Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> träningsanläggning
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-09 12:35:36

Became a member: 
Forum posts:
är det bara jag som tycker att det är lite väll saftigt att träningsanläggningen ska kosta 50 000 kr per månad? man måste antingen ha väldigt många hästar som är ganska bra som springer in en hel del pengar varje vecka eller några bra som vinner storlopp för att det ska gå ihop.

kanske borde det finnas ett alternativ, kanske en skogsbana som bara kostar 20 000 i månaden men som ändå förbättrar träningen men inte lika mycket som den nuvarande träningsanläggningen.
Reply
Posted: 2007-12-09 12:48:13 Edited(1): 2007-12-09 16:19:36

Became a member: 
Forum posts:
Nej, jag håller inte med dig, med tanke på vad du får så är det ett rimligt pris. Tänk på att du får 50000 i veckan i sponsorpengar så på det viset blir anläggningen "gratis". Men att veterinärkliniken kostar 25 lax i veckan är lite saftigare med tanke på hur lite hästarna blir skadade (om man inte matchar dom idiotiskt). Så anläggningen är "gratis" och så får hästarna fixa resten av degen
Reply
Posted: 2007-12-09 13:10:02

Became a member: 
Forum posts:
håller med Gidman.
Men det förra förslaget på att skicka dom till Frankrike i två veckor(?) .. för 200 000 för att kunna boosta lite extra är mer intressant.

Men återigen gagnar det ju bara dom med deg.
Kliniken känns som att kasta pengarna i sjön.
Reply
Posted: 2007-12-09 13:10:16

Became a member: 
Forum posts:
vetrinären kostar väll ändå 25 lax i veckan......om träningsanläggningen kostar 50 i veckan så halva priset för att ha en vetrinär anställd hela tiden är en bra deal tycker jag...om man ska ha råd med en träningsanläggning måste man matcha hästarna ganska hårt och då kan det ju vara värt att ha en vetrinärklinik
Reply
Nijo Posted: 2007-12-09 13:43:52

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
med träningsanläggning får man bättre hästar som kan tävla i större lopp med mer prispengar,,,,,säger sig själv att det går ihop ganska enkelt om man har en 5 hästar som är bra.
Reply
Posted: 2007-12-09 13:54:01

Became a member: 
Forum posts:
jo fast det är väll inte så många som har 5 bra hästar som kommer bland säg de 3 första i varje lopp...

hade iallafall varit bra med ett billigare alternativ som tränade lite bättre än ingen träningsanläggning som en första steg, sen kunde man få uppgradera den efter ett tag till en träningsanläggning så att de mindre bra stallen har råd med att träna sina hästar någonstans
Reply
samuraj1 Posted: 2007-12-09 14:29:57

Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
Hur mycke ger en träningsanläggning 10-20% eller mer?
Reply
Posted: 2007-12-15 12:17:37 Edited(1): 2007-12-15 12:18:00

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror jag läste någonstans att det ger en förbättring på ca 20% i träningseffektivitet.

Om så är fallet, då skulle man väl ganska enkelt kunna dela in det i två steg.

***Träningsanläggning steg 1 - 200.000 - 10% effekt

hyfsat billigt så även de som kämpar med att få fart på sitt stall kan få lite draghjälp. Jämnar ut lite.

***Träningsanläggning steg 2 - 300.000 - ytterligare 10%=20% total effekt
Lite dyrare med nästa steg då. Ska kosta lite att få det bästa


Någon som har spelat horse racing manager förresten?

Småkul spel om än med vissa buggar....men värt att pröva.
Om inte, så är det i varje fall så att där kan du bygga på diverse delar av anläggningen.
Typ rakbanor, bättre stallar m.m.

Just det där med olika specialinvesteringar som ger effekt på träningen tycker jag är en kul grej i det spelet.
Borde vara klart möjligt att införa här med, med lite olika tillbyggnader på sin gård som är kopplat till träningen av de olika egenskaperna.

Kanske en för varje egenskap. och så är det upp till dig att prioritera utifrån materialet där....eller att skaffa dig hästar som passar för din typ av träningsanläggning.
Då finns det ju hela tiden småsaker att förbättra om man så önskar.
Dock får det ju inte bli så att rika stall får en superfördel i träningen....men något ska väl gå att göra för pengarna
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-15 16:23:07 Answer to: "Jag tror jag läste någonstans att det ger en förbättring på ca 20% i t"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Vi har faktiskt redan planerat att dela upp träningsanläggningen i mindre delar. Exakt hur det kommer att se ut vet vi dock inte riktigt än.
Reply
[ 1 ]