Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Idé - Veterinärklinik kopplad til...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-15 12:30:36 Edited(1): 2007-12-15 12:31:43

Became a member: 
Forum posts:
Det är ju lite kommentarer om att veterinärkliniken inte riktigt är värd pengarna, om du nu inte startar väldigt ofta. Förhoppningsvis, och relativt ofta (livrädd för att skriva detta - vidskeplig är man ju lite som travspelare:D ) , så slipper du ju skador om du startar smart och matchar vettigt med hästar i form.

Något jag tycker är kanon.

Problemet är ju att veterinärkliniken inte får så stor roll då, men hur vore det om byggandet av en klinik på din anläggning också då gynnade återhämtningen lite.

Säg att den går cirka 10-20% snabbare. Då kan det ju plötsligt bli rätt intressant

T.o.m. 10% gör ju skillnad, då du kanske på en säsong hinner med en extra start för varje häst.
Säg att 2 av dina 5 hästar tar pengar i dessa starter så har du kanske 20-30.000 in.
(förutsätter att de som kan bygga klinik, också har råd med hästar som springer i hyfsade lopp)

Det är väl också ganska realistiskt att tänka sig att om jag har en klinik på min anläggning så har jag rimligen, med tillgång till kunniga veterinärer och bättre metoder för vila och återhämtning , lite lättare att hålla hästarna i topptrim!
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-15 16:20:42 Answer to: "Det är ju lite kommentarer om att veterinärkliniken inte riktigt är vär"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Tror det kan vara en bra idé faktiskt. Just nu är ju inte veterinärkliniken så användbar förutom när man har många skadade hästar.

Får se hur vi gör.
Reply
Soberano Posted: 2007-12-15 16:32:32

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Varför inte ha det så att man kan åka till veterinären även om man inte har en klinik? Givetvis kostar det med behandling men kanske lönar sig om man har en frisk häst snabbare.
Reply
Posted: 2007-12-15 19:57:07 Edited(2): 2007-12-16 02:29:37

Became a member: 
Forum posts:
Soberano, då måste det ju ge en rätt rejäl effekt för att vara värt den engångsbehandlingen, och kosta en del...annars kommer ju alla att skicka sin häst och då blir det ingen direkt poäng.

Skulle bara drabba de med extremt lite pengar.
Sedan skulle kanske bara de stall med flera jättefina hästar ,som drar in grova pengar, endast vara de som har råd att matcha hårt, och ta risken att få skicka sin kuse till veterinären då ocjh då.

Har du en häst med 5.5 i medel, då drar den såklart in så mycket pengar så det är värt en veterinär,

Men:;
Om du bara har en sån häst är det kanske tufft att ha råd med det allt för ofta.
Är du ny och kanske har 2-3 hästar som endast springer i 20-30000 kr-loppen är det sedan svårt att få råd över huvud taget.


Tycker det är bättre med en engångssumma som är lätt att överblicka. Då kan även ett medlebra stall satsa, och om det ger lite på formen skulle i varje fall jag fundera lite på vad jag skulle satsa på först...

En dyr träningsanläggning när jag kanske bara har en kanonhäst, eller en veterinäranläggning som håller alla mina hästar i form och ger mig chansen att springa in fina pengar....? Mer strategi då
Reply
Nijo Posted: 2007-12-16 12:28:17

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
bra tänkt perra,,,,den ideén köper jag direkt och en veterinärklinik när jag har råd, men lite beroende på hur stor effekten blir.......
Reply
[ 1 ]