Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Irriterande ang. träningsanläggning
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-11-13 23:11:09

Became a member: 
Forum posts:
Hej! Tänkte gnälla av mig lite nu, eller iaf. varna andra för att inte göra som jag..

Härom dagen var jag inne på byggnader sidan och klickade på träningsanläggningen. Då rutan "Vill du köpa en träningsanläggning?" kom upp klickade jag på avbryt, men datorn eller spelet uppfattade det som att jag klickade på Ok. Så helt oönskat eller åtminstonde helt oplanerat fick jag en träningsanläggning.. Dum blondin som jag är så gjorde jag samma misstag på veterinärkliniken.

Det tog ganska hårt att bli av med 600 000 kr sådär oplanerat så jag tänkte att om jag river båda byggnaderna så får jag tillbaka 600 000:-
Sagt och gjort, jag rev bägge, men när jag kollade på ekonomi sidan så stod det bara "träningsanläggning 0kr"! Man fick alltså inte tillbaka sina pengar då man rivit anläggningen igen..

Nu känns det ännu surare.. Inte bara det att stallet har det lite knapert med pengar, utan att jag faktiskt hade en träningsanläggning och en veterinärklinik som jag bara rev utan att få igen nått för det.

Så jag vet inte om det är fel på min dator, eller om det är nån bugg i spelet, men admin kanske kan kolla upp den det här med köpa eller inte köpa. (tänker på pop-up rutan som kommer)
Man vill ju kunna klicka på avbryt utan att råka köpa ändå..
Reply
Posted: 2007-11-13 23:20:38

Became a member: 
Forum posts:
Jag gjorde samma misstag i början fast då fanns ingen popup ruta då kom bara byggnaden så rev jag deserat efter att förlorat 500 000 och fick inget tillbaka. Men sånt är livet nu vet du juh iallafall vad du INTE ska klicka på men det med att du tryckte på avbryt och att det köptes ändå verkar lie konstigt snacka med admin om det kan stämma.
Reply
Posted: 2007-11-13 23:25:24 Answer to: "Jag gjorde samma misstag i början fast då fanns ingen popup ruta då kom "

Became a member: 
Forum posts:
Aja skönt att veta att jag inte är ensam i världen om detta då
Jo visst känns det surt,, jag har väl kommit över det nu och lär inte testa samma sak igen.. Har inte råd heller haha
Reply
Eriksson Posted: 2007-11-13 23:31:28

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Tror jag tar bort så det inte går att klicka på bilderna, är nog lika bra. Fungerar nog olika med javascript på olika webbläsare.
Reply
Posted: 2007-11-13 23:33:01 Answer to: "Tror jag tar bort så det inte går att klicka på bilderna, är nog lika b"

Became a member: 
Forum posts:
Kanske kan vara idé
Reply
Posted: 2007-11-14 06:22:27 Answer to: "Tror jag tar bort så det inte går att klicka på bilderna, är nog lika b"

Became a member: 
Forum posts:
Gav du tillbaka pengarna till henne nu då?
Reply
jonssson Posted: 2007-11-14 15:36:08
105
Stall Westholm
Romme

Became a member: 2007-09-15
Forum posts: 81
Har hänt mig också men är mest glad för det för nu får man ju in massa pengar när man slipper betala en tränings anlägning
Reply
Posted: 2007-11-14 15:37:05

Became a member: 
Forum posts:
annars är det ju riktigt bra att ha en träningsanläggning...
Reply
Posted: 2007-11-14 17:35:30

Became a member: 
Forum posts:
För mig hände det ungefär samma misstag. Asså jag hade en träningsanläggning men jag tänkte att hästen ändå skulle tränas utan bana, så då rev jag anläggningen jag trodde ju att man skulle få tillbaka pengar men man fick ju ingenting. Så jag förlorade en massa pengar på de.
Reply
Posted: 2007-11-15 11:45:07

Became a member: 
Forum posts:
Hur kan ni tro att man skulle få tillbaka pengarna?
Reply
Posted: 2007-11-15 19:55:29 Answer to: "Hur kan ni tro att man skulle få tillbaka pengarna?"
105
Stall Westholm
Romme

Became a member: 
Forum posts:
Asså Eriksson vill typ inte ge tillbaka pengarna.
Reply
Nijo Posted: 2007-11-15 22:41:33

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
varför skulle han?

klart man inte får tillbaka pengar för att man river en byggnad.......på vilket sätt är det verklighetstroget?
Reply
Posted: 2007-11-16 14:59:30

Became a member: 
Forum posts:
Appropå någonting att ändra!

Jag gjorde av med 1,4 miljoner nr jag började på att få bra tränare!!!
Borde helt enkelt vara ett helt annat system, 1,4 miljoner sade man goodbye till.... ingen chans att få tillbaka dessa pengar?
Reply
Posted: 2007-11-21 15:37:30

Became a member: 
Forum posts:
Att spendera pengar på att anställa-avskeda tränare/skötare är helt ok. Det kostar att sparka någon så det finner jag ingen nödvändighet i.

Men däremot som tråden började...
Att rasera en träningsnaläggning/veterinär klinik (byggnad) borde kunna ge tillbaka en liten slant iallafall , typ 10% av anskaffningskostanden kanske?
Reply
[ 1 ]