missuppfattat?
Reply
[ 1 ]