1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2011-01-03 19:18:29   Finns inte en chans i världen att jag betalar för tidningar som "vi tippar", "guiden" eller vad dte nu finns där 95% av innehållet är tips, framförallt är det tips som ganska enkelt går att själv ta reda på med lite kunskap och ett lopparkiv. Intervjuer får man numera överallt.......
Nah, då spenderar jag helre min tid med att läsa lite om travet som folket på ronden kan uppdatera med.
Tidningarnas tips har jag aldrig varit särskilt intresserade av....Blir lite ojämnt när 7 olika pers ska analysera vars 1 lopp på v75 i ronden.......
Vad är då mest intressant för alla oss tippare, Vass eller Kass? 
Answer to: "Finns inte en chans i världen att jag betalar för tidninga"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SPACE HOSS
S 1, DELVIN GOLD
|
Om man är en osäker tippar så läser man nog allt man kommer över.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:18:48 Edited(1): 2011-01-03 19:20:25  En anledning kan vara att et Finns bättre spikar än Mancebo. 
Answer to: "En anledning kan vara att et Finns bättre spikar än Mancebo.:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ELIOTT HALL
S 6, ELIOTT HALL
|
 En anledning kan vara att et Finns bättre spikar än Mancebo. 
Jorå, det stämmer ju  Därför stänger vi loppet på 1,3,6,7,10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:25:02   Finns inte en chans i världen att jag betalar för tidningar som "vi tippar", "guiden" eller vad dte nu finns där 95% av innehållet är tips, framförallt är det tips som ganska enkelt går att själv ta reda på med lite kunskap och ett lopparkiv. Intervjuer får man numera överallt.......
Nah, då spenderar jag helre min tid med att läsa lite om travet som folket på ronden kan uppdatera med.
Tidningarnas tips har jag aldrig varit särskilt intresserade av....Blir lite ojämnt när 7 olika pers ska analysera vars 1 lopp på v75 i ronden.......
Vad är då mest intressant för alla oss tippare, Vass eller Kass? 
Answer to: "Finns inte en chans i världen att jag betalar för tidninga"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för "bra" tippare så är knappast de tipsen och de intrevjuer som gör en måndag/tisdag särskilt intressanta. Då är lopparkivet 10000ggr bättre om man nu har kunskapen att bedöma hästarnas insatser på ett bra sätt. Däremot kan det tycka lite intressant vad kuskar och tränare säger på fredag/lördag beroende på senaste träningsjobbet, balans och taktik.
Finns ju 1 miljon tipssidor och tidningar just nu, förvirrande att börj aläsa allt det? nah, då bildar jag mig helre en egen uppfattning som jag alltid gjort. Kanske snor några läckerhet från folk man litar på.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:25:44  Den som spelar IN mest pengar är väl bäst eller?
Answer to: "Den som spelar IN mest pengar är väl bäst eller?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja..inte nödvändigtvis, ser man över 54 omgångar så kanske dne som spelade in mest satte den 1 gång och drog in 50 millar, medans samma tidningen kom sist i de andra 53 omgångarna, skulle snarare tro att det var ren tur då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:25:56  Den som spelar IN mest pengar är väl bäst eller?
Answer to: "Den som spelar IN mest pengar är väl bäst eller?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DELVIN GOLD
S 1, DELVIN GOLD
|
Netto isf. Men det finns ett par problem med att titta på hur mkt man tjänar.
1. Det är hög varians och ett år är för kort tid när det gäller att avgöra hur bra ngn är bara på vinster. Åtminstone om det är små system det handlar om. OK. har man ett spelkapital på en mille eller så, så kommer det snabbare visa sig vilka som är bra. Men då är det inte intressant för svensson eftersom de flesta lirar system för ngn hundralapp.
2. Det visar inte isolerat hur bra tips man ger, eftersom systemkonstruktionen är en minst lika stor del (kanske större) för vinsterna än tipsen.
Men visst. Det är ju pengarna som är intressant i längden. Men det är en svår nöt att knäcka och jag har inget svar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:26:58  nja..inte nödvändigtvis, ser man över 54 omgångar så kanske dne som spelade in mest satte den 1 gång och drog in 50 millar, medans samma tidningen kom sist i de andra 53 omgångarna, skulle snarare tro att det var ren tur då.
Answer to: "nja..inte nödvändigtvis, ser man över 54 omgångar s&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DELVIN GOLD
S 1, DELVIN GOLD
|
hehe. Du hann svara före, men med samma tanke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:27:01   En anledning kan vara att et Finns bättre spikar än Mancebo. 
Jorå, det stämmer ju  Därför stänger vi loppet på 1,3,6,7,10
Answer to: "En anledning kan vara att et Finns bättre spikar än Manceb"
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns sjukt oseriöst stänga ett v75 lopp på en måndag när v75 omgången körs på en lördag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:33:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ELIOTT HALL
S 6, ELIOTT HALL
|
Vadå, är det måndag idag?
Alla kan göra en enkelrad med flera favoriter såsom tidningarnas tips, det anser inte jag vara av något spelvärde att spela favoriterna i varje lopp. Man skall plugga lopparkivet och hitta godbitarna som kan ge något.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:34:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ELIOTT HALL
|
japp. det är det bästa. jag tror på ändrad utrustning ,hemmaplan och förhoppningsvis inte favorit tills på lördag.spik...självklart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:40:12  tror du han kan vara bättre än ready cash kanske ? 
Answer to: "tror du han kan vara bättre än ready cash kanske ?:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ELIOTT HALL
|
Nytt lågvattenmärke från din sida, dock kommer det inte som en chock direkt.
Håll dig till ämnet i tråden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:42:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SPACE HOSS
S 1, DELVIN GOLD
|
Kollade loppet speciellt när Elliot hoppade sist.
Det var "vita" snö spår på banan som Elliot "hoppade över" Ludde sa faktiskt detta efter loppet o jag tänkte - jo visst Ludde
MEN DE ÄR SÅ.. är troligtvis STENKLAR 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:45:45  Kollade loppet speciellt när Elliot hoppade sist.
Det var "vita" snö spår på banan som Elliot "hoppade över" Ludde sa faktiskt detta efter loppet o jag tänkte - jo visst Ludde
Answer to: "Kollade loppet speciellt när Elliot hoppade sist.
Det var "vita&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BERETTA AVANTI
|
om det är inte är fler vita snöspår på lördag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:48:12  om det är inte är fler vita snöspår på lördag 
Answer to: "om det är inte är fler vita snöspår på lörd"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DELVIN GOLD
S 1, DELVIN GOLD
|
Blir han favorit så åker jag ner och skottar på lite snö på banan då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:48:21  Kollade loppet speciellt när Elliot hoppade sist.
Answer to: "Kollade loppet speciellt när Elliot hoppade sist.
Det var "vita&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
undra vad han ska se på lördag då  kanske sitter en stolpe fel så det blir en skugga han ska hoppa över
Kan säga redna nu jag spoikar Bowling och conrads på lördag dessa 2 är i princip redan i mål, även om Åke kör conrads med skor igen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:52:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SPACE HOSS
S 1, DELVIN GOLD
|
Kna ju säga så här - Jag spikar INTE.
Men alla är väl överens om att felfri är han STENKLAR.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:54:36  undra vad han ska se på lördag då  kanske sitter en stolpe fel så det blir en skugga han ska hoppa över
Kan säga redna nu jag spoikar Bowling och conrads på lördag dessa 2 är i princip redan i mål, även om Åke kör conrads med skor igen
Answer to: "undra vad han ska se på lördag då:D kanske sitter en stol"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SPACE HOSS
S 1, DELVIN GOLD
|
Du gapade ut Kasper scott i Lördags o den gick jag emot men va fan hjälpte det när jag spikade Globalen som hade optimal balans i Lördags..(Därav spik).
6 rätt blev man ju inte fet på..hmn
Corads kan vara en spik men för tidigt för mig att skrika ut några spikar än..

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 19:55:50  Kna ju säga så här - Jag spikar INTE.
Answer to: "Kna ju säga så här - Jag spikar INTE.
Men alla är v&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DELVIN GOLD
S 1, DELVIN GOLD
|
Ja, alla utom Folke som tror att Baretta vinner oavsett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 20:08:22  Ja, alla utom Folke som tror att Baretta vinner oavsett.
Answer to: "Ja, alla utom Folke som tror att Baretta vinner oavsett."
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SPACE HOSS
S 1, DELVIN GOLD
|
Baretta är en bra häst men beroende av ryggar o i min värld möter han klart hårdare hästar så jag är hgst tveksam till att han vinner på Lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 20:42:53  Kna ju säga så här - Jag spikar INTE.
Answer to: "Kna ju säga så här - Jag spikar INTE.
Men alla är v&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
SPIAK nu!  , kasper va nog sjuk ska du se  sällan mina "vinnare" bränner annars
Att mina vinnare bränner inträffar ungefär lika ofta Sunami inträffar, udda fenomen men händer, du får vänja dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-03 20:43:16  Du gapade ut Kasper scott i Lördags o den gick jag emot men va fan hjälpte det när jag spikade Globalen som hade optimal balans i Lördags..(Därav spik).
6 rätt blev man ju inte fet på..hmn
Corads kan vara en spik men för tidigt för mig att skrika ut några spikar än..

Answer to: "Du gapade ut Kasper scott i Lördags o den gick jag emot men va fan hj&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spika!
|
|
Reply
|
|
1
2