Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Rolig omgång!

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-15 19:38:05

Became a member: 
Forum posts:
Halloj! Brukar ju skriva av mig lite mellan varven och jag tyckte att det var ett bra tillfälle att göra det när en kanonrolig omgång nyligen avslutats.
Även om jag och många med mig kammade noll denna veckan så tror jag att en hel del som gillar travet för mer än bara spelet tycker att detta var en ganska rolig omgång.

Den stora snackisen innan var ju såklart Conny nobell.
Alltså.. självklart är det en fin kuse, annars har man inte tjänat så mycket pengar som han gjort, men man måste ju ändå vara realist.. Conny vinner ett för en häst i hans kaliber "skitlopp" och skriks ut som vinnare av lördagens guldlopp mot hästar som kontinuerligt startat under året och vissa av dom även med framgång.. är säkert några som reagerar nu, men med facit i hand måste ju även ni hålla med om att Acclaim egentligen borde ha varit ett givet streck.. eller? Jag tyckte ialf. att det var en självklar dubblering.

Nu till V75:4 där jag personligen var lite besviken efter loppet eftersom jag hade både taxfree booze och gelmir pil med på kupongen.. men det som etsade sig fast på min näthinna var Leonas yeti.. även om insatsen som helhet inte var något speciellt så tyckte jag att han travade helt underbart.. så jävla rent och spänstigt.. mycket fint och den tänker ialf. jag hålla ögonen på i fortsättningen.

Will man vint såg jag att många skrivit om innan tävlingarna och var lite skeptisk måste jag erkänna, men fan så fin.. riktigt fin. verkligen en värdig vinnare.

Till sist vill jag bara skrika ut hur mycket jag älskar Egola boy... hade spikat idag och det räckte ju inte ända fram, men så jävla grann den här hästen är.. ser ut som han varit uppe i den här divisionen i hela sitt liv.

Hoppas det var fler som uppskattade denna fina omgång och ett stort grattis till vinnarna... verkligen snyggt att hitta den här sjuan, men ni fick ju också bra betalt

Ha det gott alla! // Kacke
Reply
Post removed Posted: 2007-12-15 21:51:23
Posted: 2007-12-15 21:52:10 Edited(2): 2007-12-15 21:53:44

Became a member: 
Forum posts:
Får hålla med om att det var en kul omgång med raffel in i mål i de flesta loppen. Det var huvud & nos vinster i 5 av 7 lopp. Rolig sport.

Spelet gick ju tyvärr så där då..

AVD 1: Här visar ju Earl Tilly att han var bara bäst. Åke körde riktigt taktiskt & övriga hade respekten & där vann han loppet.

AVD 2: Björn körde ett optimalt lopp med Ninotchka & profiterade på smygaren. Här var man ute på djupt vatten i sin egen analys. Personligen tyckte jag Takter var lite väl defensiv i sin styrning med Elviria.

AVD 3: Bästa hästen vann. Så enkelt är det. Loppet blev ju vikt åt Conny Nobell som jag förutspått ingen synade riktigt. Efter 15-tempot trodde jag han var i mål. Men han skrynklade ihop sig som en rädd liten hare över upploppet. Återigen så var jag djupt nere i diket & cyklade då jag trodde stenhårt på Goopen. Dumstrut på..

AVD 4: Leonas Yeti räckte inte, där trodde jag rätt iaf. Och 6%-aren Taxfree Boze torskade med en läpp. Men så är travet.. Och det vetta lopp var lika svårlöst som det så ut..

AVD 5: Här trodde jag inte att Superior Dust inte var 20 meter bättre än de på framvolten. Och visst så var det. Men Paula Logoj var det. Jag lyfter på hatten till de som hittade henne. Den hittar jag inte på "alla" Här blev hans G återigen slagen med en läpp.

AVD 6: Catch The Flax spikade jag & det så ju bra ut. Men även han skryklade ihop sig totalt. Antingen så var han inte frisk eller så har man missbedömt honom totalt.

AVD 7: Jag ber om ursäkt till alla.. Okunskapen lyste igeom då jag "sågade" Coolman Crown på kort distans. Snacka om fel man hade. Han käkade upp Sembs Gregory i ett nafs över upploppet & höll resten stången. Grym insats..

Nä nu är jag trött efter allt "cyklande". Är bara att ta nya tag tills nästa Lördag..
Reply
Posted: 2007-12-15 22:39:17

Became a member: 
Forum posts:
Kriminellt bra betalt på sjuan! Trots Earl Tilly (63%) och Acclaim (40%) gav det 10 miljoner. V75 är ett grymt bra spel Nästa gång så...
Reply
tommie Posted: 2007-12-16 01:02:34
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
ruggigt vad jag va snett ute denna omgång!!!
Reply
Posted: 2007-12-16 01:16:41

Became a member: 
Forum posts:
Ja det var du inte ensam om.. Inge "norrlandsvänligt" denna gång..
Reply
Posted: 2007-12-16 06:52:05

Became a member: 
Forum posts:
Tänk då att jag har sagt att Conny Nobell är slut efter tokresan mot åke förra året och fick äta upp det.Jag säger det igen Conny kommer aldrig tillbaks till topppen mer.
Reply
Posted: 2007-12-16 11:38:09

Became a member: 
Forum posts:
Håller med er. Det var en kanon rolig omgång att se på. Även att man inte fick några pengar så var det roligt att titta på.

Men ny omgång nästa helg och då ska jag försöka vinna lite
Reply
Andynalan Posted: 2007-12-16 17:13:14

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Jag hittade PAULA LOGOJ....men det räckte inte ända fram ändå
Reply
Nijo Posted: 2007-12-16 18:48:50

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
jo, conny nobell är med stor sannolikhet slut, Goop har kört sönder hästen.

paula logoj hade jag också, men det hjälpte inte mig. Fick bara 4.a rätt pga lite dålig ranking av hästarna då jag hade 6 rätt på ramen.

Reply
tommie Posted: 2007-12-16 19:53:38 Answer to: "jo, conny nobell är med stor sannolikhet slut, Goop har kört sönder häs"
223
Benny
Eskilstuna

nijos ram har alltid många rätt... Men det blir ju aldrig några vinster! Sluta skriv om din ram och skriv om du vinner... Din ram imponerar inte på någon...
Reply
Nijo Posted: 2007-12-16 20:19:26

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
ok, men vad vet du om att jag inte brukar vinna? losat 3 lördagar i rad, men det må vara förlåtet då det har varit miljonvinster.

men visst, ska sluta skriva......
Reply
tommie Posted: 2007-12-16 20:30:05 Edited(1): 2007-12-16 20:34:43 Answer to: "ok, men vad vet du om att jag inte brukar vinna? losat 3 lördagar i rad, m"
223
Benny
Eskilstuna

Gör inte det! Men alla kan ha många rätt på ramen.. det är inget att skriva om... det tjänar ju ingenting till om man inte vinner...
Reply
Posted: 2007-12-21 02:07:13

Became a member: 
Forum posts:
Vore kul att se ett inlämningskvitto inför varje vecka...
Reply
[ 1 ]