Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Utvecklarblogg -> Topmeny
 

Travspelet är hela tiden under utveckling och även om det ibland inte märks att det händer så mycket så pågår det en hel del under ytan. I detta forum kommer "alla" dessa små förändringar och buggfixar att listas.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
JontePuma Posted: 2009-08-08 01:59:25 Answer to: "Om det märkte ut startdagar vore det ju bra och lite matnyttigh info. "

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
nog för att jag e för förbättringar men det som bollas nu känns rätt så onödigt ändå.. jamen hur svårt är det att klicka på kommande lopp knappen på din sida...

nåt som jag skulle tycka va toppen är möjligheten till s.k. "bokmärken", alltså att man sparar en lista över diverse saker precis som man har sin kompis lista, typ. Exempel på bokmärken vore : 1 - Hästar (vilket underlättar vid transfers man funderar över eller om man vill hålla koll på nån annans häst), 2 - Lopp (säg att det är i början på sässongen och man vill inte missa derbykvalsdagen, då kan man spara det loppet i sin lista).
Finns säkert fler saker man kan ha som bokmärken... kanske kan ha typ en "fan" lista där man kan bli supporter till andra stall etc..

om detta låter skoj så kom gärna med fler förslag.
Reply
B_Good Posted: 2009-08-08 03:38:15

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Vet inte hur andra känner men kalendern i övre högra hörnet är det viktigaste redskapet för mig iaf.. Glad att den är tilllbaka o känner inte att den behöver uppdateras förfinas eller avanceras på något sätt..

Gillar bokmärkningstanken att man kan hålla koll på nåt man vill hålla koll på, hästar eller lopp eller whatever..
Gillar oxå inlägget som jag "copypasteade" in i tråden som handlade om pressmess.
I övrigt har jag inte nåra andra åsikter om layout, den är bra som den är, utan jag ansluter mig till dem som anser att man kan göra nåt åt tex startmotorn o kanske lite andra grejer angående balansen i spelet som tex kuskar/kuskform (som blivit bätttre?) och stuteriets vara eller icke vara kontra aveln.
Tack för ordet
Reply
Posted: 2009-08-08 09:53:47

Became a member: 
Forum posts:
Nu har jag inte spelat detta spel länge, men jag får hålla med B_Good. Det redskap jag har använt mig av mest är kalendern som har varit (är) uppe i högrahörnet.
Reply
1   [ 2 ]