[ 1
]
|
|
Posted: 2007-11-13 18:05:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är lite "småirreterad" och skriver därför av mig här, kul också att höra vad andra "travidioter" tänker om saken.
Hur kan kretsen runt Fama Currit starta efter halsinfektion, stått över jobb o.s.v..(när hästen INTE skall starta) Jag tror alla såg att den inte skulle ha startat. Jag menar chansar dom eller??
Usch nu blev jag ändå mer irretarad.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 18:58:08 Edited(1): 2007-11-13 18:58:21  Är lite "småirreterad" och skriver därför av mig här, kul också att höra vad andra "travidioter" tänker om saken.
Hur kan kretsen runt Fama Currit starta efter halsinfektion, stått över jobb o.s.v..(när hästen INTE skall starta) Jag tror alla såg att den inte skulle ha startat. Jag menar chansar dom eller??
Usch nu blev jag ändå mer irretarad.... 
Answer to: "Är lite "småirreterad" och skriver därför av mig här, kul oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är vad jag förstår rätt svårt det där med halsproblem...av erfarenhet har det visat sig otaliga gånger att hästar som har/haft problem med hals, har svårt att vara "på tårna" och hävda sig i den iaf stenhårda konkurrensen på rikstoton. Närmast tänker jag Rutger Raket som det har tagit lång tid att få stil på.
En annan femma kan ju vara det du antyder mellan raderna, att ägarkretsen chansar av...girighet!
Den känslan har jag fått av dem. Först byta bort ett vinnande koncept (Fama/Peter), ja jag småler av skadeglädje varje gång hon inte vinner... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 20:09:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur många var det som inte hade med henne på kupongen?Jag hade
också problem med halsen  Ett jävla rätt känns ju som om man hade svalt en osäkrad handgranat och sköljt ner skiten med lite napalm  Jag är riktigt besviken på mig själv och tips jag tog emot från alla xperter.Så här i efterhand var det ju ingen svår rad egentligen  Nu är det bara att ta nya tag till nästa omgång. Lotto har ju en bra pott... Där är det svårt att inte få fler än ETT rätt om man garderar lite.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 21:44:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha men för någon vecka sedan då, när en halt Klöver Kung startade. Det diskuterades i TV4:as livesänding typ "mm Raffes idé Klöver Kung kommer här i en provstart...oj då han ser halt ut...mm de pratar med veterinären...näe han ska nog inte starta", "Nej han är halt och kommer strykas". Så startade den iaf och galopperade i första kurvan, riktigt ofräsch såg han ut att vara. Uselt mot spelarna, han var ändå andrahandsfavorit, men även mot hästen. Nio år och sprungit in över miljonen, tvingas starta när han inte borde. Dålig stil...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 22:26:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är så det funkar, spelsäkerheten är inte numbero uno i Sverige om vi säger så. Skulle kunna nämna sinnessjuka exempel här men det känns utlämnande då jag sitter på känslig information. Mer och mer saker är uppgjorda och det är nog en tidsfråga innan dom kommer på någon tränare på ett eller annat sätt, med ström, spelskandaler och allt annat.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-13 23:08:33
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag förstår till 100% att kuskar,tränare och hästägare fullkomligt skiter i spelsäkerhet och allt vad spelare heter men ur djurskyddsynpunkt är det ren skandal att starta en uppenbart halt häst och detta borde ju givetvis inte få förekomma. Visst kan ofräscha hästar starta då det inte alltid märks att dom inte är helt kuranta föränn loppet gått ett tag men om hästen är märkbart sämre än normalt även i låga farter borde det vara lag på att stryka den. Problemet är väl kanske framförallt V75 då det är så mycket pengar i omlopp just där men djurets hälsa ska trots det ALLTID komma i första hand om travsporten vill framstå som seriös.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-14 15:48:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
"med ström, spelskandaler och allt annat."
Du menar Åke Svanstedt och Robert Bergh haha? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 01:10:08  "med ström, spelskandaler och allt annat."
Du menar Åke Svanstedt och Robert Bergh haha? 
Answer to: ""med ström, spelskandaler och allt annat."
Du menar Åke Svan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var du som nämnde dom. arvtagarna, dom har ju lärt sig nånstans..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 13:25:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
mmm det är sant...i det lugnaste vatten... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-16 21:23:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
|