Coolt....detta är ett steg i rätt riktning, vi måste få igenom självklara saker som träningseffekter och sånt som stoppar omöjliga o löjliga resultat.
Idag hade jag råkat anmäla två hingstar på 4 år i samma lopp, den ene kundes köras barfota och hade bättre form, så den gav jag allt med + norsken. Maxtrimmad mao. Och den ska vara dubbelt så bra som den andra 4 åringen också enl. ja allt....har 5-7-5-5 på de blå och medel 6.0 och tränar superbt.
Japp, den andre gick inte att köra barfota så jag tog lätta alu och körde def på honom samt anmälde han på nytt om 5 dagar. Han hade sämre form dessutom...en 7:a mot en 9:a på den förstnämnde......jag hade stora förhoppningar på den förstnämnde dessutom, han var andrahands favorit medans han jag deffa var fjärde på ranken.
Ja loppet går......den förstnämnde kommer 5:a felfri......den som jag def blir målfoto slagen felfri också...

....fattades bara att han hade galopp på vägen också.
Tidigare har jag tyckt att det gnälls mycket, men jag har aldrig haft två i samma lopp förut så jag har haft något att jämnföra med.....men så här får det ju inte gå till.
Den förstnämnde 4 åringen är dessutom en av mina bästa hästar som var med i Derby kvalen dessutom men missa finalen precis pga dålig matchning från min sida.
Undrar hur många % lotteri detta spel är egentligen....men det som talar emot det är att topp 10 stallens hästar verkar gå bra iaf någorlunda, för dom är ju samma namn i toppen för det mesta, och dessa har ju mycket pengar att handla hästar för också.
Jag har aldrig kunnat köpa hästar på börsen för över miljonen, en del gör det ofta.
Och dessa hästar föds ju nästan med 5-5-5-5 på de blå....lite överdrivet men lite ironiskt sant också........jaja, jag tycker iaf att min bästa 4 åring borde varit 3 sek före min som blev slagen på mållinjen.
Hej hopp nu är det stopp......