[ 1
]
|
Travzonen
|
Posted: 2009-09-07 07:00:03
|
|
V75-6 | Klass II, försök 6. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. NIMBLE Linderoth Per 2. COPPER Wickman Patrick 3. DELAMAIN Goop Björn 4. BRIANSON Melander Gunnar 5. SWIFT TRIUMPH Östman John 6. REA MONTANA Karhulahti Ville 7. SUPER G. Svanstedt Åke 8. CONVENTUM HALL Kihlström Örjan 9. WENONAH J.L. Eriksson Leif 10. IBIZA BROLINE Lennartsson Per 11. JACKPOT GELJ Kontio Jorma 12. ELECTRUM Ohlsson Ulf
Turordning: 7-1-10-12-3-11-2-4-5-8-6-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 10:12:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror väl egentligen mest på Super G här, såg fin ut i lördags. Dock är ju Ibiza Broline en riktig klasshäst, den ska med. Skrällbudet är Brianson, är ordentligt fin för dagen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-07 12:39:08  Tror väl egentligen mest på Super G här, såg fin ut i lördags. Dock är ju Ibiza Broline en riktig klasshäst, den ska med. Skrällbudet är Brianson, är ordentligt fin för dagen
Answer to: "Tror väl egentligen mest på Super G här, såg fin ut i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, DELAMAIN
|
Delamain kommer från två överlägsna segrar och nu blir det kuskplus med Goopen. Han lär väl säkert försöka ladda från start från det här läget. Per Lennartsson tycks ju ha "kuskform", så visst måste Ibiza Broline med. Super G ska även den ha bra chans. Conventum Hall får även den kuskplus med Örjan istället för Per Linderoth. Det är i alla fall dessa jag streckar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-09 14:18:10
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, REA MONTANA
|
Veckans rensare kommer här!
REA MONTANA som senast var ute i ett tufft kval till derbyt. Gjorde det klart godkänt och är stark och rejäl. Av gammal erfarenhet så brukar väldigt många hästar göra riktigt bra lopp i starten EFTER derbykvalen. Antagligen för att dom laddats mot just det loppet under en längre tid och formen brukar vara kraftigt stigande vid den tidpunkten.
Av de som inte gick vidare till final och och inte blev diskade och har startat efter kvalen har resultatet blivit följande:
9 starter
3 segrar
1 tredjeplats
3 nya rekord
2 som gjort bort sig med galopp
Alltså av de 7 som gått felfritt har alltså FYRA varit på plats och TRE har gått nytt rekord.
Det är många som startar i dagarna så jag ska försöka uppdatera statistiken eftersom starterna gått men jag är övertygad om att det går fynda bland dessa hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-09 14:20:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Principen att strecka allt under polcirkeln (läs Sundsvall) känns som en enkel lösning för att billigt kunna helgardera?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 15:46:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är ganska säker på att Ibiza Broline är klart bästa hästen här. Hon har ju inte startat så mkt men kapacitetsmässigt så tycker jag inte det är många i kullen som är bättre. Stark är hon och lopp i kropp också. Vinner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-10 18:58:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Klass 2 lopp på Solänget har körts 11 gånger,favoriten har vunnit en gång.Vinnaren bör var rankad mellan 2-5.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 00:39:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om det vore så enkelt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 00:41:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glöm inte Jackpot Gelj!
Från Kontios sida: 11 JACKPOT GELJ är en stark och rejäl travare som gjorde ett bra intryck på mig då vi vann i somras i Skellefteå. Nu fick han ett tråkigt utgångsläge men samtidigt är han ingen blixt från start. Vi hoppas på ett hårt utgångstempo i loppet för då ökar hans möjligheter till en framskjuten placering. Hästen håller farten hela vägen in i mål och utan att jag har någon riktigt het segerchans på lördag så känns Jackpot Gelj den som kanske kan vara med och hugga om en seger.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2009-09-12 12:30:13
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 7, SUPER G.
|
1,3,7 och 10 höjer sig över resten. Liten fördel för 7 Super G. som jag tror blir farlig i detta lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 13:39:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, COPPER
S 2, COPPER
|
vill utfärda en stormvarning för 9 Wenonah J.L.!! pass upp!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-12 22:37:56 Edited(1): 2009-09-12 22:38:17  vill utfärda en stormvarning för 9 Wenonah J.L.!! pass upp!!!!
Answer to: "vill utfärda en stormvarning för 9 Wenonah J.L.!! pass upp!!!!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
100 V på Wenonah J.L.. kom igen nu!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-09-15 09:17:30  Veckans rensare kommer här!
REA MONTANA som senast var ute i ett tufft kval till derbyt. Gjorde det klart godkänt och är stark och rejäl. Av gammal erfarenhet så brukar väldigt många hästar göra riktigt bra lopp i starten EFTER derbykvalen. Antagligen för att dom laddats mot just det loppet under en längre tid och formen brukar vara kraftigt stigande vid den tidpunkten.
Av de som inte gick vidare till final och och inte blev diskade och har startat efter kvalen har resultatet blivit följande:
9 starter
3 segrar
1 tredjeplats
3 nya rekord
2 som gjort bort sig med galopp
Alltså av de 7 som gått felfritt har alltså FYRA varit på plats och TRE har gått nytt rekord.
Det är många som startar i dagarna så jag ska försöka uppdatera statistiken eftersom starterna gått men jag är övertygad om att det går fynda bland dessa hästar.
Answer to: "Veckans rensare kommer här!
REA MONTANA som senast var ute i"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, IBIZA BROLINE
|
Mycket fin vinnare för övrigt!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-15 16:29:36  Mycket fin vinnare för övrigt!
Answer to: "Mycket fin vinnare för övrigt!"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 6, REA MONTANA
|
Tack så mycket! Synd däremot att jag inte hade spelat varken vinnare eller dubbel på den eftersom jag var borta hela helgen
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|