[ 1
]
|
|
Posted: 2007-11-07 17:53:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läste Larssons sågning av Stall Goops körning med sems gregory och first on line sec. Jag måste säga att jag är förvånad över att så många är förvånade över styrningarna i loppet. Det var väl ganska klart på förhand hur det skulle bli kört eller??
Är mer förvånad över att Olle inte diskas då hans häst bryter ut minst 1 spår på upploppet. Nu gjorde den manövern (eller icke manövern) att stallet gick miste om 55 loppor som 2:priset var på.
Tur att det inte var voltstart, då hade väl olle vänt upp på kör åt fel håll!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 18:07:18
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
vad jag hade hört så hade ägarna till sembs gregory sagt att hästen skulle köras i ledningen och absolut inte släppa till fisrt on line sec. Samtidigt uttalade Olle sig på det sättet så att man inte trodde att han ens skulle försöka ta spets eftersom sembs gregory skulle sitta där.
Men man underskattar väl som alltid Stall Goop som består av fegisar, riktigt sorgligt och inget annat.
Hade inte tvekat 1 sekund att byta stall om jag varit delägare i sembs gregory,,,,,14 starter i ledningen och 12 vinster, behöver jag säga mer?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-07 21:44:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller helt med om att det är dåligt osv. Men FÖRVÅNANDE?? icke sa nicke.....
Som sagt är mer förvånad över att Gubben Goop slapp diskning än över "stallstyrningen"
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-11-08 00:09:56
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker det är bra att debatten om stallkörning går varm o gillar Tomas Nilsssons beska kommentarer i sändning, det behövs..
Folk spelar för 80miljoner o folk fuskar??
Visst kan man som spelare förvänta sig att det ska hända precis som det hände o spela på det men ändå.. Kanske dags att införa max 1häst/lopp från stallen..
(nej det var inte ett seriöst förslag)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 00:55:50  vad jag hade hört så hade ägarna till sembs gregory sagt att hästen skulle köras i ledningen och absolut inte släppa till fisrt on line sec. Samtidigt uttalade Olle sig på det sättet så att man inte trodde att han ens skulle försöka ta spets eftersom sembs gregory skulle sitta där.
Men man underskattar väl som alltid Stall Goop som består av fegisar, riktigt sorgligt och inget annat.
Hade inte tvekat 1 sekund att byta stall om jag varit delägare i sembs gregory,,,,,14 starter i ledningen och 12 vinster, behöver jag säga mer?
Answer to: "vad jag hade hört så hade ägarna till sembs gregory sagt att hästen sku"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis, alla kring hästen ville att den skulle köras i spets vad jag fick redo på.
..och hästen är ruskigt effektiv i den positionen.
Så jag blev både besviken, förbannad.. och förvånad att Kontio la sig på rygg direkt när Olle kom fram.
Som jag skrev innan loppet, så hade jag också flyttat hästen om Kontio skulle släppa. Det finns ju inte, ska inte spela någon roll vem som kommer på utsidan.
Det finns "mindre klara" fall där man inte blivit så förvånad på sånna här körningar. Men detta var tyvärr det fegaste och bland det tråkigaste jag sett på travbanan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 10:02:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror du Larsson att det spelat någon roll vilken kusk som kört Sembs Gregory?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-08 14:07:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Kanske är dags att uppdatera Travspelet sa att det blir möjligt att anmäla sin startsnabba lus i samma lopp som sin kanon och beordra spets och släpp till sin andrahäst, för att göra det ännu mer verklighetstroget....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 14:42:11  Tror du Larsson att det spelat någon roll vilken kusk som kört Sembs Gregory?
Answer to: "Tror du Larsson att det spelat någon roll vilken kusk som kört Sembs Greg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hehe möjligtvis Örjan då.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 14:42:36  Kanske är dags att uppdatera Travspelet sa att det blir möjligt att anmäla sin startsnabba lus i samma lopp som sin kanon och beordra spets och släpp till sin andrahäst, för att göra det ännu mer verklighetstroget....
Answer to: "Kanske är dags att uppdatera Travspelet sa att det blir möjligt att anmä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hehe klockrent, får kanske titta på den möjligheten..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|