Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Mitt första ordentliga inl&aum...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
olleolle Posted: 2013-10-23 20:05:05 Edited(2): 2013-10-24 16:34:53
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
Jo så här är det att det behövs en lite förändring på kusk fronten, då unga utvecklas, äldre flyttar. Då behövs de ju förändring även här på våran fantastiska ZON. Så då tog jag mig i akt att sätta mig nu i några timmar att dra i ihop en lista som dom som då har tillgång till att fixa grejer på kuskfrontern.


Notera att jag satt "Fixa dressen" på flera och det för att när det läggs in nya kuskar på spelet på senare tid så lägger dom inte in dressar på dom så att det blir fler och fler som kör i vit dress vilket blir väldigt irriterande när man sedan kollar på loppen, för i ett lopp kan det vara 4-5 ibland som har helvit dress...

Så nedan har då gjort en lista som det då är att följa bara. För dom som har tillgång,
Och om ni inte vill fixa det, så vill jag gärna göra det, men då får ni göra mig till "kusk fixare"


ADRIAN KOLGJINI Sänkas till 3 i skicklighet samt fixa dress åt han. Även höja offensivheten till 9 på han.
Kommentar: Jag tycker han är rätt så överskattad pga. att han har Ludde som pappa och han kan inte sitta still i loppen, han bara kör och kör oftast, (offensiv).
ANDERS SVANSTEDT Fixa dress åt han.
CATARINA LUNDSTRÖM TVEKAR PÅ OM HON SKA KÖRA LOPP HÄR PÅ ZONEN?
Kommentar: Tvekar som sagt om hon skall köra lopp här på zonen då hon inte har kört ett enda lopp på 4 år.
CHRISTOFFER ERIKSSON Fixa dress åt han.
CLAS JONSSON Ska ha hemmabana Axevalla inte Åmål.
DAN WIDEGREN Fixa Dress
DANIEL WÄJERSTEN Höjas till 3 i skicklighet och ändra hemmabana från Solvalla till Bergsåker
Kommentar: Har vunnit 17 lopp vart tvåa 12 gånger och trea 16 gånger på 138 år bara hittils i år går snart över miljonen. Är väl värd att höjas till endå blygsamma 3 i skicklighet.
HANS G ERIKSSON Ska ha hemmabana Romme inte Åby
HARALD SANDSTRÖM Höjas till 3 i skicklighet.
Kommentar: Är en otroligt skicklighet amatör i grunden.
HENRIK JOHANSSON Fixa dressen.
JENS LAURSEN Fixa dressen.
JOHAN UNTERSTEINERHöjas till 7 i skicklighet.
Kommentar: Behöver jag säga mycket mer än att han är fenonomal, har två bra år bakom sig också.
JÖRGEN WICKMAN Pensionera, har längre ingen licens, jobbar som banskötare på åbytravet.
KENNETH HAUGSTAD Höja skickligheten till 6-7, är en riktigt bra driver, har varit det en längre tid, underskattad...
KIM ERIKSSON Fixa dressen.
LARS-ÅKE SVÄRDFELDT Fixa dressen
LEIF ERIKSSON Fixa dressen
MARCUS M MELANDER Fixa dressen ta Catarina Lundströms dress till han.
MARTIN P DJUSE Fixa dressen
MATTIAS DJUSE Höjas till 4 i skicklighet, samt fixa dressen.
Kommentar: Haft ett fenomenalt år, bästa lärlingen i Sverige i år över tre meloner inkört.
MICHAEL LÖNNBORG Sänkas till 3 i skicklighet
Kommentar: Svagt år, blev nog lite för överskattad när han tog över HA's hästar. Inte bättre än lärlingarna
NENG WANLAYAPHOL Är inte pensionerad så honom kan man ju faktist ta tillbaka.
OLA SAMUELSSON Han har bytt Solvalla till Jägersro.
OSKAR FLORHED Vad jag vet ska han till USA och jobba länge, så kanske pensionera han så länge
OSKAR J ANDERSSONHöjas till 3 i skicklighet, samt fixa dress. (ta samma dress som Markus Hultman).
Kommentar: Årets komet i fjol, bra år i år också borde höjas till blygsamma 3 i allafall.
OSKAR KYLIN BLOM Höjas till 3 i skicklighet, samt fixa dress
Kommentar: Hans förra år var bra, han har redan krossat dom hittils i år.
PAW MAHONY Har Årjäng som hemmabana inte Åby.
PER GUSTAFSSON Fixa dressen.
PER LINDEROTH Borde höjas till 6 i skicklighet, är en bra driver med ett bra år bakom sig, fin fin styrning i StoChampionatet för att nämna en.
PETER BUHLER Penisonera, gick bort för någon månad sen.
RIKARD N SKOGLUND Han har inte hemmabana Bergsåker längre utan Östersund, samt borde höjas i skickligheten till en 5:a.
Kommentar: Blir större och större, fina körhänder.
SARAH SWAHN Följer ju med Åke till USA, så att pensionera henne så länge så får vi se om hon tar ut licens när dom kommer tillbaka någon gång om dom gör det.
VICTOR KARLSSON Fixa dressen.
ÅKE SVANSTEDT Ta bort som tillgänglig på de svenska banornas vanliga tävlingar men han ska vara kvar som tillgänglig på storloppen.
PETER INGVES Borde höjas till 5-6 i skicklighet.
Kommentar: Är en av de främsta kuskarna med svensk licens så han borde ju höjas.
KAJ WIDELL Höjas till 5-6 i skicklighet.
Kommentar: Är en mycket bra rutinerad kusk, en av de "skickligaste i Sverige.
JORMA KONTIO Höjas till 9 i skicklighet.
Kommentar: Vunnit mest lopp i norden... En av de bästa i Sverige. Den bästa enligt många.




Tack på förhand.
Reply
Poffpuff Posted: 2013-10-23 23:26:32 Answer to: "Jo så här är det att det behövs en lite förä"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613

MATTIAS DJUSE
Kommentar: Haft ett fenomenalt år, bästa lärlingen i Sverige i år över tre meloner inkört.


Tre meloner? Det var som tusan!

On topic: Ja, det finns säkert många mindre justeringar som borde göras. Dock är det ju inget som påverkar spelet som sådant, utan mer i förhållande till verkligheten. Därför finns det förmodligen mer angelägna problem att ta tag i, som påverkar utgången av spelet i sig.
Reply
olleolle Posted: 2013-10-24 08:39:43 Answer to: "MATTIAS DJUSE Kommentar: Haft ett fenomenalt år, bästa "
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
Men jag skulle ju kunna göra de om någon av de "stora" inte har tid , så får man ju en bra justering från ingen stans typ,?
Men då får man göra mig till "kusk editerare", jag ställer gärna upp,
Reply
Posted: 2013-11-12 03:14:45

Became a member: 
Forum posts:
Det finns inte nånting som är de "Stora" i detta spel!
Reply
hogan Posted: 2013-11-13 08:35:06

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Bra jobb att snoka reda på allt detta Olle, klart man håller med o du ska ha credit för jobbet istället för påpekningar över stavnings groda, tycker tre meloner kan bli nya slanget för miljoner.

Sen vet jag av erfarenhet sen januari 2008 att saker o ting inte ordnas i första taget, t.o.m akuta saker kan ta 2-3 veckor ibland, så jag skulle uppskatta en justering av kuskarna mm, säkert skulle ta 1-2 månader.....det är nämligen inte en möjlighet att ett spel av denna kvalite skulle kunna vara IRL till 100%

Som vissa tror att man ska införa amatörlopp----nordsvenskar mm. Tanken är god men otroligt bökig att genomföra...så om spelet är 10, 25 eller 50% IRL så får vi leva med det och inte gnälla över småsaker.

Vi får helt enkelt använda fantasin, och vara glada över denna unika sajt som massor är beroende av trots småsaker, viktigast är att allt funkar o inga buggar som i veckan dyker upp så vi får ta till vara på det som finns o hålla till godo, det är lika för alla.
Reply
olleolle Posted: 2013-11-13 09:05:19 Answer to: "Bra jobb att snoka reda på allt detta Olle, klart man håller me"
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
Det var värt ett försök iallafall,
Men det är inga jätteförändringar ivilketfall...
Reply
spanarn Posted: 2013-11-13 11:47:11 Answer to: "Det var värt ett försök iallafall, Men det är inga j&a"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Jag kommer att åtgärda vissa saker som du skriver, som att pensionera, byta hemmabana och byta dress på Marcus M Melander. Dock kommer jag inte att justera skickligheten/offensivhet, eftersom det får konsekvenser för de lopp där startlistorna redan är uttagna. Min inställning är att vi på zonen får leva med den skicklighet och offensivhet som kuskarna får när de läggs in, just eftersom en ändring av dessa saker får bäring även på uttagningar som redan varit. (Och skapa nya dressar vet jag inte hur man gör )
Reply
hogan Posted: 2013-11-14 04:55:06 Answer to: "Jag kommer att åtgärda vissa saker som du skriver, som att pensi"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ja se där ja..bra att han delegerar ut vissa grejor på dig Spanis då slipper man vänta på sånt som går att årgärda.
Reply
spanarn Posted: 2013-11-14 10:22:13 Edited(1): 2013-11-25 10:15:34

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Den som har fler synpunkter på kuskarna kan pm:a mig direkt (inte säkert att jag ser när det skrivs i forumet) så fixar jag. Det som man kan pm:a om är sådant som typ:
- ny kusk bör läggas till (skriv då gärna info om hemmabana, födelseår, vilken skicklighet och offensivhet ni föreslår, och vilka banor som kusken bör köra regelbundet på.
- kusk bör pensioneras (inte alltid zonen kommer att följa verkligheten exakt, eftersom jag tycker att det är viktigt att det finns "tillräckligt" antal valbara kuskar på varje bana, men självklart pensionerar jag kuskar som gått bort)
- kusk har bytt hemmabana, eller bör köra regelbundet på fler banor (ange vilka)
- kuskdressen stämmer inte, och det finns en "färdig" kuskdress som stämmer in bättre (dvs. någon annan kusks dress stämmer in bättre än den som kusken tilldelats idag).

Däremot åtgärdar jag inte följande saker, av skäl som angivits i tråden:
- skicklighet och offensivhet på redan befintliga kuskar
- skapande av nya kuskdressar

/spanarn
Reply
kent2010 Posted: 2013-11-14 11:31:18

Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
Robert eriksson sundbyholm räcker med en gul dress mikela melander solvalla tino ärling solvalla elias strandberg romme sen finska kuskar olavi koivisto seinäjoki ville koivisto seinäki teemu okkolin
Reply
B_Good Posted: 2013-11-14 19:03:47 Answer to: "Den som har fler synpunkter på kuskarna kan gärna pm:a mig direk"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Är Åke Svanstedt ännu valbar i "vardagstravet"? Då borde det kanske ändras.
Reply
olleolle Posted: 2013-11-18 13:53:59 Answer to: "Är Åke Svanstedt ännu valbar i "vardagstravet"? D"
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
spanarn//
Där uppe står det ju några som behöver byta hemmabana,
Sedan kan du maila mig och fråga vilka banor dom kör regelbundet på...
Reply
spanarn Posted: 2013-11-19 14:58:30 Answer to: "spanarn// Där uppe står det ju några som behöver byt"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Fast jag tror att jag har bytt hemmabana på alla dom? Eller är det någon jag har missat?
Reply
olleolle Posted: 2013-11-19 16:52:57 Answer to: "Fast jag tror att jag har bytt hemmabana på alla dom? Eller är d"
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
Endast Daniel Wäjersten kvar.
Reply
Posted: 2013-11-21 10:55:40

Became a member: 
Forum posts:
Björn Goop ska vara på Färjestad
Reply
Posted: 2013-11-24 19:28:16
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 
Forum posts:
Och Jan Roar Aune, samt Jörgen Wickman. Båda dom är banmästare på respektive banor, så dom ska pensioneras.
Och återigen då, B Goop ska vara på färjestad.
Reply
[ 1 ]