Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Naught By Nature - 214sp

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
JontePuma Posted: 2009-07-22 20:27:04

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
No horse found
Reply
Cherry Posted: 2009-07-23 09:30:47

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Prissättningen har ju blivit helt galen. Mediokra sexåriga ston läggs ut för två miljoner.
Reply
Soberano Posted: 2009-07-23 10:57:56 Answer to: "Prissättningen har ju blivit helt galen. Mediokra sexåriga ston "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Hon har iofs bra med poäng men visst känns det som att priserna har gått över styr. För mycket fuskpengar i omlopp......
Reply
ddmannen Posted: 2009-07-23 11:40:54

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
kanske inte bara är frågan om fuskpengar , när man väl byggt ut stallet och köpt träningsanläggning och flygplan så finns det inte så mycket att lägga pengarna på , mer än att handlar hästar.
Men visst finns det säkert de som fuskat sig till pengar för att försöka köpa sig till toppen .

Skulle vara bra att göra saker som syftar till att få bort lite pengar från spelet.

Kan tex tänka mig 5% priset på auktionen och 1% av utropspriset på auktion går till auktionsfirman.
Samt att man skulle kunna köpa fler boxar och annat .

Reply
Posted: 2009-07-23 12:02:06

Became a member: 
Forum posts:
Ja jag tycker att allt ska kosta mer än av det gör resor, % vid försäljning , forder skor personal.
Jag får iaf bara mer och mer pengar för varje etapp tycker inte riktigt att det håller så något måste göra åt det.
Reply
Posted: 2009-07-23 12:07:20

Became a member: 
Forum posts:
Vieri: Tror inte att det är så lätt att bara höja priserna, det är inga problem för storstallen då dessa har gott om pengar på kontot. Men man får inte glömma alla mindre stall som har det väldigt knapert. Vi skulle kanske införa förmögenhetsskatt
Reply
ddmannen Posted: 2009-07-23 13:39:52 Edited(2): 2009-07-23 13:41:11

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
vi har sett det här förr hur priserna ökar hela tiden och den största anledningen till ökningen är att ett det finns ett förväntat försäljningsvärde , som hela tiden ökar.

Detta brukar då och då även ske även irl , men då spricker bubbla efter ett tag något som jag aldrig varit med om i onlinespelsvärlden men som förr eller senare borde ske.

Sen vill man inte gärna sälja allt för billigt när det finns massor av hästhandlare som köper en häst för att genast lägga ut till högre pris , det bidrar till att man sätter höga utropspriser.

Det som förvånar mig är inte så mycket att de riktig bra hästar bli dyra då köpare kan se att den köper något unikt , utan att halvbra håller såpass höga priser , speciellt när det är frågan om gamla valacker från stuteriet .

Reply
JontePuma Posted: 2009-07-23 18:04:40 Answer to: "vi har sett det här förr hur priserna ökar hela tiden och de"

hehe, skönt att just min kuse skulle starta debatten om hutlösa priser, för just nu är det SJUKT överprisiga försäljningar som pågår, därav anledningen till att jag tänkte pröva få bra betalt för denna iom att den har 2 lopp på sig med rätt fina startpoäng.

men startpoäng säljer ju, köpte en mkt bättre häst för 600.000 men som bara hade typ 20 poäng...folk är otåliga och vill starta snabbt i bra lopp...

eftersom jag ju inte bara vill snacka skit om min egen försäljning så passar jag på att nämna att hon vann ett diamantförsök på banrekord för några starter sen så egentligen är ju 2 millar ett fyndpris

(ps. jag avslutar med att tacka för att denna debatt uppkom på just min häst så chanserna till en försäljning nu är = 0,5%)

DANIEL10....KÖP...VÄRSTA FYNDET JU!!!
Reply
JontePuma Posted: 2009-07-23 20:00:13 Answer to: "hehe, skönt att just min kuse skulle starta debatten om hutlösa p"

WHOHO....in ur face grenka & alla andra ;-)
im in the money...im in the money...
Reply
[ 1 ]