Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Utbyggnad 10 hästar
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-04 21:40:14

Became a member: 
Forum posts:
Stallutbyggnad
Du registrerade ditt stall 2007-11-05 14:03:32
Du kan expandera till sju platser efter 13 veckor och tio platser efter 26 veckor.
Du behöver vänta 8 veckor och 6 dagar innan du kan bygga ut till tio platser.
---------------------------------------------
Jag får inte ihop grejerna riktigt. Kan jag bygga 10 platser om 8 veckor eller 7 platser?


Är det bara jag som tycker att det inte borde vara tidsbestämt hur länge man ska behöva vänta för att få ha sju platser?

Mitt motiv till motsättningen är att det borde inte straffa sig att vara ny medlem - det gör det än mer omöjligt att nå upp till Nazz, Gid, Buck osv. Som jag nu till ex, vill jag inte göra mig av med någon häst utan bara uttöka.


Kan tänka mig att många inte bryr sig om att dom kan bygga ut till sju hästar efter tre månader eftersom dom inte har råd, det är ju inte en present precis att få bygga ut man måste ju fortfarande lasta in stora summor?

Mitt förslag är att alla har möjlighet till 10 platser inget mer eller mindre. När man börjar spelet med tre kusar så måste man ha en jäkla tur för att ha råd med 10 platser inom tidsramen idag - men dom som har tur, ska väl inte behöva vänta?

Bara en tanke.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-12-05 01:22:07 Edited(1): 2007-12-05 01:24:48

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Bra förslag, tycker också det borde vara fritt att bygga ut när som helst, det är trots allt ens egen ekonomi som styr i slutändan.(Heter det slutändan eller slutänden eller kanske slutstjärten förresten?)
Reply
Posted: 2007-12-05 10:07:59

Became a member: 
Forum posts:
Slutändan.

Det vore roligt att ha 10 hästar så man kunde starta mer kontinuerligt.
Jag är säker på att dom flesta vill ha 10 platser, vi får hoppas det kommer snart!
Reply
Posted: 2007-12-05 11:33:31

Became a member: 
Forum posts:
om man får välja 10 stall när man vill så hade klyftan väll varit ännu större än den är nu mellan de bästa stallen och de andra....de bästa har pengar för att hitta 10 riktigt bra hästar medans andra kan ha råd med 10 medelmåttor som bäst...nä jag tycker dagens system är bra som det är
Reply
Posted: 2007-12-05 11:48:56

Became a member: 
Forum posts:
Jag har inte märkt av behovet förns nu, men när man kommer till en viss del i spelet som dom flesta kommer till förr eller senare så behöver man bygga ut.

Jag tycker i alla fall det skulle vara roligt med 10 platser.


MEN du säger att klyftan skulle bli större, men är det i så fall inte rättvist att alla har möjlighet till nuvarande sju platser direkt? Nu är det ju bara höjdarna som har sju hästar i stallet?

Dvs en fördel till dom, om du vill ha rättvisa så ska ju dom underifrån i alla fall ha möjlighet att utjämna?
Reply
Soberano Posted: 2007-12-05 11:58:39

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag tror faktiskt att fler skulle förköpa sig och hamna på minus om det var tillåtet med fler stall. Har själv varit illa ute genom allför optimistiska köp i början och är ganska säker på att det kunnat gå illa om jag haft möjlighet att bygga mer osv. Som det ser ut nu så kan du i princip gå runt med 5 hästar bara genom att leva på sponsorpengar och lite matlappar i loppen men om det fanns möjlighet att bygga ut skulle fler göra det och sätta sig själv i skiten. Jag tycker det är bra som det är. 5 boxar tills dess att du kommit in i hur spelet funkar och skapat en stabil ekonomi. Likväl som i verkligheten så får man börja från början och jobba sig upp. Inte många som har stjärnor i stallet från början.
Reply
Posted: 2007-12-05 14:01:24 Answer to: "Jag tror faktiskt att fler skulle förköpa sig och hamna på minus om det "

Became a member: 
Forum posts:
Att folk handlar upp sina pengar är väl ett faktum nu också?
Tror inte att det skulle bli skillnad för att man just har möjlighet att ha fler boxar?

Och visst är man dum o bränner allt i början så, finns det väl roligare saker o ladda in 2 miljoner på än boxar för 100 000kr?

"Likväl som i verkligheten så får man börja från början och jobba sig upp."

Det måste man göra här också men i verkligheten finns det ingen som säger nej när man vill bygga nya boxar i alla fall inte när man står med pengarna i handen.
Reply
[ 1 ]