Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Möjlighet till Omstart?
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-09-30 01:59:28 Edited(1): 2007-09-30 02:00:05

Became a member: 
Forum posts:
Om man har plus i ekonomin, och visat att man vill spela "seriöst" (förstå mig rätt där) men känner att man gjort ett antal grova missbedömningar som kostat massor...
Skulle man då inte kunna få möjliheten till en omstart när spelet nu drar igånd med nytt spelår?

Det skulle ju vara lika för alla om alla får den möjligheten i början på nya spelåret...
De som har ett bra utgångsläge villl ju såklart fortsätta...

Men ge oss ett val...snälla...
Det skulle ge oss en chans att få lite ny energi och inspiration om vi kan få en re-start för de av oss som kommit snett på det i första etappen av olika skäl:

Som för min del pga felsatsning på dyra stuterihästar samt att jag knappt fick några hästar med i loppen så ekonomin har bara gått neråt.


Det borde vara ganska enklet...Bara lägg in en "Reset-knapp" som många andra online-spel har , inför den nya etappen nu.
Det skulle ju va samma möjlighet för alla så ingen kan ju känna sig förfördelad, och ju fler aktiva spelare, desto bättre för spelets utveckling!

Om inte det går att ordna , är det tillåtet att bara starta om och "ge upp" mitt nuvarande stall?
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-09-30 02:02:56

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Helt Ok för mig med reset knapp, men jag stretar nog på....
Reply
Posted: 2007-09-30 02:24:08

Became a member: 
Forum posts:
Jo, skulle gärna göra det, men sitter just nu med 90.000 i kassan och halvdana hästar. Har en på +4, som kan springa in lite småpengar kanske, men den står sig ju inte så långt mot diverse topp-avkommor från avelshingstar...

Hjälper inte att jag lagt ett antal 100-tusen på att få 4-stjärniga tränare och ytterligare ett par hundratusen på stuteriet då, när det gett mig ett läge där jag har en hyfsad, 3 halvknackiga/dåliga och 1 lovande.

Den lovande kan nog bli rätt bra...men inte nog för att motivera mig något större
Reply
Posted: 2007-10-01 13:18:22

Became a member: 
Forum posts:
Hade hoppats någon från spelledningen årminstone kunde ge en kommentar på det här...

Är det möjligt att få starta om ochnollställa sitt staall på något sätt överhuvudtaget?
Reply
Eriksson Posted: 2007-10-01 14:52:10 Answer to: "Hade hoppats någon från spelledningen årminstone kunde ge en kommentar p"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Vi kommer att kolla på hur en omstart skulle fungera. Själv tycker jag också att det skulle vara ganska bra.

Är dock en del att tänka på med alla hästar som "försvinner" med mera. Räkna inte med att det finns en sådan funktion innan helgen.

Omstart kommer antagligen begränsas till en gång per säsong eller liknande.
Reply
Posted: 2007-10-01 20:00:26

Became a member: 
Forum posts:
Och det innebär väl inte att tex jag som inte vill göra en omstart blir av med mina nuvarande hästar? Hoppas inte. Är nöjd med dem jag har o vill fortsätt träna på.
Reply
Posted: 2007-10-01 20:40:18

Became a member: 
Forum posts:
Jag tog upp det tidigare, Kan vi ta bort att folk går och kjöper träningsanläggning, veterinär m m, från start och att man får en viss koll på hästarna från stuteriet så slipper vi omstart i framtiden.
Reply
Eriksson Posted: 2007-10-02 00:05:06 Answer to: "Jag tog upp det tidigare, Kan vi ta bort att folk går och kjöper träning"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Omstarten skulle givetvis bara gälla det individuella stallet.

Har funderat på om man skulle starta med betydligt mindre pengar istället. Skulle kanske få folk att vara lite mer sparsamma.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-10-02 00:53:49 Answer to: "Och det innebär väl inte att tex jag som inte vill göra en omstart blir "

Became a member: 
Forum posts:
Poängen med en omstart är ju att du får, och måste, börja från scratch.
Du får ta de bra OCH dåliga sidorna besten!

Om du är nöjd med de hästar du har o stallet e ok i övrigt, varför starta om?

Eriksson//
Blir väl lite taskigt och komma på det nu med att ge mindre pengar och möjligheter?
Då har ju de som var med från ruta ett och nu har kanonhästar, på t.e.x Eeegitföl, bra träningsanläggning och mycket pengar alldeles för stort försprång!!!

Fast jag håller med både dig och jocke om tanken att mindre cash vore bra från början!
(eller att det blir lite dyrare med vissa saker som är valbara, såsom avel, träningsanläggningar m.m)
Reply
B_Good Posted: 2007-10-02 01:02:10 Answer to: "Poängen med en omstart är ju att du får, och måste, börja från scratc"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Dyrare avel
känns det som det blir automatiskt med de nya avelreglerna o att stallen sätter egna priser (finns fuskmöjligheter där insåg jag just)
Dyrare träningsanläggning
Nej jag har fortfarande inte fått ihop deg till nån så höj inte priset nu när jag är påväg.
Mindre startstålar
Ja iochmed att "reset"-knappen är det ultimata slit-o-släng-tänket så ska det straffas lite tycker jag. Men om man gör om tränarsystemet (där man slumpmässigt drar svindyra tränare) till nåt där man har mer kontroll så kommer inte det behövas fullt så mycket pengar från början.

I övrigt tycker jag Jockeoutcasts "level"-tänkande är en bra grej, att man får möjligheter att köpa tex träningsanläggning först efter etapp 1 o efter att ha spelat tex 3etapper kanske man kan få 10stallplatser..
Reply
Posted: 2007-10-02 01:15:52

Became a member: 
Forum posts:
Stallplatser tycker jag man kan få hyfsat snabbt ändå. Är du aktiv ska du kunna expandera din verksamhet snabbare än någon lagom intresserad medelmåtta.

"RESET" håller jag med dig om att den i framtiden ska innebära vissa krav/straff.

Det var mest nu, när somliga kommit fel på det , som jag tyckte de som deltagit i 1a beta-etappen kunde få en chans till en reset/restart från NOLL utan straff då en del saker ändrats eller slagit hårt mot stallen.
Somliga har ju tjänat massor på systemet....och det kommer accelerera med att de plockar än mer i storloppen.
Bara att kolla vilka hästar som figurerar där ofta....så de lär knappast gnälla om vi vanligt stallfolk får en omstart gratis

Sedan när spelet är igång, från etapp 3, tycker jag man bara ska ha möjlighet till en omstart och då ska det innebära ett kännbart straff!
T.ex. mindre pengar, och kanske ingen möjligheten att utöka boxarna 1a säsongen!
Reply
Posted: 2007-10-02 09:00:44

Became a member: 
Forum posts:
Perra>>>> Det jag ville ha svar på var om man MÅSTE starta om sitt stall eller om man får behålla det man har om man vill.

Som jag förstår Eriksson behöver man inte starta om stallet om man inte vill.

Försöker bara hänga med här
Reply
Eriksson Posted: 2007-10-02 10:23:02 Answer to: "Perra>>>> Det jag ville ha svar på var om man MÅSTE starta om sitt stall "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Givetvis skulle det vara helt valfritt att starta om.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-10-02 11:30:22

Became a member: 
Forum posts:
besten93 // sorry ...jag missförstod dig lite där besten...då är jag med!
Nee, såklart man inte vill starta om ifall stallet är bra!
Reply
Posted: 2007-10-02 15:17:26

Became a member: 
Forum posts:
Nja bra å bra kan bli bättre men jag har skapliga hästar att jobba med iaf.

Lycka till nu allihop
Reply
Posted: 2007-10-16 08:58:02

Became a member: 
Forum posts:
Blev det någon möjlighet till omstart?
Fortfarande lite intresserad av det...ligger och "harvar" på 60-80.000 i kassan utan att kunna göra så mycket.

Har hyfsade hästar, så jag skulle nog tänka både en o två gånger innan jag gör något, men å andra sidan är frågan om de är så bra så de ens kan springa in någon större vinst då o då...
Svårt läge helt enkelt...men oavsett tycker jag det vore vettigt om möjligheten finns.
Reply
[ 1 ]