[ 1
]
|
|
Posted: 2008-07-07 22:07:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej! Jag har bara spelat på hästar några månader så ibland förstår jag inte riktigt vad ni pratar om... Som i lördags pratades det om jokerspel... Vad är det hur går det till? Jag läste ett exempel någon skrivit men fattade inte hur jag kan markera hästar som mina favoriter för att få reducerat pris... Vart? Hur?
Jag kanske ska presentera mig förresten. Jag är en mammaledig 34åring som gillar att spela lite när gubben är på jobbet och ungarna sover. Jag spelar absolut inte för några stora pengar utan en slant här och en slant där. Men jag kan ju ärligt säga att innan man började läsa om hästarn och tro att man begrep något gick det bättre...  Då hände det t.o.m att det blev nån tusenlapp... På den tiden spelandet gick ihop sig blev folk runt omkring sugna och ville vara med så nu är vi 5 st som lägger en peng var till v75 och gissa vem som får ta ut dom hästarn...o( Det är därför jag undrar lite över jokersystemet... Vi har som så många andra önskan om storkovan  .
Hoppas någon av er vill hjälpa mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-07 22:15:52  Hej! Jag har bara spelat på hästar några månader så ibland förstår jag inte riktigt vad ni pratar om... Som i lördags pratades det om jokerspel... Vad är det hur går det till? Jag läste ett exempel någon skrivit men fattade inte hur jag kan markera hästar som mina favoriter för att få reducerat pris... Vart? Hur?
Jag kanske ska presentera mig förresten. Jag är en mammaledig 34åring som gillar att spela lite när gubben är på jobbet och ungarna sover. Jag spelar absolut inte för några stora pengar utan en slant här och en slant där. Men jag kan ju ärligt säga att innan man började läsa om hästarn och tro att man begrep något gick det bättre...  Då hände det t.o.m att det blev nån tusenlapp... På den tiden spelandet gick ihop sig blev folk runt omkring sugna och ville vara med så nu är vi 5 st som lägger en peng var till v75 och gissa vem som får ta ut dom hästarn...o( Det är därför jag undrar lite över jokersystemet... Vi har som så många andra önskan om storkovan  .
Answer to: "Hej! Jag har bara spelat på hästar några månader så ibland förstår j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tjena betty, gå in på abcranken.se dår kan du spela reducerade system
direkt på nätet bra sida.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-07 22:21:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-08 08:50:13  Tack!
Answer to: "Tack! "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har byggt gratisprogrammet ´Hjälp på traven!´ som finns att ladda ner på http://trav.kubin.se och det innehåller så vitt jag vet i stort sett samma funktioner som Jokersystemet (vilket jag av uppenbara skäl inte använder ;-). Det är hursomhelst ett bra alternativ om man vill prova olika typer av reducering utan att köpa ett program.
/Kubin
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-08 09:01:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Travnet har gratisprogram bara att bli medlem så finns det där, reducering sker då man ställer en del villkor t.ex. brukar man ta ut A-hästar, det är hästar man rankar först, vanligast är nog tre A-hästar med villkoret 1 av 3 el. 2 av 3 måsta gå in sen kan man lägga till B hästarsvillkor & C hästarvillkor. Systemet skrivs ut på flera kuponger & sker automatiskt.
Bara att spara på skrivbordet & hämta in systemet till atg kontot, beskrivning finns på travnet.
Strecka lugnt.
Garros
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-08 16:15:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Får ta och kolla upp dom där gratis programmen, fick ju ett ryck för snart ett år sedan och kastade ut 495kr för ett års joker abonemang... Har dock sparat en hel del pengar på reduceringar genom programmet, men som sagt finns där gratis program, så varför inte =)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-12 14:57:18 Edited(1): 2008-07-12 15:00:10  Hej! Jag har bara spelat på hästar några månader så ibland förstår jag inte riktigt vad ni pratar om... Som i lördags pratades det om jokerspel... Vad är det hur går det till? Jag läste ett exempel någon skrivit men fattade inte hur jag kan markera hästar som mina favoriter för att få reducerat pris... Vart? Hur?
Answer to: "Hej! Jag har bara spelat på hästar några månader så ibland förstår j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
betty:
jokersystemet är ett system-skapar-program som du kan titta på här: http://www.travronden.se/category_jokersystemet.jsp?category=373
du kan markera upp vilka hästar du vill på oändligt antal sätt och sätta olika "vinnarkrav" på dom. sen skapar programmet en mängd mindre system där alla dina bortplockade kombinationer av "otillåtna vinnarkombinationer" är bortplockade och dina "vinnarkrav" är inlagda.
om du tror att tex erik adielsson kommer vinna 1-2 lopp så markerar du alla hans hästar och sen sätter du en markering "1-2 vinnare" i en "vinnar-krav-ruta".
programmet gör sedan en mängd system där du har spik på 1 eller 2 av hans hästar i alla system.
och så jobbar du vidare med vilka hästar, tränare, kuskar, startspår, rankingplatser etc du vill tills du är nöjd.
programmet kostar typ 400 för ett års "abbonemang."
om du sen har frågor om du beställer det är här gott om folk som kan svara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-18 08:54:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hade jag förut men har gått över till ABCRANKEN;SE som år mycket bättre!
Gratis en månad.
Överlägsen statistik distans, spår, tung bana m.m
//Kent
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|