1
2
3
4
[ 5
]
|
|
Posted: 2009-04-05 12:11:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Victor Väx upp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 15:23:16  Alla är vi olika, vissa har mer pengar vissa mindre, vissa har mer tid att lägga ner på hästarna vissa har mindre. Trött på att höra så fort någon vinner så ska det klankas ner på personen i fråga eller så måste man göra en printscreen för att folk ska tro på en. Moagnes har gjort ett starkt jobb och jag anser att en sådan kommentar som på skriver kan du lika gärna hålla för dig själv i fortsättningen. Grattis än en gång Moagnes
Answer to: "Alla är vi olika, vissa har mer pengar vissa mindre, vissa har mer tid"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var en mycket märklig runda igår. inte en enda förstafavorit vann. jag tror inte jag har sett det hända en enda gång under dom knappt två år jag spelat och varit intresserad.
egentligen vet jag inte heller om jag personligen tycker moagnes gör nåt "starkt jobb". hon lirar ju strecklistan uppifrån och ner så långt stålarna räcker och plockar spikarna bland hästarna som ligger nånstans runt på över 40% som förstafavoriter och nån enstaka gång som andrafavoriter.
men det fungerar alldeles utmärkt att göra såna system. en kompis till mig upptäckte det också så jag gjoprde själv likadant ett tag men jag tröttnade på det för jag tyckte det var så fruktansvärt tråkigt.
men starkt jobb? nja...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-05 19:06:54  det var en mycket märklig runda igår. inte en enda förstafavorit vann. jag tror inte jag har sett det hända en enda gång under dom knappt två år jag spelat och varit intresserad.
egentligen vet jag inte heller om jag personligen tycker moagnes gör nåt "starkt jobb". hon lirar ju strecklistan uppifrån och ner så långt stålarna räcker och plockar spikarna bland hästarna som ligger nånstans runt på över 40% som förstafavoriter och nån enstaka gång som andrafavoriter.
men det fungerar alldeles utmärkt att göra såna system. en kompis till mig upptäckte det också så jag gjoprde själv likadant ett tag men jag tröttnade på det för jag tyckte det var så fruktansvärt tråkigt.
men starkt jobb? nja...
Answer to: "det var en mycket märklig runda igår. inte en enda förstafa"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 19:31:39  Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar.
Answer to: "Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar."
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar.
Man är ju dum om man inte spikar en häst som är "stenklar"
Så Moa gjorde helt rätt, men vilken häst är egentligen stenklar? De är ju ändå djur och inga maskiner.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-05 19:35:44   Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar.
Man är ju dum om man inte spikar en häst som är "stenklar"
Så Moa gjorde helt rätt, men vilken häst är egentligen stenklar? De är ju ändå djur och inga maskiner.
Answer to: "Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenk"
|
|
 men vilken häst är egentligen stenklar?
Västerbo Paradise i ett skiljeheat mot en halt Andy Nalan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 19:38:07  Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar.
Answer to: "Hon / Han ?? Spikade Viking S.S idag som var 7%. Var ju totalt stenklar."
|
Became a member:
Forum posts:
|
titta på hur hennes system brukar se ut. titta på hur dom andra avdelningarna är streckade på dagens lapp. uppifrån och ner i princip. men som alltid så det finns väl alltid några undantag då och då.
tycker dock att många här inne verkar lägga ner mycket mer kraft och tid på att hitta egna godbitar än vad moagnes gör.
kör man för dom pengarna som moagnes gör och kör uppifrån och ner så har man oftast 5-6 rätt på en v75-runda. inget varken ont eller gott i detta inlägg från min sida, bara en iaktagelse om hur hon gör.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 21:08:14  titta på hur hennes system brukar se ut. titta på hur dom andra avdelningarna är streckade på dagens lapp. uppifrån och ner i princip. men som alltid så det finns väl alltid några undantag då och då.
tycker dock att många här inne verkar lägga ner mycket mer kraft och tid på att hitta egna godbitar än vad moagnes gör.
kör man för dom pengarna som moagnes gör och kör uppifrån och ner så har man oftast 5-6 rätt på en v75-runda. inget varken ont eller gott i detta inlägg från min sida, bara en iaktagelse om hur hon gör.
Answer to: "titta på hur hennes system brukar se ut. titta på hur dom andra"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spelar ofta tillsammans med andra och då är man ju inte enväldig så att säga.
För det mesta får jag göra systemen som jag vill, men vill ju inte ha 2 chansspikar då.
Som chanssystemet igår; hade redan lämnat in det stora, men efter värmningarna var ju 11:an i andra i princip klar, och 3:an i första halvklar, med det läget, formen och pga Ladys Nalle värmde dåligt. Trodde att han skulle få chansen på open stretch, och det stämde ju.
Men spelar man för 1000-2000 spänn vågar då inte jag ha två chansspikar iaf.
Kanske ska göra så framöver, verkar ju funka. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 21:09:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur man gör är ointresant om målet är att vinna. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 21:22:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, som sagt, inget ont från min sida. det jag tycker är märkligt är bara att kalla det för "snyggt jobb". det blir ju lite som att säga att den som kopierar en färdiggjord datorkod och klistar in den nånstans har gjort ett snyggt jobb när det är nån annan som gjort koden. DEN personen har ju gjort det snygga jobbet. men det gör ju inte den kopierade koden varken sämre eller bättre.
sen får man väl strecka efter hur mycket man vill vinna och inte efter vilka hästar man tror på.
vecka efter vecka faller spelarkollektivets stenklara 80-80%:are till höger och vänster. vill man vinna mycket spelar man emot dom hästarna, som tex igår. Vill man vinna lite, men kanske lite oftare, spelar man på och spikar dom hästarna. man kan ju som sagt inte vet vilken häst som vinner, så att spika dom är att minska pengarna man vinner.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-05 21:32:53  Spelar ofta tillsammans med andra och då är man ju inte enväldig så att säga.
För det mesta får jag göra systemen som jag vill, men vill ju inte ha 2 chansspikar då.
Som chanssystemet igår; hade redan lämnat in det stora, men efter värmningarna var ju 11:an i andra i princip klar, och 3:an i första halvklar, med det läget, formen och pga Ladys Nalle värmde dåligt. Trodde att han skulle få chansen på open stretch, och det stämde ju.
Men spelar man för 1000-2000 spänn vågar då inte jag ha två chansspikar iaf.
Kanske ska göra så framöver, verkar ju funka. 
Answer to: "Spelar ofta tillsammans med andra och då är man ju inte envä"
|
|
Lite off men är du Tjej eller Kille ?? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 21:39:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Girlpower!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 21:55:06  Girlpower!!! 
Answer to: "Girlpower!!!:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med andra ord "norrlandskvinnan" 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 22:22:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jomänvisst!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 22:27:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur fan kan man klanka ner på hur andra lägger upp sina system? Då har man ju fan problem. Det är ju helt upp till var och en hur man gör eller hur mycket man vill spela för. Ingen här inne är uppenbarligen expert ännu. Då skulle vi se fler system med 7 rätt. Däremot finns det många pålästa och duktiga spelare. Därför tycker jag att vi håller oss till den nivån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 22:39:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra inlägg Dasse!!
Det är så mycket ifrågasättande om hur och varför och ditten och datten. Jag vet att jag spelar mycket, men "Tack Kosmos", så har jag råd till det.
Sen går det inte alltid (eller ofta) så bra, men om jag vill spela bort mina pengar eller spola ner dom är väl min ensak.
Förstår dock att det kanske sticker i ögonen på en del, men det är faktiskt inte mitt problem.
Skulle kunna låta bli att skriva in mina system här, skulle ändå spela lika mycket,
men jag tycker att det är roligt att dela med mig av mina ideér och ofta får man faktiskt bra tips av andra åxå.
Nyckel, jag vet att du har klagat förut om att jag spelar mycket och har bara favoritspikar, men jag gör inte mina system för att det ska passa någon annan.
Är det så störande, är det bara att låta bli att läsa.
Inget illa ment mot någon eller nyckel, bara en liten förklaring.
Det bli så lätt mycket snack om annat än själva spelen, och det kan ju vara kul ibland, men låt folk spela som dom vill: 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 22:49:47 Edited(1): 2009-04-05 22:53:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, jag KLAGAR inte, absolut inte. jag tycker jag lagt en förklaring till hur jag tänker?
jag har lagt lika stora system som du (moagnes) under lång tid och körde ungefär likadant som du gör under en viss tid, som jag också skrev ovan.
men för tillfället gör jag det inte eftersom jag vill syssla med annat än jobba så mycket som behövs för att dra in 2000-5000 (kanske ännu mer) i veckan till såna system.
det sticker inte i ögonen på mig. vet inte om det är mig dasse svarar på?
då och då la jag också ut mina system här, men nu har jag inte gjort det på ett tag. igår hade jag 1 rätt på ett system för ungefär 125 kr, om ni undrar.
edit: jag har aldrig sagt nåt om att du lirar mycket eller för stora summor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 23:04:54  nej, jag KLAGAR inte, absolut inte. jag tycker jag lagt en förklaring till hur jag tänker?
jag har lagt lika stora system som du (moagnes) under lång tid och körde ungefär likadant som du gör under en viss tid, som jag också skrev ovan.
men för tillfället gör jag det inte eftersom jag vill syssla med annat än jobba så mycket som behövs för att dra in 2000-5000 (kanske ännu mer) i veckan till såna system.
det sticker inte i ögonen på mig. vet inte om det är mig dasse svarar på?
då och då la jag också ut mina system här, men nu har jag inte gjort det på ett tag. igår hade jag 1 rätt på ett system för ungefär 125 kr, om ni undrar.
edit: jag har aldrig sagt nåt om att du lirar mycket eller för stora summor.
Answer to: "nej, jag KLAGAR inte, absolut inte. jag tycker jag lagt en förklaring "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är OK, jag menade inte dig Nyckel specifikt. Tycker att det generellt är ganska mycket gnällande här ibland och det är så tröttsamt att läsa. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-05 23:28:11 Edited(1): 2009-04-05 23:28:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha.. Patetisk... Svenska avundsjukan.... Menar nu inte dej nyckel 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 00:41:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu slutar vi att gnälla och alla blir sams.
Nämen allvarligt, jag personligen tycker det är skitkul att många publicerar sina system. Det ger intresse åt forumet, sen att vi alla har olika åsikter är ju inte fel, men att ständigt ifrågasätta allt och alla (ingen specifik person utpekas, utan rent allmänt) blir väldigt tröttsamt att läsa. Vilket i slutändan slutar med att personen slutar posta sina system och åsikter och forumet mer eller mindre självdör.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 00:54:32  Nu slutar vi att gnälla och alla blir sams.
Nämen allvarligt, jag personligen tycker det är skitkul att många publicerar sina system. Det ger intresse åt forumet, sen att vi alla har olika åsikter är ju inte fel, men att ständigt ifrågasätta allt och alla (ingen specifik person utpekas, utan rent allmänt) blir väldigt tröttsamt att läsa. Vilket i slutändan slutar med att personen slutar posta sina system och åsikter och forumet mer eller mindre självdör.
Answer to: "Nu slutar vi att gnälla och alla blir sams. :)
Nämen allvarlig"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis!
Nu blickar vi framåt mot nya spännande lopp och diskussioner. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
|