Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Derbykval

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
sportsvensson Posted: 2013-11-19 23:27:26

Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
Hur kan enda hästen i ett av kvalen gå med järnskor, och ändå gå vidare till final?

Sen var det föga överraskande att 3 av 4 av mina i kvalen galopperade och den fjärde var totalt chanslös. Att det skulle bli svårt visste jag men att varenda jävel galopperar känns ju sådär. Sen funderar jag på hur min Pölse Svensson, som har 3 i rutin, kan galoppera på grund av orutin? Jag har fått känslan att 3 i rutin som 4-åring är rätt bra?

Vad har Eriksson för kontonummer så man kan fixa sig en finalplats till kommande etapper...?
Reply
hogan Posted: 2013-11-20 06:53:31 Answer to: "Hur kan enda hästen i ett av kvalen gå med järnskor, och &a"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

Jadu, tror inte du är den ända som är besviken, min ända chans var med på alla bilder till näst sista, då var det 4 st som brutit sig loss o dragit ifrån resten, och min var en av dom 4 plus dom två som gick vidare....jag hade ett perfekt slagläge, hade bara smugit med o skulle snart sätta in stöten var min förhoppning...givetvis, hade 8 på tungt, 2 på galopp samt toppform på både häst o kusk ( 9 )

Vad händer??.....blir trängd...och galopperar på upploppet = DSQ så var denna Derby etapp över.

Jättekul ....men som sagt....6 heat x 12 häst i varje = 72 minus 8 som gick till final = 64 st som också är mkt besvikna skulle jag tro....så man är i gott sällskap, och det är väl bara att bryta ihop o komma igen även om jag håller med att det är sjukt att en med järnskor ska ta sig till final, det är ett hån mot oss andra. Alldeles för mycket sko segrar över huvudtaget tycker jag, kolla senaste storloppet American Open den ända med skor vinner, dessutom en häst som inte har rutinen i dom loppen ens, ägaren var t.o.m glad att bara få vara med....vill inte ta glädjen från han men ändå, en med skor vinner....nej Eriksson, fram med skruvmejseln
Reply
hogan Posted: 2013-11-20 06:57:49

Ja 3 i rutin på en 4 åring är bra Svensson, orutin då skall den haft en 1 tycker jag, en 3 räcker långt , tror inte det finns någon 4 åring med mer än 3 faktiskt, ska vara nån enstaka med 4 men det är nog max??
Reply
Jamarn Posted: 2013-11-20 14:37:30
671
Stall Laponia
Skellefteå

Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
Jo lite besviken är man allt. På förhand så tyckte jag att jag borde vara nöjd med pengar och min enda till start kändes het men inte tillräckligt bra. Nu efteråt så är man lite smått förbannad när hästen ligger tvåa i sista kurvan med lucka ner till övriga och då ger sig in i spontangalopp utan någon som helst anledning. Från toppplacering till DSQ på ett par tiondelar, FAN!
Reply
larockma Posted: 2013-11-20 18:21:23

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Chloe har rutin 4
Reply
hogan Posted: 2013-11-21 02:11:36

Mmm dom går o räkna på en hand max om det är så många ens.
Reply
[ 1 ]