Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Solvalla 31/5

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-05-30 18:41:03

Became a member: 
Forum posts:
hur spelar ni imorn nu då? finns några solklara spikar??
Reply
Andynalan Posted: 2009-05-30 18:46:26 Answer to: "hur spelar ni imorn nu då? finns några solklara spikar??"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Sanawa om hon håller sig på benen och Royale de Crepon är hyffsat klara enligt mig. Sen spikar jag troligtvis Otto Streamline åsså.
Reply
Posted: 2009-05-30 20:42:45

Became a member: 
Forum posts:
Jag har just nu spikat Triton Sund i första och Main Wise As i fjärde. Raffe i TV4 hade ju pratat med kusken på den sista, och han lät tydligen extremt positiv i alla fall. Hade nummer 4 med innan, men väljer att spika där.

Vad jag är lite orolig över är i elitlopps-försöken. Hur pass mycket tror ni att de trycker på hästarna där? Satsar de kanske på en platsplacering till att börja med? Blir det mycket taktik där? Så de inte tar ut sig före den riktiga finalen. Det är just det faktum som gör att jag inte är helt hundra på Triton Sund-spiken. Men i normala fall tycker jag han ska vinna detta lopp.
Reply
torro1 Posted: 2009-05-30 20:52:30
557
Stall Festis
Umåker

Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
Triton Sund är ju inte speciellt startsnabb..Så det borde inte vara speciellt viktigt för honom att vinna försöket?.
Reply
Posted: 2009-05-30 21:00:18

Became a member: 
Forum posts:
jag är inne på att spik Nu Pagadi i avd 7
Reply
Posted: 2009-05-30 21:36:30

Became a member: 
Forum posts:
Vad tror ni om spik Sahara Dynamite i första? Hultman verkar ju inte satsa alls på seger för Triton i försöket iaf.

Andra loppet blir svårt. Känns ju som att Buck I St Pat bör vinna, men får han spets eller? Kan Jaded spetsa och hålla? Jag har just nu låst på Buck I St Pat och Torvald Palema, men Torvald har ju inte kört sprinterdistans på runt 2 år så frågan är hur han klarar det.

Tredje loppet ser riktigt svårt ut. Moonlight Kronos har väl bästa chansen, men annars vet jag inte. Någon som har lite mer information om vilka som är mer speediga än starka? Jag får en känsla av att det mest är starka hästar här, så frågan är ju vilka som klarar distansen bäst.

Fjärde kommer jag, som sagt, att spika nummer 3 Main Wise As. Mer har jag inte att tillägga.

I femte då, där är väl i alla fall Åkes häst, True Q, mer stark än startsnabb? Således tar väl inte han spets i alla fall. Otto Streamline gör det, kanske? Blir det hårt tempo så tror jag en del på Fiona Southwind i alla fall. Även nummer 12 får man se upp med, även om den inte är med på mitt system just nu. Någon som vet något om 2an och 3an i det här loppet? Har de någon chans?

I sjätte är jag inne på Tiffany Brodda, Royale de Crepon och Mystical Lady. Hade med den sistnämnda när hon startade senast, en seger som innebar över 40 i odds. Då vann hon över open stretch efter stallkörning. Här blir det kanske svårare. Jag är lite sugen på nummer 2 här. Vad tror ni om den?

I sista loppet då, Nu Pagadi är med i alla fall, men första starten på 1600 meter och från ett dåligt spår dessutom? Lite tveksam till den ändå. Tveksam form på Reven d'Amour, men den följer ändå med. Hultman har väl haft sikte på det här loppet bra länge för Marshland, vad jag förstått, så han får ju ses med bra chans. Tycker man ska se upp med nummer 10. Har riktigt bra tider på sprinterdistans och med lite tur kan han vara med där framme.
Reply
Posted: 2009-05-30 21:58:28

Became a member: 
Forum posts:
Vid närmare eftertanke kanske man ska spika nummer 9 i DD-1, Royale de Crepon, och gardera lite i första loppet? Åsikter?
Reply
Andynalan Posted: 2009-05-30 22:07:58

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Triton lär köras invändigt för en 2-4 placering i försöket. Sen mosar han dom i finalen istället. Jag tror att Scarlets Aino kan ta sig förbi Sahara om HansOwe laddar rejält. Sahara är inte intressant enligt mig. "Oaså De Fö" tror jag en hel del på.
Reply
Posted: 2009-05-30 22:18:04 Edited(1): 2009-05-30 22:19:15

Became a member: 
Forum posts:
Jag är också lite sugen på Scarlets i försöket. Har en liten känsla att hon kan blåsa till ledningen, och... hålla den? Om jag spikar 9an i DD-1 blir det nog 3, 5 och 6 i första loppet. Andra loppet, hur löser man det måntro?
Reply
Posted: 2009-05-30 22:23:40 Answer to: "Jag är också lite sugen på Scarlets i försöket. "

Became a member: 
Forum posts:
Enough Talk & Commander Crowe vinner sina heat ganska lätt!
Reply
Posted: 2009-05-30 22:36:05 Edited(1): 2009-05-30 22:36:42

Became a member: 
Forum posts:
Även jag tror lite på Enough Talk, så den åker nog med.

Commander Crowe vettefan, ingen känsla alls av att han skulle vinna sitt försök. Är hans form verkligen tillräcklig? Någon som såg hans senaste start? Hur var han där?
Reply
Posted: 2009-05-31 10:20:51 Answer to: "Även jag tror lite på Enough Talk, så den åker nog m"
557
Stall Festis
Umåker

Became a member: 
Forum posts:
Commandern var ute på en joggingtur senast och stannade till slut då han blev ensam framme i ledningen på sin "walkinthepark". Intessat sak angående V75:an är nog att V75-3 Samt V75-4:a är treåringslopp (elit) med några riktigt fina hästar. Dock har nog aldrig hästarna bemött ett sådant jubel som kommer vara idag och de kan nog mycket väl bli galopp för de större favoriterna Moonlight Kronos , Main Wise As , Sanawa ..
Reply
[ 1 ]