Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Fin 1-åring!
 

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2008-09-23 14:49:34

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Nej det hade jag inte trott någon var villig att bjuda men självklart skulle jag sälja om jag fick det bjudet. 2-3 millar tror jag är det "normala" marknadspriset just nu.
Reply
Posted: 2008-09-23 21:40:10

Became a member: 
Forum posts:

Spurt = 0.353
[quote]Spurt = 0.353 Intervall = (snabbhet) 0.342 - (startsnabbhet) 0.115 Acceleration = 0.349



Blir lite fundersam här...

Hästen är född 0921 klockan 08.37. Det är nu den 23e...och du vet redan EXAKT HUR BRA han tränar på 3 värden ?!? (spurt , intervall och acceleration )

Så vitt jag vet kör hästen bara 1 pass per natt/uppdatering och du har bara haft 2 nätter på dig.
Hur kan du få till 3 EXAKTA värden då ?

Antingen är det något lurt här, eller också är det något jag missat...(hoppas på det sista)
Reply
Posted: 2008-09-24 00:34:44

Became a member: 
Forum posts:
Det går ju att göra iförsig. Träna en allmän och en träning på valfrit värde. Sen kan du skala om efter indexet du fick på allmän träningen. Inte jätte exakt kanske(om du inte har 10 i form vilket man ju inte har)

Mer troligen nått lurt förståss.
Reply
Posted: 2008-09-24 12:07:54

Became a member: 
Forum posts:
Jo, som sagt...jag hoppas det bara är jag som missat något och inte riktigt fattat hur det hänger ihop...

men eftersom aaastrom snackar om 4 stjärnor på tränarna, och 3 olika EXAKTA VÄRDEN på träningen, så tolkade jag det i varje fall som att han (troligen) hade använt olika tränare med olika specialiteter för att sedan träna var och en av DE 3 TRÄNINGSOMRÅDENA han anger exakta värden för.

Inte som att han kört allmän med en 4* tränare och sedan omvandlat på något sätt. Men å andra sidan, så länge han inte satt ut den till försäljning så är det mindre viktigt

Det vore ju ändå intressant med ett litet klargörande från aaastrom på hur det hänger ihop. Om inte annat så är det riktigt bra siffror om det stämmer. Bara det gör att man blir nyfiken på om siffrorna verkligen stämmer!
Reply
Posted: 2008-09-24 12:21:50 Answer to: "Jo, som sagt...jag hoppas det bara är jag som missat något och inte rikti"

Became a member: 
Forum posts:
Jag kryper..

Det är som toastmachine säger - tränat allmän och sedan räknat ungefär.

Hittills har det stämt rätt bra med de siffror jag angett.

Sorry för "oärligheten" men sen är det ju som du säger Perra - Hästen är ju inte ute för försäljning så det spelar egentligen ingen roll.

Men jag förstår vad du menar!

Hästen tränar iaf sjukt bra och kommer absolut utmana Growing Ship som Avelsdirektör!

Än en gång ber jag om ursäkt.
Reply
Soberano Posted: 2008-09-24 12:32:12 Answer to: "Jag kryper.. Det är som toastmachine säger - tränat allmän och seda"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det är ok men det är ju uppenbart att den tränar RIKTIGT bra då han gått upp från 5.0 till 5.2 på 3 pass! Även om han låg väldigt nära 5.1 så är det väldigt bra.
Reply
Soberano Posted: 2008-09-24 12:33:17 Answer to: "Jag kryper.. Det är som toastmachine säger - tränat allmän och seda"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Vad fick du förresten för uträkning på backträningen?
Reply
Posted: 2008-09-24 12:37:07 Answer to: "Vad fick du förresten för uträkning på backträningen?"

Became a member: 
Forum posts:
Ca. 0.130-0.140.

Men har inte provat för fullt ännu..
Reply
Cherry Posted: 2008-09-24 13:12:52

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
som sagt en mycket fin häst! Synd att den bara har en tvåa i styrka och dessutom inte tränar något vidare på det. Men med en lyckad kastrering så är ju det inget bekymmer fast då blir det ju svårt att agera som avelshingst däremot...
Reply
Posted: 2008-09-24 18:10:40 Edited(1): 2008-09-24 18:11:50

Became a member: 
Forum posts:
Aaastrom, Ingen större anledning att krypa . Du är ju ändå ärlig och medger hur du tänkt. Då är det väl inte mycket att orda om.
Den har ju som sagt inte varit ute till försäljning, och som Soberano säger så ser den ut att träna kanonfint ! Det är ju också precis som du säger att de där allmänsiffrorna går att räkna rätt bra ifrå, så du har knappast försökt "lura" någon. Bara dragit lite slutsatser av allmän träning Det är väl Inte en 100 säker metod , men en väldigt bra indikator ändå

Av nyfikenhet :
Vad hade den för siffror på allmän det där första passet

( SOm lite info: Jag har också försökt kolla dom lite och jämföra med faktiska träningssiffrorna sedan, och de stämmer oftast bra. Får ändå en del avvikelser som jag inte riktigt förstår mig på ?!? T.ex på styrkan felar det oftare en del på jag jämför allmäna passet med ett 1-årspass med säga 9 i form. )

PS : Vill du sälja är jag intresserad !
Reply
1   [ 2 ]