Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Smågrejer
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2013-12-13 22:39:55

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Tycker vi ska försöka samla smågrejer som gissningsvis kan vara lättfixade för Eriksson i den här tråden. Det finns en hel uppsjö småfel/buggar som försvårar vissa grejer på zonen. Här är dom jag kommer på på rak arm:

- Att klicka in sig på Statistik från stallmenyn och sen klicka på din egen placering från en tidigare etapp under världsranking verkar inte funka särskilt bra. Många gånger får man upp nuvarande etapp. Samma gäller när man klickar på banranking.

- Går man in på Stamtavla för en häst så kan man inte sortera efter alla kriterier som finns i rullningslistan. Bl.a funkar inte Insprungna pengar vilket hade varit väldigt användbart. Insprungna pengar denna säsong funkar, men den förstnämnda är viktigare.

- När en avelshingst kastreras borde han inte ha kvar avelshingststjärnan längre.

- Tidigare topphästar (Don´t Worry Butch är bästa exemplet) syns inte på alla tiders topplista längre pga att stallet han finns i är nerlagt pga inaktivitet. Det borde åtgärdas.

- Ge oss Austria Open tillbaks! (Och för min del får det gärna läggas i slutet av etappen istället för början, för sista veckan på etappen är väldigt långdragen med pyttelite action)

Kommer inte på nåt mer nu när jag väl sitter och skriver, annars brukar jag ha ganska många idéer..
Reply
kent2010 Posted: 2013-12-14 19:23:12

Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
Kan bara hålla med och själv tycker jag att en lista typ som pensionerade hästar kan man få en lista som heter typ avelshästar att man kan flytta avelstona dit man vill betäcka

Och att när man kastererar en häst som är avelshingst så stjärnan går bort

ursäkta för dåligt svenska
Reply
Jimson Posted: 2013-12-15 17:19:18

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Bara jag som är intresserad av fler kuskval? När alla fem val har gått och man slumpas fram att få en kusk med ett i form fast det finns bättre alternativ är frustrerande. Låt säga att man kan välja sju kuskar så kan man utnyttja sista platserna till kuskar med åtminstone fem i form eller någon med högre än ett i alla fall.

Visst ska man kunna bedöma i vilken ordning ens häst hamnar men ibland är det svårt att förutsäga och då kan jag tycka att ett par alternativ till hade fungerat. Kanske blir det samma sak som nu men tänk att du är sexa i listan och det finns fem kuskar med nio i form och du valt just dessa till dina fem val och det slutar med att du får en kusk med ett eller två i form.

Hur fungerar det när man får en random kusk? Är det skicklighet den utgår från? Tror inte det är helt slumpvis även om texten ovan får det att låta så.
Reply
Cherry Posted: 2013-12-15 17:27:59

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Den går helt klart efter skicklighet. Man får ju alltid Adielsson, Åke eller nån av de andra 9-kuskarna.

Tycker dock 5 kuskval räcker, man ska inte vara GARANTERAD en bra kusk, vilket man nästan blir med 7 kuskval. Däremot har kuskarna på sistone i V75 varit under all kritik och det är ju inte utan att man undrar vad det är som har hänt?
Reply
Jimson Posted: 2013-12-15 17:41:37 Edited(1): 2013-12-15 17:50:24 Answer to: "Den går helt klart efter skicklighet. Man får ju alltid Adielss"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Förstod det när jag började granska några lopp.

Ska man vara ärlig är det ytterst sällan jag ser en kusk med form 1-4 som lyckas vinna oavsett skicklighet. Ibland kan man få en peng trots att kusken verkar mer inställd på att köra bort hästen till varje pris oavsett hur skicklig han/hon är. Medan en kusk med form 7-9 tycks köra som en gud och gör rätt beslut oavsett hur det är med skickligheten.

Är så tråkigt att vara slagen flera dagar innan loppet. Visst kan det vara tråkigt att vara garanterad en bra kusk det kan jag köpa. Då blir den lägre halvan alltid chanslös. Tänkte inte helt klart innan jag lade upp får jag erkänna. Men det borde gå att förbjuda kuskar med ett i form om man inte aktivt valt en sådan lus.

Edit: Det är bra som det är med kuskar tills någon kommer på något bättre. Så jag ger upp det här tills vidare.
Reply
Cherry Posted: 2013-12-15 17:53:23 Answer to: "Förstod det när jag började granska några lopp. Ska"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Jag vann för inte så längesen med 3 i kuskform. Minns inte vem det var eller vilket lopp, men överraskad blev jag. Och Soberano har tydligen vunnit derbyt med 2 i kuskform, tror det var Örjan som styrde då, eller iaf nån av 9-skicklighetarna. Men nä, inte fan händer det ofta.
Reply
Medeltid Posted: 2013-12-15 17:59:40

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 765
Och igår vann Svanstedt på V7 med 1 i form, så visst händer det ibland. Men det är klart kuskformen har för stor betydelse.
Reply
Cherry Posted: 2013-12-15 18:02:47

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Frågan är hur mycket offensivhet betyder. Har aldrig sett minsta lilla mönster där. Ungefär som med huvudlagen..
Reply
Medeltid Posted: 2013-12-15 18:07:37 Answer to: "Frågan är hur mycket offensivhet betyder. Har aldrig sett minsta"

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 765
Troligen ingenting, kanske mindre galopprisk med defensiva kuskar. Tror Örjan vinner minst lika mycket lopp som andra 9-kuskar t ex.
Reply
Jimson Posted: 2013-12-15 18:18:27 Answer to: "Frågan är hur mycket offensivhet betyder. Har aldrig sett minsta"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Jo nog skulle man vilja veta hur mycket påverkan det har egentligen. Speciellt när kuskar med lägre offensiv ska vara bättre på defensiv körorder. Men finns det någon som vunnit ett vanligt lopp med defensiv körorder där det varit fler än tre hästar? Huvudlagen skulle också vara spännande att höra mer ingående om vad som egentligen händer.

Håller med dig Medeltid att det har för stor betydelse men samtidigt med lite distans till mitt första, bittra, inlägg så undrar jag om det är så illa som jag vill tro. Det är så mycket att väga in i en prestation och ofta när man får en kusk med låg form väljer man säkert defensivt och då är det ju inte riktigt en spegling av hur kusken presterade som man får. Dessutom vet man inte helt hundra hur ens egna häst står sig mot övriga med dolda och synliga värden.

Så körorder, huvudlag, hästens värden, offensivhet, skicklighet och form är lite av små gåtor enligt mig. Visserligen är det spännande för loppen och tillför slumpen som jag i och för sig gillar men lika ofta som jag gillar den så frustrerar den mig när det går dåligt.
Reply
Cherry Posted: 2013-12-15 18:19:48

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Örjan vinner 12% av sina lopp. Bäst av alla 9-kuskar är Åke med en bit över 13%. Erik har 11.6% vinstprocent. Tim Tetrick 12.9%. John Campbell 11.7%. Och detta är efter ganska många lopp, nästan uppåt 30k lopp per kusk. Svårt att se ett mönster vad gäller offensivhet.
Reply
ddmannen Posted: 2013-12-24 10:53:28

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
stall som gör omstart kan använda de hästarna som pensionerades innan omstarten för avel , det borde inte gå . vet inte om de får avelspengar för de hästarnas avkommer , för det borde de inte heller få.
Reply
hogan Posted: 2013-12-24 14:09:56

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Håller med dig ddmannen, gör man omstart o registrerar sig på nytt, ska allt suddas ut och nya stallet ska inte eller borde inte få ha kvar pensionerade avelshingstar, det ska inte finnas ngn fördel med att starta om, utan tvärtom.

Jag har vunnit en klass I final med Erik som hade form 3 då, så visst går det men det är inte ofta utan som inställt som skrällchans o den procentsatsen som är har funkat okej, skrällar ska inte hända för ofta för vad kommer då dom säga som har en bra kuse o 9 kusk men får stryk i parti o minut.

Detta är en fingertoppkänsla som Eriksson kan justera men i nuläget är det tillfredställande tycker jag.

Men säkert inte alla håller med, men det går inte att gagna alla, det är omöjligt, just nu är man glad att spelet finns kvar och inte fler bugg med skor o startlistor spårar ut igen, sånt är värst och man tror varje gång att sajten är på väg att braka ihop.
Reply
Posted: 2013-12-24 21:17:32 Answer to: "Håller med dig ddmannen, gör man omstart o registrerar sig p&ari"

Became a member: 
Forum posts:
När du säger att allt ska suddas ut, menar du då också prisskåpet?
Reply
hogan Posted: 2013-12-25 20:27:05 Answer to: "När du säger att allt ska suddas ut, menar du då också"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Prisskåpet kan ingen ta ifrån en, jag menar allt man kan få fördel av, mkt man tjänat o prisskåpet förändrar ingenting o inget man kan utnyttja, så svar : NEJ
Reply
Posted: 2013-12-25 20:42:59

Became a member: 
Forum posts:
Visst man får inga fördelar med det men det är ändå inte det återställda stallet som ar vunnit prisskåpet, men den bilden får man ju efter ett tag.
Så jag tycker att om man börjar om från början ska allt raderas, ALLT!
Reply
[ 1 ]