1
[ 2
]
3
|
Post removed
|
Posted: 2011-03-21 19:19:57
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-03-21 19:20:16  Ja, att det inte är nån GARANTI för framgång är vi överens om, men det underlättar ju en del. Hade inte toppstallen haft så mycket pengar hade de kanske fått vidta vissa åtgärder, t.ex tvingats sälja hästar istället för att pensionera dom enbart av skälet att de vill få in en ny unghäst. Great Horsetail är ett exempel. Den hästen hade ett stall utanför top100 dödat för; du har råd att utan vidare pensionera honom för att han inte gått bra på sistone och låta honom dra in avelspengar.
Spelet är extremt toppstyrt och det tar sinnessjukt långt tid för ett nytt stall att komma nånvart. Vi snackar åratal med genomsnittlig tur med aveln och stuteriet. Det är för mig inte användarvänligt. Del av charmen med spelet är kanske att det inte kan "vinnas" på 1 vecka, men det går till överdrift åt andra hållet istället.
Nu har jag börjat gå lite offtopic här, min ursprungliga poäng var egentligen bara att 5 mills till ettan är absurt, jag ser hellre att fokus läggs på att skicka in grejer som hjälper små och medelstora stall så att spelet och konkurrensen blir lite jämnare. Många av toppstallen idag är väl, om jag inte har fel, toppstall pga att de varit med från början, då det var lättare att dra in pengar. Ge de nya nykomlingarna en fair shot också, på nåt sätt.
Answer to: "Ja, att det inte är nån GARANTI för framgång är "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Visst är det lite off topic men samtidigt en intressant diskussion.
Trav i allmänhet är extremt toppstyrt OM man inte har tur som liten tränare och får fram en kanon eller jobbar väldigt hårt och visar resultat. Skillnaden mellan IRL och här är att alla tränare/stall har samma förutsättningar när det gäller antal hästar och möjligheter att dra en vinstlott på stuteriet. Så fungerar det INTE IRL.
När det är dags att summera tränarligan IRL så är det inte så stora skillnader från år till år. Det finns alltid mindre tränare som får fram nån fin häst som vinner på V75 och ibland lite till men dom som vinner de största loppen är oftast de samma.
Jag tror att det skulle hjälpa om det sattes mer prestige i banchampionat och nya stall måste börja se och glädjas över de små segrarna och inte bara läsa topp-25 listan under det första året. Har man över 300 dagar online som vissa har och som följer spelet varje dag och kollar i princip allt som finns på börsen och lägger upp matchningen minutiöst (inte riktigt kanske men) så MÅSTE vi väl ha nån fördel gentemot stall som spelar några månader och snubblar in nån gång i veckan. Råkar dra en kanon på stuteriet och gnäller sen om att det inte går. Börja med att lägga ner tid och sikta långsamt!
Vad det gäller Great så drog han in 141000 sin sista etapp och la skorna på hyllan med 56 poäng. Han visade åtskilliga gånger att han inte kommer bli den stjärna på tävlingsbanan jag hoppats på. Han har sprungit in och avlat in åtskilligt mycket mer än jag betalade och då såg jag ingen anledning att sälja honom heller. Hans värden är inte extrema och skallen obefintlig. Dessutom 9 år gammal.
Jag vet inte vart jag vill komma men jag tycker som vanligt inte att et ska vara enkelt att komma upp till toppen. När jag tittar på stall som ligger under topp-100 så ser jag sällan en speltid längre än 10 dagar........... LITE mer kan man väl lägga ner om man så gärna vill till toppen
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-03-21 19:27:33
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
peza kom och ge mig råd sen när du har tjänat mer än mig då kanske jag skulle kunna lyssna på dig
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-03-21 19:50:56  Ja, att det inte är nån GARANTI för framgång är vi överens om, men det underlättar ju en del. Hade inte toppstallen haft så mycket pengar hade de kanske fått vidta vissa åtgärder, t.ex tvingats sälja hästar istället för att pensionera dom enbart av skälet att de vill få in en ny unghäst. Great Horsetail är ett exempel. Den hästen hade ett stall utanför top100 dödat för; du har råd att utan vidare pensionera honom för att han inte gått bra på sistone och låta honom dra in avelspengar.
Spelet är extremt toppstyrt och det tar sinnessjukt långt tid för ett nytt stall att komma nånvart. Vi snackar åratal med genomsnittlig tur med aveln och stuteriet. Det är för mig inte användarvänligt. Del av charmen med spelet är kanske att det inte kan "vinnas" på 1 vecka, men det går till överdrift åt andra hållet istället.
Nu har jag börjat gå lite offtopic här, min ursprungliga poäng var egentligen bara att 5 mills till ettan är absurt, jag ser hellre att fokus läggs på att skicka in grejer som hjälper små och medelstora stall så att spelet och konkurrensen blir lite jämnare. Många av toppstallen idag är väl, om jag inte har fel, toppstall pga att de varit med från början, då det var lättare att dra in pengar. Ge de nya nykomlingarna en fair shot också, på nåt sätt.
Answer to: "Ja, att det inte är nån GARANTI för framgång är "
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Insprugna pengar Världsranking Landsranking Banranking
2011 Etapp 1 6 966 150 kr 1 1 1
2010 Etapp 4 7 708 300 kr 2 2 1
2010 Etapp 3 7 517 000 kr 2 2 1
2010 Etapp 2 5 659 100 kr 4 4 1
2010 Etapp 1 4 705 200 kr 4 4 1
2009 Etapp 4 2 551 500 kr 18 18 5
2009 Etapp 3 2 683 350 kr 11 11 2
2009 Etapp 2 2 598 900 kr 9 9 2
2009 Etapp 1 966 440 kr 39 39 3
2008 Etapp 4 527 400 kr 75 71 10
2008 Etapp 3 213 200 kr 181 169 29
Grenka, det TAR TID att komma upp i toppen. Här ser du mina etapp resultat sen jag började spela för snart 3 år sen. Det tog ca 1 år IRL innan jag nosade på topp 10 och ytterligare ett år innan jag var med i riktigt översta klicken. "Problemet" som de mindre stallen nog upplever nu är tror jag att sajten växer och det blir mer nya användare och större konkurrens i grupp 3-5 loppen där man ju måste börja med nya hästar, för 2 år sen var det lite mindre användare och man kunde emellanåt hamna i lopp med 50.000:- i första pris som bara innehöll 3 hästar.
Men som sagt det tar tid, numera känns det som de nystartade kan börja gnälla om orättvisor när de inte lyckats få nån "bra" häst efter endast 1-2 etapper. Och som Soberano säger, kika på antal spelade dagar också. Vissa tar det lite mer seriöst än andra och spenderar mkt tid på detta spelet, vilket ju rimligtvis borde ge större chans till framgång.
Lite snabb sammanfattning av min speltid här : Började med skithästar, köpte halvhyfsade unghästar som toppstallen ratade billigt och tränade upp på sikt, sen lyckades en av dessa unghästar vinna första breeders uttagningen och jag kunde sälja den för 6 millar till ett av toppstallen så där lades min grund rent ekonimiskt. Tid, lite känsla i matchning och tur är vad man får sikta på som ny.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-03-21 19:54:16  Visst är det lite off topic men samtidigt en intressant diskussion.
Trav i allmänhet är extremt toppstyrt OM man inte har tur som liten tränare och får fram en kanon eller jobbar väldigt hårt och visar resultat. Skillnaden mellan IRL och här är att alla tränare/stall har samma förutsättningar när det gäller antal hästar och möjligheter att dra en vinstlott på stuteriet. Så fungerar det INTE IRL.
När det är dags att summera tränarligan IRL så är det inte så stora skillnader från år till år. Det finns alltid mindre tränare som får fram nån fin häst som vinner på V75 och ibland lite till men dom som vinner de största loppen är oftast de samma.
Jag tror att det skulle hjälpa om det sattes mer prestige i banchampionat och nya stall måste börja se och glädjas över de små segrarna och inte bara läsa topp-25 listan under det första året. Har man över 300 dagar online som vissa har och som följer spelet varje dag och kollar i princip allt som finns på börsen och lägger upp matchningen minutiöst (inte riktigt kanske men) så MÅSTE vi väl ha nån fördel gentemot stall som spelar några månader och snubblar in nån gång i veckan. Råkar dra en kanon på stuteriet och gnäller sen om att det inte går. Börja med att lägga ner tid och sikta långsamt!
Vad det gäller Great så drog han in 141000 sin sista etapp och la skorna på hyllan med 56 poäng. Han visade åtskilliga gånger att han inte kommer bli den stjärna på tävlingsbanan jag hoppats på. Han har sprungit in och avlat in åtskilligt mycket mer än jag betalade och då såg jag ingen anledning att sälja honom heller. Hans värden är inte extrema och skallen obefintlig. Dessutom 9 år gammal.
Jag vet inte vart jag vill komma men jag tycker som vanligt inte att et ska vara enkelt att komma upp till toppen. När jag tittar på stall som ligger under topp-100 så ser jag sällan en speltid längre än 10 dagar........... LITE mer kan man väl lägga ner om man så gärna vill till toppen
Answer to: "Visst är det lite off topic men samtidigt en intressant diskussion.
"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Exaaaaaakt! Det jag vänder mig mot lite är att vissa verkar tro att det varit hur lätt som helst för oss som spelat ett tag att ta oss till toppen, och så är det ju inte alls. Det tog drygt ett och ett halvt år för mig innan jag stabiliserade mig på topp-10-listan och nu har jag 258 speldagar och lägger ner en hel del tid. Inte har jag någon super-kassa heller, för det behöver man en väl anlitad avelshingst vilket jag inte har (men det tycker jag inte är något att gnälla över, precis som IRL är det ingen rättighet att ha en bra avelshingst).
Detta sagt så behöver inte den som vinner etappen få 5 mille, utan skulle hellre se några gratis-kusar från stuteriet eller några fria namnbyten.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-03-21 20:16:53
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Jag fattar era poänger. Jag är ingen kommunist som vill att alla ska ha samma chanser, givetvis ska alla ni som jobbat hårt vara bäst. Ibland kan jag bara tycka att det tar FÖR lång tid. Spelet i sig är långsamt och det ska det kanske vara också, men när någon har jobbat upp 50-100 timmar speltid så tycker jag han eller hon ska ha nåt att visa upp också, och så är det inte idag. Jag tror många tappar intresset längs vägen för att dom känner att det är näst intill omöjligt att komma nån vart.
Sen är speltid inte hela sanningen heller. Hur många av oss låter webbläsaren bara ligga uppe på TZ en hel dag liksom, utan nån aktivitet alls. Det är nog en del. Men jag antar att ni med speltid mest menar hur länge man varit aktiv. Jaja, strunt samma.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 20:16:56 Edited(3): 2011-03-21 20:23:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
jontepuma: vet ej om du kommer ihåg mig men jag kommer ihåg dig.. vi startade ganska samtidigt och hade ingen större framgång... jag gav upp när footballmanager live startade och du var kvar och det har gått bra ser jag
jag vill inte att jag ska bli ett toppstall på ett halvår men jag vill inte heller att toppstallen ska få mer pengar genom en dum idé... Ge mig 1-2år så ska vi se vem som tar GULD, inte är det Silver iag
EDIT: Jonte: så ditt tips är att sälja om man får tag i en bra häst för att skapa sig bättre ekonomi? jag har en bra treåring med 10 i snabbhet men vill ju inte sälja då jag har en tendens att alltid bli kär i mina hästar 
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-03-21 20:56:41  jontepuma: vet ej om du kommer ihåg mig men jag kommer ihåg dig.. vi startade ganska samtidigt och hade ingen större framgång... jag gav upp när footballmanager live startade och du var kvar och det har gått bra ser jag
jag vill inte att jag ska bli ett toppstall på ett halvår men jag vill inte heller att toppstallen ska få mer pengar genom en dum idé... Ge mig 1-2år så ska vi se vem som tar GULD, inte är det Silver iag
EDIT: Jonte: så ditt tips är att sälja om man får tag i en bra häst för att skapa sig bättre ekonomi? jag har en bra treåring med 10 i snabbhet men vill ju inte sälja då jag har en tendens att alltid bli kär i mina hästar 
Answer to: "jontepuma: vet ej om du kommer ihåg mig men jag kommer ihåg dig"
|
|
Jag håller absolut med om att höja priserna för de som kommer i toppen är ingen bra idé men kanske att man kunde höja iaf lite för de som kommer 10-100 vore en liten start iaf då det som sagt blivit mer användare och större konkurrens här dvs svårare att dyka in på topp 100.
Mitt tips är att sälja dyrt om man får chansen. Jag fick som sagt 6 millar för en 3åring som tjänat 150.000. Är det troligt att den springer in 6 milllar i karriären, nja troligen inte, och om den skulle ha sån vinnarskalle så den faktiskt gör det, ja då tar det nog minst 1 år IRL innan den gjort det. Så mitt råd är att sälja för att ha råd att ta in ännu lite vassare hästar som kanske vinner nåt lopp och man kan sälja för nån mille plus i kassan och så får man försöka få det att rulla så.
Sen har jag full förståelse för dom som tycker det är roligare att vinna lopp än att ha pengar på banken även om man är nystartat stall men ibland måsta man offra lite för att vinna på sikt.
Tex Soberanos "Simpeshot" eller min "Charlotte the Harlotte" som haft så höga startpoäng som 2000-1000 är nu nera på under 100 så bara för att man kommer med i dom stora loppen betyder inte det att hästen för evigt kommer vara med i dom större loppen.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2011-03-21 20:59:15 Edited(1): 2011-03-21 21:00:59  Jag håller absolut med om att höja priserna för de som kommer i toppen är ingen bra idé men kanske att man kunde höja iaf lite för de som kommer 10-100 vore en liten start iaf då det som sagt blivit mer användare och större konkurrens här dvs svårare att dyka in på topp 100.
Mitt tips är att sälja dyrt om man får chansen. Jag fick som sagt 6 millar för en 3åring som tjänat 150.000. Är det troligt att den springer in 6 milllar i karriären, nja troligen inte, och om den skulle ha sån vinnarskalle så den faktiskt gör det, ja då tar det nog minst 1 år IRL innan den gjort det. Så mitt råd är att sälja för att ha råd att ta in ännu lite vassare hästar som kanske vinner nåt lopp och man kan sälja för nån mille plus i kassan och så får man försöka få det att rulla så.
Sen har jag full förståelse för dom som tycker det är roligare att vinna lopp än att ha pengar på banken även om man är nystartat stall men ibland måsta man offra lite för att vinna på sikt.
Tex Soberanos "Simpeshot" eller min "Charlotte the Harlotte" som haft så höga startpoäng som 2000-1000 är nu nera på under 100 så bara för att man kommer med i dom stora loppen betyder inte det att hästen för evigt kommer vara med i dom större loppen.
Answer to: "Jag håller absolut med om att höja priserna för de som komm"
|
|
Sen är klok matchning även mkt viktigt då loppmotorn ju är som den är 
Hästar med 5.0 i medel kan absolut slå hästar med 8.5 i medel om man fått en lite bättre kusk och utnyttjar förutsättningar som barfota mm. Ofta är det värt att vänta de där 10 dagarna för att få springa barfota igen även om det känns länge att inte "spela" hästen.
edit: sen angående din 3åring, jag vet vad du menar, det är svårt att släppa nån man fattat tycke för som man lagt ner 10 spänn på namnbyte också även fast kusen kommer 7a i grupp 5 loppen hela tiden 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-03-21 21:10:33
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
jag tycker att jontepuma pratar helt rätt det tar tid att komma till toppen utan att nämna några namn tycker ha sett mig se många mindre stall tjata grina för mycket dem stora stallen är storstall för att dem har spelat detta spel bra jag själv är inget storstall men vill bli det på sikt dit strävar jag hade jag som mål att förbli små stall skulle jag inte spela men det tar tid att bli storstall nu har spelat i fyra månader i början har man 2000000miljoner idag skulle jag värdera mitt stall till 5miljoner med hänstar träningsannlägning m.m på rätt väg tycker jag jag har gjort flera affarer i miljon klassen även om jag är ett litet stall som börjar spela för fyra månader sen
för oss mindre stall gäller det att göra många affarer och tjäna pengar avla gratis med egen hingst m.m till
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-03-21 21:10:59  Jag fattar era poänger. Jag är ingen kommunist som vill att alla ska ha samma chanser, givetvis ska alla ni som jobbat hårt vara bäst. Ibland kan jag bara tycka att det tar FÖR lång tid. Spelet i sig är långsamt och det ska det kanske vara också, men när någon har jobbat upp 50-100 timmar speltid så tycker jag han eller hon ska ha nåt att visa upp också, och så är det inte idag. Jag tror många tappar intresset längs vägen för att dom känner att det är näst intill omöjligt att komma nån vart.
Sen är speltid inte hela sanningen heller. Hur många av oss låter webbläsaren bara ligga uppe på TZ en hel dag liksom, utan nån aktivitet alls. Det är nog en del. Men jag antar att ni med speltid mest menar hur länge man varit aktiv. Jaja, strunt samma.
Answer to: "Jag fattar era poänger. Jag är ingen kommunist som vill att alla "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
 men när någon har jobbat upp 50-100 timmar speltid så tycker jag han eller hon ska ha nåt att visa upp också, och så är det inte idag.
Ja, det är klart, om nån har lagt ner så mycket som 2-4 dygn så är det klart att den ska ha utdelning på sitt slit! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:23:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu när denna tråd är så "HET" så passar jag på att slänga in en liten grej
det talas ju hela tiden om ändringar och vissa mer akutare och nödvändigare. Självklart förstår alla att vissa ändringar kan ta lite mer tid o jobb att få fram
men detta skulle säkert inte vara så svårt att genomföra (tror jag).
har sett att det varit snack om det också att om man kunde slänga in ägarens namn som har fött upp en föl, i startlistan.. där räknas självklart EJ stuteriföl
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-03-21 22:10:06   men när någon har jobbat upp 50-100 timmar speltid så tycker jag han eller hon ska ha nåt att visa upp också, och så är det inte idag.
Ja, det är klart, om nån har lagt ner så mycket som 2-4 dygn så är det klart att den ska ha utdelning på sitt slit! 
Answer to: "men när någon har jobbat upp 50-100 timmar speltid s&arin"
|
|
Hmm, jag menar effektiv speltid. Den där speltiden som står på ens profilsida är ju ändå alltid missvisande eftersom man låter datorn stå i flera timmar utan att man gör nåt. 50-100 timmar är ganska mycket annars.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-03-21 22:52:49  Hmm, jag menar effektiv speltid. Den där speltiden som står på ens profilsida är ju ändå alltid missvisande eftersom man låter datorn stå i flera timmar utan att man gör nåt. 50-100 timmar är ganska mycket annars.
Answer to: "Hmm, jag menar effektiv speltid. Den där speltiden som står p&ar"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag har aldrig spelat WOW men jag har en bestämd känsla att man inte skulle komma speciellt långt på 50 speltimmar där heller....... Givetvis är det många av mina timmar som är dötid,forumtid osv men om jag har 100 DAGAR så är det 2400 timmar och jag tror inte vi snackar 2300 timmar dötid då. Nu har jag 335 dagar för tillfället.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-03-22 06:11:13
|
|
50-100 speltimmar är mycket.
På ett annat spel har jag skrapat ihop 1600 timmar, det är ett spel jag under långa perioder har spelat ganska maniskt sedan 2008. Jag är etta eller tvåa i fråga om total speltid av samtliga cirka 130.000 spelare. Det är inte en så stor procent som kommer upp i 100 timmar.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2011-03-22 07:01:28  Tror knappast Eriksson vill involvera real life-pengar som priser. Var inte så snåla, en tia per nytt hästnamn är väl inget att bråka om. Hur många hästar byter ni namn på egentligen?
Answer to: "Tror knappast Eriksson vill involvera real life-pengar som priser. Var inte"
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
|
 Tror knappast Eriksson vill involvera real life-pengar som priser. Var inte så snåla, en tia per nytt hästnamn är väl inget att bråka om. Hur många hästar byter ni namn på egentligen?
Grenka ----- Jag tror dom menar att dom nöjer sig med ngt mindre, ngt symboliskt för det där om 5 millar kan jag inte se ngt toppstall krävt här inne så jag vet inte vart du fått det ifrån o hetsa upp sig så mycket över dessutom. Jag fattar inte att en som du som köpte ett klart toppstall men ej lyckades behålla det i det skicket, har lärt dig något utav det......du borde väl ha fått den insikten att massa pengar o bra hästar är inte allt, utan jobbet är som flera av toppstallen här inne säger, att jobba hårt med matchning och följa upp varenda detalj och lägga upp ett stallschema, samt hela tiden förbereda sig för nya etapper osv. så stallet ständigt håller måttet, du märke väl att detta inte var så lätt kanske....så sluta gnälla o kalla allt toppstyrt, det är ju patetiskt o höra.....för precis som IRL är det lönsamt att jobba hårt, det betalar sig i längden. Var inte så bitter bara för du brände ditt köpta toppstall.
Till sist om jag inte begär för mycket nu....
Vinnaren av en etapp = 3 st Svenska hästar från stuteriet
2 - 10 plats = 2 st Svenska från stuteriet
11 - 100 plats = 1 st Svensk från stuteriet.
Detta är inga real-life pengar Grenka, det är några små justeringar som Eriksson lätt borde klara av utan problem, precis som när han sänt prispengar tidigare.
Tack o hej leverpastej!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-22 07:05:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var mer en lagom summa det kan jag ställa på
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-03-22 07:31:51   Tror knappast Eriksson vill involvera real life-pengar som priser. Var inte så snåla, en tia per nytt hästnamn är väl inget att bråka om. Hur många hästar byter ni namn på egentligen?
Grenka ----- Jag tror dom menar att dom nöjer sig med ngt mindre, ngt symboliskt för det där om 5 millar kan jag inte se ngt toppstall krävt här inne så jag vet inte vart du fått det ifrån o hetsa upp sig så mycket över dessutom. Jag fattar inte att en som du som köpte ett klart toppstall men ej lyckades behålla det i det skicket, har lärt dig något utav det......du borde väl ha fått den insikten att massa pengar o bra hästar är inte allt, utan jobbet är som flera av toppstallen här inne säger, att jobba hårt med matchning och följa upp varenda detalj och lägga upp ett stallschema, samt hela tiden förbereda sig för nya etapper osv. så stallet ständigt håller måttet, du märke väl att detta inte var så lätt kanske....så sluta gnälla o kalla allt toppstyrt, det är ju patetiskt o höra.....för precis som IRL är det lönsamt att jobba hårt, det betalar sig i längden. Var inte så bitter bara för du brände ditt köpta toppstall.
Till sist om jag inte begär för mycket nu....
Vinnaren av en etapp = 3 st Svenska hästar från stuteriet
2 - 10 plats = 2 st Svenska från stuteriet
11 - 100 plats = 1 st Svensk från stuteriet.
Detta är inga real-life pengar Grenka, det är några små justeringar som Eriksson lätt borde klara av utan problem, precis som när han sänt prispengar tidigare.
Tack o hej leverpastej!! 
Answer to: " Tror knappast Eriksson vill involvera real life-pengar som priser. "
|
|
Men snälla ge dig. Jag har väl knappast "hetsat upp mig" nånstans. Det är snarare ni andra som gör. Om du inte vet var jag har fått den där 5 mille-siffran ifrån så kan jag bara konstatera att du hoppat in i tråden utan att läsa ordentligt. Läs en gång till så kanske det klickar.
Och jag säger återigen, jag gjorde mig av med stallet för att jag tröttnat på hela spelet, hade inga planer på att göra bra business.
Verkar som att det sticker i ögonen på många att jag slängde iväg 700:- på ett färdigt stall medans dom själva gnäller över en tia för namnbyte.
Det är klart pengar är viktigt, jag hade såpass mycket pengar att jag den här etappen - min första riktiga etapp med egna inköpta hästar och någorlunda fullt stall - är 27:a på rankingen. Det hade jag ju inte kunnat göra med nytt stall och 2 mille. Jag har haft tio hästar den här etappen, jag tycker min ranking är godkänd med tanke på att jag är ganska ny på spelet och inte har spenderat all den tid som andra gjort.
Det ÄR ju toppstyrt, ska du förneka det också? Bara löjligt ju.
Och med real life-pengar menade jag, vilket jag också var tydlig med, namnbyte på hästar. Så snälla lär dig läsa. Att kalla det jag skriver för "patetiskt" visar ju bara att du inte på något sätt har följt diskussionen utan bara hoppar på tåget och sällar dig till TZ-eliten.
I fortsättningen ska du kanske inte hoppa in i en diskussion som redan är avklarad och där alla parter tydligt har förklarat vad de menar. Det är bara irriterande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-22 12:02:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Word
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-22 13:11:44
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Det är väl ett forum Grenka.....vem som helst får väl yttra sig, eller?? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|