1
2
[ 3
]
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 09:16:44
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
först skriver nijo om få starter och orutin... sedan när fräschören sätter stopp så är det som att han vetat om hela veckan att det skulle bli så...  Konstigt att han inte nämnde nåt om det tidigare...  Alltid lätt att vara efterklok... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 11:01:13  först skriver nijo om få starter och orutin... sedan när fräschören sätter stopp så är det som att han vetat om hela veckan att det skulle bli så...  Konstigt att han inte nämnde nåt om det tidigare...  Alltid lätt att vara efterklok... 
Answer to: "först skriver nijo om fÃ¥ starter och orutin... sedan när fräschören sÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tommie skrev
först skriver nijo om få starter och orutin... sedan när fräschören sätter stopp så är det som att han vetat om hela veckan att det skulle bli så...  Konstigt att han inte nämnde nåt om det tidigare...  Alltid lätt att vara efterklok... 
först skriver nijo om få starter och orutin... sedan när fräschören sätter stopp så är det som att han vetat om hela veckan att det skulle bli så... Konstigt att han inte nämnde nåt om det tidigare... Alltid lätt att vara efterklok...
Haha japp Tommie.. han har alltid något att påpeka om hur andra tycker och hur dum i huvudet dom är som tycker så osv...
intressant minsann 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 11:04:09  undra hur många hästar som varit överlägsen kapacitetmässigt och ändå förlorat? finns nog oändligt många.......Ludde har många exempel......
Derby clipper har inte direkt travat perfeklt innan heller och det är väl ingen som har någon koll på hur fraschören hos hästen är? kanske är en häst som kommer att ha mycket fraschörsproblem i framtiden, ömtåliga ben? stora hästar tenderar att ha det.
85% var löjligt mycket streck med tanke på detta.......
Answer to: "undra hur mÃ¥nga hästar som varit överlägsen kapacitetmässigt och ändÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har man gjort 14,6 på ngt tung bana och sen vunnit då äre befogad MEGALAMPA.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-23 11:07:34
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
|
Ingen kan ta ifrån Nijo att han var rätt ute med att 85% på strecken kanske inte speglade vinstchansen. Men jag vet inte om jag håller med om att travet inte stämde. Jag tyckte han såg ut som en "rund miljon" (för att citera någon annan) och kommer förmodligen spika även nästa gång. Tror den här är något extra. Men grattis till er som garderade om det nu hjälpte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 12:01:28  ojsan, vad hände? som sagt, bara för att man har högst kapacitet så vinner man inte.
Hästen har gjort 4.a starter i sitt liv och travade dåligt i loppet, kan finnas 100 orsaker.
Även jag trodde han hade superchans, särskilt efter värmningen. Men jag garderade ändå, 85% är löjligt mycket streck på en häst som gör sitt livs 4.e start och kommer ut på v75 första gången........
Answer to: "ojsan, vad hände? som sagt, bara för att man har högst kapacitet så vin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du fick rätt för första gången på detta forumet... ;-)
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-23 13:11:27 Edited(1): 2007-12-23 13:42:21
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
100 meter innan derby clipper galopperade så såg man att travet blev sämre och sämre, vara bara en tidsfråga då......
En enkel fråga sedan,,,,ska en häst streckad på 85% galoppera bort en seger när han är överlägsen???
chokladkaka: fanns hästar som sprungit snabbare än 14.6 över medel, hur fan är det då befogat att vara megafavorit pga tiden?
Jag nämnde inget om fraschören för att jag visste inget? men det visste ju ingen då hästen bara gjort 4.a starter i sitt liv! skillnaden är att ni tog för givet att hästen skulle fungera och vinna då den är bäst.......
jahapp, exakt! första gången jag haft rätt på forumet............sedan har vi gången då triton sund hade lekstuga med acclaim
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 13:47:26  100 meter innan derby clipper galopperade så såg man att travet blev sämre och sämre, vara bara en tidsfråga då......
En enkel fråga sedan,,,,ska en häst streckad på 85% galoppera bort en seger när han är överlägsen???
chokladkaka: fanns hästar som sprungit snabbare än 14.6 över medel, hur fan är det då befogat att vara megafavorit pga tiden?
Jag nämnde inget om fraschören för att jag visste inget? men det visste ju ingen då hästen bara gjort 4.a starter i sitt liv! skillnaden är att ni tog för givet att hästen skulle fungera och vinna då den är bäst.......
jahapp, exakt! första gången jag haft rätt på forumet............sedan har vi gången då triton sund hade lekstuga med acclaim
Answer to: "100 meter innan derby clipper galopperade så såg man att travet blev säm"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, fan, du blir ju bara roligare å roligare ju mer man läser av dig.
Alla hästar kan galoppera, oavsett vilken ålder de är i. Det har hänt betydligt bättre hästar än derby clipper.
Det roliga med dig Nijo, är att du "sticker ut hakan" väldigt mycket och självklart har du fel oftast. Händer inte så jätteofta att folk orkar påpeka varje gång du har fel, men självklart så kommer du få rätt någon gång ibland. Det roliga uppstår dock när du passar på att berätta för alla att de hade fel och du hade rätt.
Du måste bekräfta dig själv på en travsajt eftersom ingen gör det annars? =)
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-23 14:24:49  Haha, fan, du blir ju bara roligare å roligare ju mer man läser av dig.
Alla hästar kan galoppera, oavsett vilken ålder de är i. Det har hänt betydligt bättre hästar än derby clipper.
Det roliga med dig Nijo, är att du "sticker ut hakan" väldigt mycket och självklart har du fel oftast. Händer inte så jätteofta att folk orkar påpeka varje gång du har fel, men självklart så kommer du få rätt någon gång ibland. Det roliga uppstår dock när du passar på att berätta för alla att de hade fel och du hade rätt.
Du måste bekräfta dig själv på en travsajt eftersom ingen gör det annars? =)
Answer to: "Haha, fan, du blir ju bara roligare å roligare ju mer man läser av dig.
"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Mycket bra skrivet ronamic!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-23 20:56:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag ger upp... Jag glömde se in i Saida kulan & se att ca 500 meter från mål skulle Derby Clippers trav börja bli sämre, och självklart då även garderat..
Nijo garderar nog Järvsöfaks varje gång då han inte vet om han är fungerar för dagen...
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|