Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> After Me Please

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-02-12 15:22:33 Edited(1): 2011-02-12 15:28:35

Became a member: 
Forum posts:
No horse found

var till 95% inaktiv 3 - 4 åringssäsongen och tränade mest på 4 form pga av att han ej anmäldes till provlopp heller.. så därför ger dom här blå lite fel bild hadde haft säkert ganska mycket bättre om han hadde tränats på ordentligt...

som nybliven 5 åring tog jag över från gamla ägarn (hann göra ett lopp som 4 åring för mig vilket han vann)

Har presterat fint i sina få lopp och nästan bara topp 3 placeringar..

Var som alla förstår ganska så orutinerad när han började tävla aktivt som 5 åring med bara 1-3 starter på två etapper.. på 5000 - 15.000kr lopp

men han har visat prov på fin skalle och nu senaste start idag anmäldes han för första gången på V 75 där han mötte en del ganska så rutinerade hästar ( gemfört med han själv) med fina skalper på andra lite större lopp...

var 10 på uttagningen,
kusken rasade innan tävlingsdagen men lyckades ändå kamma hem finalbiljett om 2 veckor och
ha samma tid som hästarna som kom topp 3...

har också provat att avla med han men bara med mina egna SKITston men har ändå lämnat vissa hyffsade föl..
dom flesta ganska så sent födda när jag gjorde första fölet för nån månad sen bara och har bara enstaka lopp (3-4 åringar) men ändå lyckats redan skramla ihop närmare 1 halv miljon redan på små lopp...

här är några:

No horse found

No horse found

Only One Only One Pensionerad

Sverige 62 år Valack Lindesberg Frisk
Styrka
6
Snabbhet
4
Startsnabbhet
5
Spurt
3
Galopprisk
3
Form
4
Rutin
1
Tung bana
4
Vinterbana
8
Medel
5.5
Startpoäng 0p
Insprungna pengar 57 680 kr
Denna säsong 0 kr
Loppstatistik Starter 1 2 3 4 5 6
Totalt: 11 0 4 0 2 2 0
Denna säsong: 0 0 0 0 0 0 0
Tider
kort :
1,11.8 :
medel :
1,11.6 :
lång
1,13.0

After Me Always After Me Always Pensionerad

Sverige 61 år Valack Örebro Frisk
Styrka
4
Snabbhet
5
Startsnabbhet
6
Spurt
4
Galopprisk
4
Form
1
Rutin
2
Tung bana
8
Vinterbana
4
Medel
5.4
Startpoäng 1p
Insprungna pengar 121 450 kr
Denna säsong 0 kr
Loppstatistik Starter 1 2 3 4 5 6
Totalt: 25 2 3 1 2 3 3
Denna säsong: 0 0 0 0 0 0 0
Tider
kort :
1,10.0 :
medel :
1,10.7 :
lång
1,12.6

Har bara strax under 30.000kr kvar att tjäna in så kan han bli en godkänd avelshingst om man vill och kan säkert också fortsättningsvis kunna leverera bra föl då när det blir större variation på stona med fler stall som prövar...

en mångsidig häst i bara början på sin karriär och om han fortsätter i samma stil så kan han säkert kunna utmärka sig också längre fram i större lopp..
Reply
ddmannen Posted: 2011-02-12 20:45:20 Edited(3): 2011-02-12 20:49:47 Answer to: "53496 var till 95% inaktiv 3 - 4 &a"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
att säga är att han var 95% inaktiv under 3 -4 åringssäsongen ger en falaktig bild , för det är inte sant .

Visserligen startade han inte under 2 st 2månaders perioder och efter det han startar tar det först 14 dagar innan formen börjar gå ner och efter det följer det 12 dagars träning med i snitt 7 i form.

Jag skulle uppskatta att han under dessa 4 månader av inaktivet ändå har fått ca 65% av maxträningen och det är inte alla starthästar som får det. 4 månader av 6 månader är ca 66%
Reply
Posted: 2011-02-12 21:57:25 Edited(3): 2011-02-12 22:04:33 Answer to: "att säga är att han var 95% inaktiv under 3 -4 åringssä"

Became a member: 
Forum posts:
tur att vi alla har våran egen matematik Professor på forumet

så vi behöver inte ens försöka räkna så duktigt när vi vet att du ändå rättar oss..

är absolut jättedålig på matte och ber om ursäkt om jag sagt procenterna fel har ändå försökt att ge så korrekt bild som möjligt av hästen som jag kan och inte försökt att vilseledda nån med denna annons...

det ni ser på denna annons det får ni också om ni köper btw så är after me please nu anmäld till 5 åriga och äldre max 250.000kr , med topp kusk och första pris 45.000kr och får vara barfota om det skulle bli sommarbana... samtidigt efter denna start så har han 11dagar på sig att ladda för Klass II finalen....
Reply
ddmannen Posted: 2011-02-12 22:30:01 Edited(1): 2011-02-12 22:31:05 Answer to: "tur att vi alla har våran egen matematik nisse på forumet :) "

Nja just när det gäller procentsatsen så tror jag dig .
Men det är nästan alltid vilseledande eftersom de bara tar med fördelar och ofta med resonemang som inte är särskillt neutrala.
Du kunde oxo sagt att after me always precis har höjt på både styrka och snabbhet och nämna träningssiffror även om de inte är bra.
Reply
ddmannen Posted: 2011-02-12 22:45:10

det du säger om after me please är sant , men du nämner inte att just nu är det vinterbana och att den tappar 23p om den blir oplacerad i den starten och ytterligare 45p om den blir oplacerad i finalen , och dessutom får den välja kusk bland de sista i finalen , där finns det visserligen många bra kuskar att välja på.
Men så här är det hela tiden med dina annonser , de måste läsa kritisk och kollas på det som inte nämns förr att få en korrekt helhetsbild.
Reply
Posted: 2011-02-12 23:36:40 Edited(1): 2011-02-12 23:37:51

Became a member: 
Forum posts:
ska jag behöva berätta en häst så detaljerat att alla kan köpa den osedd...

lite får man ju också själv göra och anstränga sig.. inte ska jag behöva dalta med folk...

varenda en av oss som köper en häst får ju själv kolla upp denna , hur många poäng hästen har och hur dom är fördelade på dom 5 senaste starterna.. och vilka lopp den är anmäld till och vilka egenskaper som har höjts och när...

annan sak om jag hittade på saker eller ljög att den har mer poäng än den har eller den har vunnit lopp som inte existerar... då förstår jag om folks skulle skriva till mig att jag gör fel....

är inte det upp till var och en hur man vill skriva en annons oberoende vad man vill ta med eller ej bara så länge det man tar upp är sant...

eller är det du som bestämmer kriterierna för hur sälj annonserna ska se ut vilka mall man ska följa..
det är ju upp till var och en hur man vill göra..

sen att du säger att min annons är vilseledande är ju bara skitsnack. det skulle stämma om man inte hadde möjlighet att kolla upp hästen men det har man ju.. bara några knapptryckingar så ser man ju allt det där som du tog upp...
Reply
Posted: 2011-02-12 23:48:13

Became a member: 
Forum posts:
du ska alltid komma med tusen olika saker att ta upp som nu så har du skrivit flera inlägg redan
med saker som är bara dina åsikter... som inte har nånting med mig att göra...

så förstör du bara mina annonser skriver så mycket att folk snabbt glömmer att detta är en säljannons där jag försöker sälja en häst.. inte en diskussion med dig om hur en säljannons ska se ut... du drar ju bort all fokus från min annons....

om du vill diskutera med mig om denna sak eller nåt annat så skicka gärna mail privat till mig så kan vi snacka men inte på en sälj tråd.. tack!
Reply
[ 1 ]