[ 1
]
|
silver
|
Posted: 2011-04-15 01:15:51
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
valde johnny takter till ett betalopp han hade 6 i form vid uttagningen följde sen hans lopp under hela dan och han vann flera lopp var 2-3 flera gånger något enstaka lopp han var utanför pallen då trodde ju jag att han skulle höja formen till 7 men nej den gick ner till 5 har jag förstått det rätt är det ju hur det går i loppen det som avgör formen bättre kan det inte gå nästan än för johnny takter i dag eller är det något annat som avgör? förvirrad 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-04-15 09:59:58  valde johnny takter till ett betalopp han hade 6 i form vid uttagningen följde sen hans lopp under hela dan och han vann flera lopp var 2-3 flera gånger något enstaka lopp han var utanför pallen då trodde ju jag att han skulle höja formen till 7 men nej den gick ner till 5 har jag förstått det rätt är det ju hur det går i loppen det som avgör formen bättre kan det inte gå nästan än för johnny takter i dag eller är det något annat som avgör? förvirrad 
Answer to: "valde johnny takter till ett betalopp han hade 6 i form vid uttagningen "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Han kanske firade gårdagens triumfer lite för mycket så att han inte är i toppform idag? 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-04-15 10:15:58
|
|
nu är det roligt med roliga kommentarer men någon som vet vad formen beror på?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-04-15 10:20:11  nu är det roligt med roliga kommentarer men någon som vet vad formen beror på?
Answer to: "nu är det roligt med roliga kommentarer men någon som vet vad fo"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Slumpen. Inget annat.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-04-15 10:25:46  Slumpen. Inget annat.
Answer to: "Slumpen. Inget annat."
|
|
jaså det var inte roligt jag trodde att det har handlat om hur kusken placerar sig i loppen som takter gjorde en kanon dag men gick ner i form det där borde ju ändras
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2011-04-15 19:06:52 Edited(1): 2011-04-15 19:11:42  jaså det var inte roligt jag trodde att det har handlat om hur kusken placerar sig i loppen som takter gjorde en kanon dag men gick ner i form det där borde ju ändras
Answer to: "jaså det var inte roligt jag trodde att det har handlat om hur kusken"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Tyvärr är det slumpen som avgör. Vore bättre om det är som du säger, att de går upp/ner i form beroende på vad de presterar. Problemet då är att kuskar med låg form kommer stanna där då de placerar sig sämre och kuskar med hög form stannar där då de placerar sig bättre.
Ska detta system göras om är jag rädd att loppmotorn måste göras om lite också, och det skulle innebära massor med jobb för Eriksson 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-04-15 19:30:22  Tyvärr är det slupen som avgör. Vore bättre om det är som du säger, att de går upp/ner i form beroende på vad de presterar. Problemet då är att kuskar med låg form kommer stanna där då de placerar sig sämre och kuskar med hög form stannar där då de placerar sig bättre.
Ska detta system göras om är jag rädd att loppmotorn måste göras om lite också, och det skulle innebära massor med jobb för Eriksson 
Answer to: "Tyvärr är det slupen som avgör. Vore bättre om det &aum"
|
|
tack för svar
|
|
Reply
|
|
[ 1