[ 1
]
|
|
Posted: 2009-07-12 22:42:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har massa pengar och en del platser i stallet. Jag söker båda unghästar och startklara hästar som ha én del sp. Unghästarna ska gärna också ha sp men där e de inte lika viktigt.
Om någon har en bra häst kan ni vill maila mig!
Jag söker endast topp hästar så om ni inte har en kannon behöver ni inte skriva 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-12 22:56:03  Jag har massa pengar och en del platser i stallet. Jag söker båda unghästar och startklara hästar som ha én del sp. Unghästarna ska gärna också ha sp men där e de inte lika viktigt.
Om någon har en bra häst kan ni vill maila mig!
Jag söker endast topp hästar så om ni inte har en kannon behöver ni inte skriva 
Answer to: "Jag har massa pengar och en del platser i stallet. Jag söker båd"
|
Became a member:
Forum posts:
|
De märkligaste av allt med dig är vad du än lägger ut på auktionen för överpris får du det ALLTID sålt ..
Elegance Efijy e senaste exemplet som du inhandlade för några dagar sedan för 900.000 kr , nu såld för 2,5 mills?
så har de väl varit hela tiden för dig vet inte vad du gör 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-07-12 23:21:02  De märkligaste av allt med dig är vad du än lägger ut på auktionen för överpris får du det ALLTID sålt ..
Elegance Efijy e senaste exemplet som du inhandlade för några dagar sedan för 900.000 kr , nu såld för 2,5 mills?
Answer to: "De märkligaste av allt med dig är vad du än lägger ut p"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det märkligaste av allt med dig kakan är att vilket skräp du än köper så vinner dom lopp....
Vad det gäller VIERI så är det inte riktigt sant det du påstår. Han gör många bra affärer men tex både Tasteful Way och Ask for permisson har han försökt få iväg flertalet ggr men misslyckats så jag tror inte att du har ngt belägg för dina påståenden.
Tycker att du om någon kakan borde passa dig för att börja snacka om att köpa och sälja för överpriser osv...... Hur många skadade hästar har du lurat på nybörjare till hutlösa priser sen du började spela? På ett ungefär räcker.......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-07-12 23:33:40  De märkligaste av allt med dig är vad du än lägger ut på auktionen för överpris får du det ALLTID sålt ..
Answer to: "De märkligaste av allt med dig är vad du än lägger ut p"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Ahh, nu fattar jag. Såg just resultatet från Grand Prix Bon Bon....... Det är aldrig så att du tycker att resultatet var orättvist kakan? Att hästen med sämst värden (din) inte vann loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 01:54:03 Edited(1): 2009-07-13 01:58:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med kakan litegrann...köpte en häst för 2 millar nu e den värd 4,5 ca 2 v senare..??Då lär man väl ställa sig frågan Får dom stora stallen bättre betalt för sina kusar jämnfört med ett litet..svar JA!!! 
Inget illa menat mot dig Vieri..
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-07-13 02:13:32 Edited(2): 2009-07-13 02:44:32
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag funderade faktiskt på att försöka köpa den nu , som den andra hästen jag köper på auktion trots priset.
Men pga det är så jävulsk inavlade stopping trasher och growing ship så avstår jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 06:52:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha jag köper hästar men fina världen ochstartar demhos mig, vissa av dem lyckas bra och får massa sp då är det klat att hästen blir med värld. Men vissa som Ask for permisson har ju inte presterat alls sen den kom till mig, den komemr jag förmodligen göra en dålig affär på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 10:53:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur fan kan du få 4,5 för lucky princess ? medelmåtta till värden , tränar inget speciellt . ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 11:02:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon vad villig att betala jag blev förvånad när jag såg att jag fått bud. Tränar faktist riktigt fint därför jag köpte!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-07-13 11:29:30 Edited(1): 2009-07-13 11:30:01
|
|
visst det här dyrt , men det känns ändå inte extremt dyrt .
Mycket talar för att det är ett utmärkt avelsto , verkar tränar mycket bra (kollar träningsrapport och observera att träningsaintebsivitet är 36%). Plus är också att hon inte kommer från stuteriet.
Med tålamod och lite tur så borde hon kunna bli livsfarlig till 4års säsongen.
Minus är enligt mig att stopping trasher är far och mormors far och att Growing ship är Morfar och Mormors morfar. Inte speciellt förtjust i hur stall lusarna betäcker
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 11:37:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med tánke på att grekan köpte sin för 10.5 ostartad så är detta ett fynd
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-07-13 11:53:48
|
|
men visst är det tråkigt att det ska göras så snabba affärer , men det kanske är nödvändighet om man ska ligga i toppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 13:39:42  visst det här dyrt , men det känns ändå inte extremt dyrt .
Mycket talar för att det är ett utmärkt avelsto , verkar tränar mycket bra (kollar träningsrapport och observera att träningsaintebsivitet är 36%). Plus är också att hon inte kommer från stuteriet.
Med tålamod och lite tur så borde hon kunna bli livsfarlig till 4års säsongen.
Minus är enligt mig att stopping trasher är far och mormors far och att Growing ship är Morfar och Mormors morfar. Inte speciellt förtjust i hur stall lusarna betäcker
Answer to: "visst det här dyrt , men det känns ändå inte extremt d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag lär väl betäcka mina ston med dom bästa avelshingstarna då blir det lite rörigt med stamtavlan ja..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 20:43:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför inte prova Listening paradigm tycker den har startat aveln grymt lovande denna etapp kolla in DD MANNENS 2 avkommor på ett fåtal dugliga märrar!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-07-13 21:15:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför inte prova Dance Of Death fick en fin avkomma efter den idag