Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Kuskvalen till V7
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
hogan Posted: 2013-12-25 21:04:01

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Finalen går nu till helgen på Umåker, och mig veterligen fanns det bara 2 st kuskar med 9 form, det är Per Lennartsson och Stefan Söderqvist, sen ganns nåfra på 8 och bara två på 7 men i Gulddivisionen har stall Hoot Beets lr Jonte mer känt, inget ont om honom, han har varit ett föredömme här inne men det jag undrar över är hur han lyckats få Jägersro kusken David Källgren som sitt val uppe på Umåker, David fanns inte ens bland valen.

Kan det vara ett nytt bugg igen att om man låter gamla valen sitta kvar, då kanske ett av försöken gick där nere o han hade David, får den om han ej väljer nya?
Då kan det ju inte vara nytt bugg utan ngt som utnyttjats förut bara att jag o andra godtrogna missat detta.
Vilket som borde det ej få förekomma utan som denna gång när det bara fanns två 9:or ska ju iså fall David tillfalla 3:e rankade hästen, kvittar i att det råkar vara jag, det är bara rätt ska vara rätt.

Jontes häst är en av de sämst rankade o en 999 häst......Några synpunkter tack!!
Reply
JontePuma Posted: 2013-12-25 22:49:01 Answer to: "Finalen går nu till helgen på Umåker, och mig veterligen "

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
Hogan min vän, har du helt missat tråden jag startade för nån månad sedan där jag reagerade precis som du gör nu och efter lite luskande så kom det fram att om man inte sparar nya val så får man dom kuskarna som man hade i försöket. Det var nog för övrigt min mest "populära" tråd jag skapat )dvs med över 1700 visningar och 94 svarsinlägg).
I den tråden var det vissa som tyckte det var orätt att göra så men även en del som tyckte "vem bryr sig" och "kan man så varför inte".

Jag tycker det är en bugg och rapporterade det därför till Eriksson och fick senare som svar "Okay, jag ska se om jag kan fixa till det." Vilket det alltså inte verkar vara gjort.

Jag chansade på att låta valen vara orörda då jag visste jag skulle få sugiga kuskar då jag var så lågt rankade i bägge mina lopp. Jag skrev förövrigt i min gamla tråd där jag reagerade som du att jag kommer också börja utnyttja denna bugg till den fixas för att när den hamnar i rampljuset och alla kan ta del av den informationen så blir det iaf lite mer på lika villkor (dvs alla kan utnyttja den).

Sen glömde du nämna de andra 2 som också valde att utnyttja buggen i guld, Battleshoe och Cherry, som fick Kolgjini familjen som kuskar.

Tråden jag nämnde innan heter " Va fan händer" och ligger på tredje sidan under allmänt.
Reply
Posted: 2013-12-25 23:59:39 Answer to: "Hogan min vän, har du helt missat tråden jag startade för n"

Became a member: 
Forum posts:
Kan det vara rekord?

1700 visningar och 94 svarsinlägg.

Då måste detta skrivas i tråden .Olika TZ rekord.
Reply
JontePuma Posted: 2013-12-26 00:09:10 Answer to: "Kan det vara rekord? 1700 visningar och 94 svarsinlägg. Då"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
1732 för att vara exakt just i detta nu
Reply
hogan Posted: 2013-12-26 13:58:50 Answer to: "1732 för att vara exakt just i detta nu ;)"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Hur fan kunde jag missat detta

Jaja, då tänker jag fanimej utnyttja varenda bugg jag kan hitta på TZ i fortsättningen också, eftersom alla gör det numera så finns det ingen anledning för mig o jaga fusk längre.

God Fortsättning travnördar
Reply
jormol Posted: 2013-12-26 18:48:51
951
Battleshoe
Gävle

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 80
Japp eftersom att jag inte ens varit inloggad och gjort ett kuskval så måste jag också vara fuskare, känns som jag borde haft chansen att välja något bättre än en kusk med 7 i form... ... allvarligt hur svårt ska det vara att fixa den buggen ?
Reply
hogan Posted: 2013-12-26 21:19:07 Answer to: "Japp eftersom att jag inte ens varit inloggad och gjort ett kuskval så"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det är nog inte så svårt, det är nått som uppkommit av hans senare justeringar, för det har ju inte alltid funkat så, verkar som det blir biverkningar när han snyggar till nånting, utan att han vet om det.

Själva problemet är ju att han i snitt tittar in 1-2 ggr per kvartal innan han fixar till det, bara hoppas det inte blir nya bugg av den justeringen sen....undrar om det bästa ändå inte vore om det gick att nollställa allt igen, och börja från början, och nöja sig med dom mest behövande justeringar, verkar som allt brakar snart annars...detta är inte så avancerat programmerat men undrar om ngn i hans krets förstår sig på den...har för mig han sa en gång att han inte var så bra på datorer mm.
Reply
Posted: 2013-12-26 21:29:14 Edited(1): 2013-12-26 21:31:51 Answer to: "Det är nog inte så svårt, det är nått som uppko"

Became a member: 
Forum posts:
Undrar om du tyckt likadant när du låg högst i toppen, om att allt ska nollas och man får börja om från början
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 02:23:10 Answer to: "Undrar om du tyckt likadant när du låg högst i toppen, att "

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag har alltid samma synpunkt vart jag än befinner mig, tycker jag har legat topp 10 i herrans massa etapper o ändå haft en rättvis syn på den här sajten, men jag undrar egentligen om du verkligen har fattat poängen med det jag skrev....du kanske inte märker att saker o ting går sönder på Zonen, så fort Eriksson har varit o skruvat på någonting, ja då går ngt annat sönder istället....det var det jag menade med biverkningar.

Och JA jag hade gett bort en eventuell förstaplats mot att sajten finns kvar t.o.m
det har ju dykt upp bugg efter bugg på sistone, och om det inte är sk. bugg då har det strulat med barfotabalansen eller uppgraderingen av nya startlistor så det inte går att anmäla på en vecka.

Jo Tenava, jag byter mot vad som helst för att slippa sånt, men jag vet inte....du behöver ju inte tycka det är jobbigt, men jag tror de som sysslar sköta stall seriöst o konstrikt varje månad år efter år håller med, sen finns det ju andra katogorier här inne också, där kanske synpunkterna är väldigt skiftande....men det här var riktat till alla som kämpat med sköta stall i flera år.

Man ser ju att folk ruttnar t.o.m på allt, kolla Dent, Kauzloukos, Swatpro som slutar, säkert fler, känner själv att motiveringen börjar svikta.

Så det var poängen Tenava, har inget med min placering eller nått o göra, sajten börjar tappa det den en gång har varit....jag menade inte att alla ska börja med 2,5 mille o alla hästar ska nollas, utan alla hans justeringar som gör att det blir fel någon annanstans.

Inte slakta din stjärna Big Hero
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 11:24:00 Answer to: "Jag har alltid samma synpunkt vart jag än befinner mig, tycker jag har"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Efter att ha läst det här är jag glad att det inte är du som bestämmer. Hur många liknande spel är buggfria? Här har vi, vad vi vet, bara Eriksson att hålla i handen så man får ta det för vad det är och passar det inte får man leta något annat. Hårt men så är det i slutändan.

Att sluta spela för att kuskvalen i vissa lopp inte är "rättvisa" eller för att barfota inte funkade någon gång, ja det säger mer om den som slutar tycker jag. Sedan jag kom tillbaka tycker jag det har fungerat tillfredsställande förutom när jag var tvungen att köra med skor men även det tog man sig igenom utan att lägga sig ned och gråta. Det är fortfarande bara ett spel som sköts av en ganska upptagen kille.

Att nollställa allt, tror du det hjälper? Det vi kan göra är att påpeka för Eriksson vad som inte fungerar och när han har tid får vi hoppas han gör det han kan för att åtgärda det. Det är det enda vi har att förlita oss på och hittills så verkar det som han åtminstone försöker.

Jag förstår att motivationen tryter, det gör den nog för alla om man inte är fanatisk eller har ett väldigt tålamod med att sitta och göra samma sak om och om igen.

Alla får tycka vad som helst men försök se det från fler perspektiv. Spelet går inte under för barfota eller kuskvalsbuggen.

Visst ska man kunna ha krav, speciellt när man lägger in pengar till exempelvis namn, men så länge inget enormt händer där hela spelet blir ospelbart tycker jag vi ska försöka ha tålamod. Sedan för er som varit här länge och tröttnar, det kan jag förstå men man får som sagt ta det för vad det är. Att spela ett onlinespel så länge utan att det fungerar på alla fronter är frustrerande. Skulle dock vilja veta ett liknande spel som inte har problem jämt och ständigt?
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 14:38:09 Answer to: "Efter att ha läst det här är jag glad att det inte är d"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Vad bra att du förstår mellan varven att motivationen tryter så varför måste du hugga o säga att du glad att inte jag bestämmer....??? Vad har detta med sånt o göra, det är ett forum för åsikter.
Du får ha din åsikt o jag min men börja inte försök o förlöjliga min då är du snäll.
Att du tycker det är tillfredställande o se spelet tappa det mesta var det än gång var, är ju kul för dig men inte för mig.
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 14:55:46

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Och sen Jimson...ligger jag inte ner o gråter, som du kanske kunde läsa längre upp i tråden så missade jag förra gången detta var på tapeten om kuskvalen.....MEN om du kan titta där uppe så ser du att det var 1732 inlägg den gången...alltså rekord, och då var det just detta som jag reagerade på att sämst rankade hästar ska kunna ha 9 kuskar för det går o ha kvar gamla valen.

1732 inläggg......hälsa till alla dom också då och hoppa inte på bara mig om du tycker alla spel har bugg o det får man leva med ungefär......bra o komma från en som tar pausar härifrån o inte är så nogräknad, men vi är ett gäng som brinner för detta o är beroende snudd på.....så fastna inte som Tenava du också nu o läs bara NOLLSTÄLLA....öhhhhh va fan....flum flum....det var mina farhågor att ju mer han skruvar, ju mer går den sönder....så liksom stanna vrid tillbaka klockan, bara en reflektering inget annat.
Reply
ddmannen Posted: 2013-12-27 15:24:23 Answer to: "Och sen Jimson...ligger jag inte ner o gråter, som du kanske kunde"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
1732 visningar av inlägget. Inte 1732 inlägg , men det spelar mindre roll.

Problemet med kuskarna i finallopp ser jag som ganska litet eftersom det sker väldigt sällan och när det sker så är det ur min synpunkt ingen katastrof.

Jag är mer orolig för att barfotaproblem kanske återkommer den 4:e januari och att det inte uppdateras några storlopp eller V75-lopp inför 2014.
Reply
Cherry Posted: 2013-12-27 15:50:51

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det är som så många gånger förr tveeggat.

Vad jag dock vet är att när GTA V kom ut nyligen, så la jag väl en sexhundring på det spelet. Det var en engångskostnad för ett livslångt spelande, och spelet patchas så fort det dyker upp en bugg. På TZ har jag redan lagt mer än så för namnbyten. Visst är det en frivillig kostnad, men det är en jag är villig att göra för att min egen spelupplevelse ska bli bättre. Jag vill absolut ha ett stall med hästar med enhetliga namn. Sen jämför jag inte Rockstar (utgivare av GTA) med Eriksson, men det är ändå en liten notering att vi som alltid byter namn på våra hästar redan har lagt mer på det här spelet än nåt annat spel..

Då tycker jag man har rätt att förvänta sig att ÅTMINSTONE buggar fixas, att nya lopp läggs in och att den ansvariga ska ha någorlunda hjärta för uppgiften och logga in så regelbundet som det krävs för att hålla koll på eventuella nyuppkomna buggar och fixa till dom fort. Att vara LITE lyhörd. Vi snackar inte om att fixa rörliga lopp längre. Alla vet att det inte kommer hända. Men för mig är det omöjligt att vara så upptagen irl att man inte har tid att logga in mer än två-tre ggr per etapp. Det är helt enkelt inte möjligt.

Jag prisar gärna någon när något bra har gjorts, men då reserverar jag också rätten att klaga när något missköts. TZ är nånstans där i gränslandet.

Sen är det väl extra olyckligt just den här etappen då vi tappat två ganska framstående stall. Verkar som att deras skäl har varit just TZ's brister, och det kan man väl nästan förstå. Hade själv inte slutat pga att blå värden inte är så viktiga som de borde vara, eller vad deras skäl nu var, men man kan ändå förstå att folk tröttnar när spelet fixas.. går sönder... fixas, går sönder... rinse, repeat.

Vet inte om jag hade nån direkt slutkläm, ville bara vädra lite åsikter och frustrationer som alltid har funnits där.
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 16:30:12 Answer to: "Vad bra att du förstår mellan varven att motivationen tryter s&a"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Jag visste att du skulle få det till att jag försöker förlöjliga.. Men det var inte tanken. Vad har spelet tappat? Menar du på allvar att det är sämre nu än exempelvis 2008/2009?

Det jag skrev var inte enbart riktat till dig. Läs den tråden med många visningar så får du kanske en hint om vilka jag menar. Som du förstår så kan jag inte nämna alla användare för minsta lilla sak utan jag antog att du/ni skulle förstå min poäng. Skrev jag att du lagt dig ned och gråtit? Läs om, läs rätt.

Att jag är glad över att just du inte bestämmer tycker jag att jag förklarade i mitt inlägg. Ta bort det vi kommit till idag mot när spelet var nytt tror inte jag är rätt väg att gå. Det är min åsikt och du tycker inte samma, fine. Ja det är ett forum där vi har olika åsikter, varför är du upprörd? Har läst mitt inlägg flera gånger nu och det enda du kan ta illa upp av är att jag är glad att det inte är du som bestämmer? Jag antar att du är glad att jag inte bestämmer?

Försöker lägga min poäng här kortfattat och enkelt: Just nu har vi inga buggar som förstör spelet enligt mig och när det varit någon avgörande bugg har Eriksson tids nog löst det. Därför tycker jag inte man ska börja om från början.

Ok?
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 16:33:03

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Tack o tack att det finns oro...det var lite det jag ville vädra, jag kan inte heller numrera vilket som är värst ddmannen, tycker också kuskvalet är litet jämnfört när inte startlistorna kommer ut som dom ska....MEN vi måste väl vara eniga om att det har hänt rätt mkt senaste tiden....tänk när man fick lite dötid till övers o man kunde sitta o ha roligt tillsammans med Oddsjakten o V75 kungen och allt flöt, visst kan saker gå sönder o man hoppas det går o fixa.

Men ni forum moddar, ni får gärna låsa tråden nu, inte kul o höra Jimsons inlägg där han vrider det mot personen som vädrar en åsikt, sånt är jag så jävla less på så hälften vore nog...då kan vi stänga tråden innan den spårar ut helt....igen.
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 16:41:34

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Om du nu visste att jag skulle skriva så, varför då komma med ett sånt inlägg för...fattar inte jag.

Och JA jag tycker det är MYCKET värre nu än mot 2008/09, man undrar nästan vad har du varit???
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 16:58:35 Answer to: "Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det är som så många g"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Hur Erikssons liv ser ut har jag ingen aning om och hur han prioriterar har jag ännu mindre aning om. Visst tar det tid innan buggar fixas men återigen, oftast löser det sig och buggarna just nu tycker inte jag är avgörande för spelets spelbarhet.

Som sagt är det egentligen ett gratisspel och det har varit likadant med Eriksson sedan jag började 2008. Självklart ska man klaga och visa på felen som uppkommer. Personligen hade jag aldrig orkat spela spelet från 2008 till idag utan att slita mitt hår över hur sällan Eriksson visar sig här. Folk tröttnar, nya kommer, gamla kommer tillbaka. Visst är det tråkigt att några försvinner men så är det med flertalet spel.

Det här med att man slänger in pengar till spelet förstår jag, det blir en annan spelupplevelse men det är något ni får bestämma över själva och har inget med vad man kan förvänta sig av spelet även om man tycker att det borde göra det. Ni tycker/tyckte antagligen att det var mer värde i egna namn än kostnaden för spelets brister. Sedan kommer det en dag då ni ändrar er och värdet av namnen är inte högre än kostnaden för dessa ständiga brister. Bristerna kommer komma och det kommer sakta sakta att åtgärdas. Vad som är värt mest för er kan bara ni själva svara på.

Jag blir också frustrerad, lite mindre kanske eftersom jag undviker att ge Eriksson pengar tills det blir mer ordning och mer kvalitet på spelet. Han skulle behöva ett par medhjälpare så att det finns flera som kan fixa uppkomna problem och hålla sig aktiva här. Men samtidigt så är det likadant nu som 2008 så att det tar tid och att det kommer nya brister är lika självklart som att jag spricker på V75.

Jo jag skriver för långt när min poäng egentligen är kort. Jag blir lite för rörig helt enkelt. Ta inte det här på samma sätt som hogan för det har aldrig varit min mening att bråka eller förlöjliga någon, eller kanske några men inte er.
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 17:13:58 Answer to: "Tack o tack att det finns oro...det var lite det jag ville vädra, jag "

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Ok nu kommer du in på något som inte hör till spelet men visst, Oddsjakten och V75 kungen saknar nog alla vi travintresserade som fortfarande är här. Det saknar jag oerhört. Startlistorna försvann ju för att ATG inte gillade att Eriksson lade ut dem här. Hört positivt om åtminstone startlistor men börjar undra om det var tomma ord.

Så för att jag har en annan åsikt än dig ska tråden låsas? Vrider? Du vred ganska friskt i mitt inlägg om vi ska vara ärliga.

Jag visste inte att du skulle missförstå mig men jag kunde tänka mig att det fanns en möjlighet på grund av att det ofta blir så när någon är av en annan åsikt. Då tar man alltid det mesta personligt och missar en del meningar i texten som är avgörande. Så du menar att jag inte ska skriva min åsikt för att jag befarar att någon kan missförstå mig? Jag menade som sagt inget illa, jag har inte en aning om vem du är eller hur du är men jag ser inte problemen/problemlösningen på samma sätt som dig = inget emot dig som person eller mot dig öht. Bara att jag inte tror på samma lösning som dig. Att börja om från början tror jag skadar mer än det gör nytta. Det är min åsikt och inget förlöjligande mot dig.

Inget kommer spåra ur här. Jösses. Är det inte ett forum där man kan skriva hur man ser på saker även om man ser olika på saker och ting? Återigen, jag menade inte att förlöjliga dig och jag kan inte se hur du lyckas vända det till att jag har förlöjligat dig.

Vad är sämre i spelet nu jämfört med 2008/2009?
Reply
hogan Posted: 2013-12-27 17:55:03

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ooooh gush vad du skriver.....har du varit ensam länge o behöver ngn att prata med? orkar inte ens läsa så mycket Jimson, du får ursäkta, jag drar mig tillbaka, du verkar ha mycket o få ur dig som inte jag är kapabel o bemöta ens.....jag är nog för gammal för sånt o är inte psykolog.

Som jag skrev är detta på väg o spåra, och du får tycka vad du vill om mig...jag rekommenderar att ha nästa fråga i omröstningen, detta kan skribenterna fixa.....en Ja o Nej fråga om man tycker Travzonen blivit sämre sen 2008. För mig är det ett JA


Ps. jag rekommenderar att låsa tråden för att den inte ska spåra Jimson, inget annat

och värst vad du hakar upp dig på nollställas.....märks ju att du vill hugga, märker du inte det själv så ser jag ingen mening i att bemöta dig ngt mer....sånt skit har jag fått nog av, respektera det annars får du gå en attitydskurs....men så är det när testostoronen frodas, vill du mig ngt får det bli genom PM okidoki.

God fortsättning o Gott Nytt år
Reply
[ 1 ]   2