Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Travtips
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Gidde_Palema Posted: 2012-04-09 23:03:43 Edited(1): 2012-04-09 23:05:58

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Hej!

Jag tänkte erbjuda travtips för dem som inte har tid eller har ork att läsa på tillräckligt för att ha en bra chans att vinna på trav. Jag fokuserar på det stora streckspelet på dagen, till exempel på en onsdag så är det V86 som gäller. Jag kommer ha fullständiga analyser och med ranking av alla hästar. Jag tittar på allt trav som går och är sedan tidigare väldigt insatt. För att jag ska ha motivation att läsa på och göra mitt bästa så vill jag ha en liten ersättning för varje tips. Jag gör det här för att jag själv tycker att det är väldigt dyrt att betala 100 eller 200 kr för till exempel Travtjänstens tips. Nu är ju mina tips kanske inte lika bra som Travtjänstens men jag tror att mina analyser är värda en slant.

20 kr / dag eller 50 kr /3 dagar.

Frågor eller synpunkter är välkomna.
Reply
Posted: 2012-04-10 02:15:14 Answer to: "Hej! Jag tänkte erbjuda travtips för dem som inte har tid elle"

Became a member: 
Forum posts:
du kan få hålla i v65 på vardagarna när min travsida är klar om du e intresserad
Reply
B_Good Posted: 2012-04-10 07:08:44 Answer to: "Hej! Jag tänkte erbjuda travtips för dem som inte har tid elle"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Kul tanke o du är ju vass så det låter spännande
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-10 11:53:47 Answer to: "du kan få hålla i v65 på vardagarna när min travsida"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Det skulle jag nog kunna tänka mig.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-10 11:55:14 Answer to: "Kul tanke o du är ju vass så det låter spännande"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Tack, jo det skulle vara kul om mitt "jobb" skulle kunna vara hjälp för någon annan.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-10 11:56:30

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Den som är intresserad av att få tips av mig kan höra av sig via PM, så fixar vi det.
Reply
Posted: 2012-04-10 12:43:25 Answer to: "Det skulle jag nog kunna tänka mig. :)"

Became a member: 
Forum posts:
spännande
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-10 18:09:13

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Jag kommer göra material till V86 imorgon (onsdag). Det är klart senast 14:00 och därefter finns det att tillgå för dem som är intresserade. Rubriker till varje lopp finns i denna tråd senast 14:00 imorgon.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-11 13:39:44 Edited(1): 2012-04-11 13:40:43

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V86 1: Lindblom blir storfavorit - är det spets och slut igen trots medeldistans den här gången?
V86 2: Är Lennartssons häst för bra? Besked!
V86 3: Goops Berlusconi blir hårt streckad, fel tycker jag. Bättre bud finns!
V86 4: Head First blir favorit med sonen Svanstedt, rätt eller fel?
V86 5: Kimono Pearl är riktigt bra, men nu är det årsdebut och lång distans, hur göra?
V86 6: Tion Medon Sisu är en befogad favorit, men här finns det roliga drag!
V86 7: Spetsstriden kan avgöra mycket, given lösning!
V86 8: Our Dream och High Eleven L. blir hårt streckade. OMGÅNGENS BÄSTA SPIK!

Rank och analys finns nu för 20 kronor!
Reply
B_Good Posted: 2012-04-11 14:33:19

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Hade varit roligt att få med dig i V75-statistiken. Bra reklam om du visar bra siffror
Reply
Post removed Posted: 2012-04-11 15:24:20
Gidde_Palema Posted: 2012-04-11 15:24:20

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Det är sant, kanske kommer med ett system till helgen då
Reply
Post removed Posted: 2012-04-11 15:24:21
Gidde_Palema Posted: 2012-04-11 22:34:10

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Bara för att alla ska få se hur ett material ser ut så visar jag hur V86 Rank och Analys såg ut.

V86 1:

2 I Saw You blir stor favorit i första efter att ha imponerat via offensiva styrningar i årets två starter. I första starten gick han utvändigt Montgomery Hill under slutvarvet och utmanade den, även om Montgomery vann säkert till slut. Senast valde Åke Lindblom att köra väldigt offensivt trots tufft motstånd. Han tog ledningen av Timetosaygoodbye in i första sväng (även om Lindblom körde över denne) och drog hårt hela vägen och hästar som Timetosaygoodbye och Prince Tagg hade inte en chans. Nu meddelar Åke att man kan spika hans häst och utifrån den form som I Saw You har visat så kan det mycket väl vara rätt. Han har dock fått två stycken väldigt tuffa lopp på slutet och det kan alltid sätta sina spår, speciellt när I Saw You, i alla fall tidigare, inte är den hästen som körs offentivt i varje start.

1 Up Date Hoss blir troligen andrahandare och det tycker jag är rätt. Jag tror att Adielsson kan hålla ledningen om han vill och om han sedan körs där så får I Saw You jobba. I Saw You är snabb ut men jag har också sett Up Date Hoss öppna snabbt bakom bilen och sida vid sida tror jag att Erik håller ledningen. Det är dock årsdebut på Up Date Hoss men vad jag har kunnat se de senaste veckorna så har Stig H haft sina hästar i ordning när de kommer ut. Släpper han istället ledningen, alternativt inte kan svara, så kommer Åke Lindblom få köra som han vill i ledningen och I Saw You blir svårslagen.

5 Trustworthy Ås har varit bra i Henrik Svenssons regi och var i senaste starten 3 a i en V75-final från spår 12, fick då bara stryk av topphästarna Jackal Face och Famous Fayline. Nu har Trustworthy Ås inte startat på 6 veckor och formen kan vara ett litet frågetecken, men han är häst nog att vinna det här loppet.

7 Gills Abbe avslutade vasst mot ett tufft gäng senast (Strong Boy D.E. vann) även om han var en bit efter i mål. Han spurtade dock vasst och visade fin form. Gills Abbe måste få det ganska serverat för att komma till sin rätt, men svarar 1 Up Date Hoss ledningen så kan det gå ganska fort med Åke Lindblom med I Saw You utvändigt ledaren. Jag tror inte att 6 Gills Abbe är snabb nog att ta ledningen från spår 6.

4 Gordonia Dag har inte visat någon toppform på slutet även om han har gjort gedigna lopp. Hästen kräver högt tempo för att kunna vinna. Jag tror den får svårt att vinna

3 Domino Sund och 6 Blue Canyon räcker inte och får vara glada med en matlapp.

I Saw You har en bra chans att vinna men blir väldigt stor favorit och jag vill gardera. Bästa alternativet är att ha 2 I Saw You som en utgångshäst på ett reducerat system och ha med 1 Up Date Hoss, 5 Trustworthy Ås och 7 Gills Abbe där bakom. Spelar man inte reducerat system så rekommenderar jag två streck 1 Up Date Hoss och 2 I Saw You. Om man får informationen att Adielsson ska släppa ledningen så kan man nog spika 2 I Saw You då han i så fall borde leda runt om.

Ranking V86 1: A: 2-1 B: 5-7 C: 4-3-6

V86 2:

6 Quo Vadis Lavec har visat fint kunnande och efter kort paus gjort två bra lopp de två senaste starterna. Vann näst senast från ledningen mycket enkelt och såg fin ut, även om motståndet inte var det bästa då. Senast stod han med 20 meters tillägg och kom igenom bra från start och fick utvändigt ledaren. Han kunde inte plocka ner Overtaker by Sib som gick i ledningen, men gick en bra tid och höll starkt hela vägen in i mål. 6 Quo Vadis Lavec har visat att han kan kliva iväg snabbt första biten i voltstart och borde få en bra start från springspår, kanske till och med ledningen. Det är inte omöjligt att Lennartsson släpps till ledningen då hästen har varit bra på slutet. Från ledningen blir han svårslagen då det inte finns så många hästar i loppet som kan gå fram i dödens och höja tempot.

5 Raging Runner har gjort jämna och bra lopp och är given vid gardering med Goop i sulkyn. 15 Verrazano Field vann från utvändigt ledaren senast och slog Raging Runner med samma förutsättningar och kan vinna här också. Tidigt streck vid gardering.

Det är i övrigt ett jämt och öppet lopp och om några favoriter gör bort sig så kan det skrälla rejält, alla hästar kan vinna med rätt lopp.

6 Quo Vadis Lavec borde få överta ledningen och därifrån blir Lennartssons häst svårslagen, en bra spik att luta sig mot i ett lopp som annars kräver streck.

Ranking V86 2: A: 6 B: 15-5-3-12-1-4-10-13-8-11-7-2 C: -

V86 3:

Ett sprinterlopp som är jämt streckat mellan 3-4 hästar.

3 Berlusconi gör årsdebut för Björn Goop men känns inte het då det är första starten som 4 åring och dessutom mot äldre hästar, bara en i mängden. Mest tror jag istället på 4 Utility Bus, som i och för sig också gör årsdebut, men är ett år äldre än Berlusconi. Jag tycker att Utility Bus imponerade förra året och jag tror att kortlopp är något som ska passa. Nu brukar inte Melander vässa så hårt inför årsdebut med sina hästar men jag tror att Utility Bus har en bra chans att vinna på klass. Nästa häst är 5 Race Pilot som avslutade riktigt vasst till andraplatsen bakom Mugger M.M. senast. Hästen har blivit allt bättre och med en fin resa kan Pekka Korpi spurta hem det här loppet.
10 Elora Hanover går alltid bra och går inte räkna bort. Blir det högt tempo så kommer hon in i matchen.

Dessa 4 hästar sticker ut och övriga borde få svårt att blanda sig i segerstriden även om 7 Regin One kan vara en storskräll med flyt på loppet, var mycket bra senast Kontio körde. 12 Middle East har alldeles för dåligt läge och det krävs mycket högt tempo om han ska ha någon som helst chand att vinna, han får svårt.

4 Utility Bus kan vara en chansspik och jag har honom som ensam A-häst. Vill man gardera så borde man ta de fyra som loppet borde stå mellan 3,4,5 och 10.

Ranking V86 3: A: 4 B: 5-10-3 C: 7-9-12-11-8-6-2-1

V86 4:

7 Head First blir favorit här och borde trots ett kraftigt kuskminus ha en bra chans. Vann lätt i debuten och senast imponerade hästen rejält när han gick 1.15.9 över medeldistans i livets andra start. Träffar Anders Svanstedt från springspåret så kan det vara spets och därmed troligen slut.

Jag litar dock inte på Anders Svanstedt och att hästen är lika bra igen då den är orutinerad, därmed vill jag gardera. 4 Baretta Boko visade bra kunnande förra året och är ett mycket tidigt bud och jag rankar den före favoriten Head First. Given tredjehäst är 10 Hamras Pirat som gjorde en mycket bra avlutning sista 300 m senat efter att ha haft långt fram. Gick första barfota då och borde bli samma nu. Står dock 20 meters tillägg men kan med rätt resa bli farlig. 11 Blend of Gold blir också en del streckad men jag tycker den är lite för enkel för att kunna vinna från tillägg på så pass bra hästar som Baretta Boko och Head First. 6 Wedgetail har inte heller visat något som ska räcka till seger här om det inte händer något med favoriterna.
Övriga hästar känns lite sämre och får normalt svårt att räcka. Kommer båda favoriterna, vilket de kan göra då båda är orutinerade, så kan det skrälla här. Jag rekommenderar dock att man tar 3 streck och det är 4,7 och 10.

Ranking V86 4: A: 4-7-10 B: 11-6-1-15-8-13-14-3-2-5-9-12



V86 5:

6 Kimono Pearl gör årsdebut och blir givetvis stor favorit efter att ha imponerat tidigare. Hästen står här med 20 meters tillägg på lång distans och möter hästar som hon i normal form slår. Nu är det dock tal om årsdebut och man vet ju inte hur mycket hästen orkar i loppets slutskede. Risken är att hon får mycket gratis och släpps till ledningen, en position hon har visat sig vara mycket bra i tidigare, och då är det bra chans.

10 Magnificent Match avslutade bra i ett överpacat lopp senast och är dessutom ganska rejäl och passar nog på lång distans. Har nu ett lopp i kroppen och borde vara ännu bättre nu, bra chans!

På start ser vi 3 Whosyourdaddy som gör årsdebut för Stefan Melander och den visade viss fart ifjol men körs nog snällt här när det är årsdebut och lång distans. Får han ett fint lopp så kan han vinna. 4 Beautys Boy kommer också från Stig H Johanssons stall liksom favoriten Kimono Pearl och ska räknas från startfållan. 8 Youseeascoop är rejäl men har inte visat någon form på slutet och får svårt trots Tony Wallin i sulkyn. Det är annars ett ganska ihåligt lopp med få hästar som kan vinna. 6 Kimono Pearl blir väldigt stor favorit och jag vill gardera då det krävs ganska få streck för att göra det plus att det är årsdebut. Jag har svårt att se att det skräller rejält här och tar 4 hästar 3,4,6 och 10.

Ranking V86 5: A: 6-10 B: 4-3 C: 11-8-12-5-7-1-2-9

V86 6:

Ett ganska jämt streckat lopp där 10 Tion Medon Sisu nog borde bli favorit. Hästen har varit riktigt bra i V75 på slutet och möter nu ett enklare gäng. Senast var det tal om V75-final och Tion Medon Sisu blev då 3 a endast slagen av Friction och Gigant Slugger. Har dock vilat 6 veckor nu och formen är därför såklart ett litet frågetecken. Står med innerspår på tillägg och möter rätt bra hästar så det är ingen given vinnare även om det är en bra chans.

8 Tidied Accelerator blir hårt streckad men det känns lite fel. Han har i och för sig fått två lopp i kroppen men har inte imponerat och står här med bakspår på start vilket troligen gör att han får tilläggshästarna i rygg ganska omgående och då får han svårt. 2 Air Gunner och 3 Hamras Napoleon har gått jämt och bra på slutet och står här med bra lägen och båda de kan bli svåra att hämta in för exempelvis Tion Medon Sisu. 12 Jaguar Broline var förbättrad senast då han vann trots ett tufft lopp, blir farlig med rätt ryggar. 14 Alwood är van att möta bra hästar och är inte heller borta nu med ett lopp i kroppen och bra kusk i form av Mattias Ljuse. Jag varnar för 11 Outlaw Merci som är en stark och rejäl häst som kanske kan ta ett tidigt initiativ i det här loppet och kan bli tuff att stå emot, inte så mycket streckad heller vilket gör den mycket intressant. 9 Grand Prix Brodde var förbättrad senast men får svårt att räcka med bakspår och kuskminus. 1 Teldar Paper kräver ett väldigt fint lopp för att räcka. 4 Digital World kan vara storskrällen trots en orutinerad kusk då den var bra senast på en fin tid och står bra till i loppet här.

Sammanfattningsvis så krävs det en del streck här och jag tar 8 stycken.

Ranking V86 6: A: 10-11-2-3 B: 12-14-8-4 C: 9-1-6-7-13-5

V86 7:

Ganska jämt streckat i V86 7. 6 Exotic Sund blir en del streckad och startar igen efter 3 månaders uppehåll. Har mött bra hästar i vinter och gjort det bra själv. Har ett spår en bit ut på vingen på kort distans och det kan bli vingel från start, men hittar Adielsson ner i ett vettigt slagläge så ska hästen räknas. Jag tror mer på den troliga ledaren i loppet, 1 Universal Goddess. Hon tog ledningen näst senast på Åby och svarade på ett bra sätt när hon blev utmanad på upploppet. Hade ett dåligt läge senast men spurtade vasst över upploppet innan galoppen kom 100 kvar. Att det blev galopp är såklart inte bra men jag tror hon trivs bättre i ledningen och nu är det dessutom Björn Goop som kör, vilket är ett plus. Bra chans från ledningen. 3 Mylady blir hårt streckad då den har tre raka segrar, har också imponerat vid segrarna men missgynnas lite av kort distans och rankas ner lite grand. Min andrahäst är istället Stefan Hultmans nyförvärv 4 Nomea Sas som blir intressant i ny regi. Har ett bra läge och jag tror att Hultman har väl förberett. 2 Aunt Sally gick en bra avslutning i tredjespår sista 700 meterna i debuten för Lennartsson och räknas från ett perfekt läge. 9 Eck's Love gick förbättrat barfota runt om senast och kommer nog gå så igen. Duon 10 Aponia Boko och 11 Raising Rhonda behöver klaff på loppet för att kunna segerstrida men det finns läge för tempo och då kommer de in i matchen

Svårt lopp som kräver streck, jag tar 8 stycken.

Ranking V86 7: A: 1-4 B: 2-6-9-3-11-10 C: 5-8-12-7

V86 8:

Här hittar jag omgångens bästa spik och det är 1 Our Dream som såg smällfin ut senast vid mycket lätt seger. Hästen är startsnabb och Johnny Takter kommer att ladda för ledningen, vilken jag tror hon tar, och därifrån tror jag inte någon i det här fältet kan plocka ner henne. 2 High Eleven L. var bra senast i comebacken och har ett bra läge här. Är ingen sämre häst än 1 Our Dream i grunden men jag tror att Our Dream vinner på grund av spår innanför High Eleven L.. I övrigt är det ett jämt lopp och det är mycket positionerna som avgör vilka som får en bra placering, men som sagt, jag tror ingen kommer åt 1 Our Dream i spets. Om hon skulle missa ledningen så är hon även bra bakifrån så chansen att hon vinner är god även från andra positioner.

Ranking V86 8: A: 1 B: 2-3-5-6-10-9 C: 4-11-12-8-7

Systemförslag (stora systemet): 2*1*4*3*4*8*8*1 = 6144 rader = 1536 kronor

Systemförslag (lilla systemet): 2-1-1-3-2-8-5-1 = 960 rader = 240 kronor

Lycka till!
Reply
Dark_horse Posted: 2012-04-12 01:26:28 Answer to: "Bara för att alla ska få se hur ett material ser ut så vis"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Hoppas du fortsätter med det här, tycker det är ett bra initiativ! Inte alls omöjligt att jag hör av mig någon gång om jag känner att jag har dålig koll.
Reply
B_Good Posted: 2012-04-12 21:06:30 Answer to: "Det är sant, kanske kommer med ett system till helgen då :)"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Om du vill kan du skicka det på internposten så kan jag rätta det utan att du behöver lägga ut det "gratis" så att säga..
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-12 23:37:55 Answer to: "Om du vill kan du skicka det på internposten så kan jag rä"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Nejdå, det är lugnt. Lägger in ett system på lördag
Reply
Soberano Posted: 2012-04-13 13:08:59 Answer to: "Nejdå, det är lugnt. Lägger in ett system på lör"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Får man fråga om du går med vinst i ditt spelande? Har sett någon gång tidigare att dina tips ganska ofta brukar sitta.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-13 16:49:46 Answer to: "Får man fråga om du går med vinst i ditt spelande? Har se"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Det går väl upp och ner som för alla, men totalt sett så får jag väl säga att det går bra
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-04-16 14:38:05

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
De som vill ha rank och analys någon gång den här veckan får säga till helst dagen innan så jag vet om det är någon vill ha det. Tar tid att göra rank och analys så vill helst inte göra det om ingen vill ha. Men om det är någon som vill så skriver jag här att den finns så kan även andra ta del av den.
Reply
[ 1 ]   2