Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Ny vändning i Svanstedt-aff&au...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
spanarn Posted: 2009-04-01 19:23:36

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
På aftonbladet.se idag:

Ulf Kullander vid polisen i Skövde var med under förhören med Svanstedt. Han berättar att Svanstedt själv inte är misstänkt för att ha använt grisfösare på hästar utan ska ha uppmanat andra att göra det.

Där ser man. Om man ska tro på uppgifterna är alltså ÅS friad från misstankarna om att (själv) ha använt grisfösare. Vore kul att höra en kommentar på detta från någon företrädare för Kalla Fakta...
Reply
Posted: 2009-04-01 19:34:23

Became a member: 
Forum posts:
hans svar i intervjuer har ju varit

"JAG" har inte gjort nåt olagligt. så han har ju inte ljugit.

blir väl hans anställda som åker dit då om det är dom elat hästarna om det nu har hänt, det verkar ju så.

blir en hård nöt för leffe att knäcka nu: dom anställda skrev ju på nåt papper att dom aldrig (minns jag rätt?) "sett eller gjort nåt sånt"?

Reply
spanarn Posted: 2009-04-01 23:55:04 Answer to: "hans svar i intervjuer har ju varit "JAG" har inte gjort n&ari"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Om jag förstår polisen rätt så finns det fortfarande misstanke om brott beträffande ÅS, men att det är fråga om anstiftan eller medhjälp till djurplågeri eller brott mot djurskyddslagen.

Har en feeling för att Leffes jobb inte blir alltför svårt, de anställda och deras advokater (om de har sådana) kan få det lite tuffare.
Reply
[ 1 ]