1
[ 2
]
|
|
Posted: 2008-07-10 21:12:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JOS CORTINA
|
Håller med ungefär som när Björn vann med To Be Sir när han körde den 1:a gången.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-07-11 04:38:09
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, Q.FORTY FIVE
|
Catch the Flax spetsar så han ska med, Brian Key är en hedershäst som alltid gör det bra så han ska med, Q Forty Five verar ha rejäl form så den ska med o så får man väl peta med Jos Cortina oxå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-11 13:00:50  Skulle vara roligt att se Brian Key med en toppkusk någongång. Men det kommer väl aldrig att hända... 
Answer to: "Skulle vara roligt att se Brian Key med en toppkusk någongång. Men det ko"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har Brian Key blivit bortkörd någon gång med nuvarande kusk?
Han har ju svarat för en hel del maximala styrningar med denna hästen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-07-11 15:34:05  Har Brian Key blivit bortkörd någon gång med nuvarande kusk?
Han har ju svarat för en hel del maximala styrningar med denna hästen.
Answer to: "Har Brian Key blivit bortkörd någon gång med nuvarande kusk?
Han har ju"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 10, TO BE SIR
|
Hästen har fått väldigt många tuffa lopp! Det måste du ju ha sett... Plus att toppkuskarn brukar få mycket bättre fart på hästarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-11 15:38:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du borde starta en tråd i så fall om hur många gånger Ludde kört bort hästar och hur jävla mycket bättre de skulle gå med en riktig kusk.
KS är ändå långt ner i listan.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-11 15:57:30
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, TO BE SIR
|
Finns säkert hundratals trådar här på forumet om Luddes oduglighet som kusk. Bara att leta... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-11 16:43:39 Edited(1): 2008-07-11 16:46:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp ! Fascinerande att man ens kan ha missat dom trådarna
Men Inex, å andra sidan... Jag brukar ändå inte TA BORT hästar från bra framspår baserat på dåliga kuskar särskilt ofta.
Skälet är enkelt; en hyfsad häst från 3e-spår kan vinna med i stort sett hur dålig kusk som helst ! Jag må ogilla kusken, men den som vinner skiter ganska mycket i att jag må ha ogillat hästen eller han som kusk...Bara att lämna sina personliga agg åt sidan när man tippar
Och så dålig är väl inte Kjell Svensson ?
Chanserna ökar så klart med bättre kuskar. Det är ju givet...men det är faktiskt bara på de mer luriga spåren jag plockar bort (eller med) hästar baserat på kusk. Typ, från ett 12e spår kan jag plocka bort en bra häst som är relativt streckad men har kass kusk, men däremot gärna plocka med n sämre häst men som är en rysare och har , säg svanstedt , som kusk.
Här t.ex. tycker jag special ås är en kul rysare pga Erik i hyfsad form 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-11 18:09:12  Japp ! Fascinerande att man ens kan ha missat dom trådarna
Men Inex, å andra sidan... Jag brukar inte TA BORT hästar från bra framspår baserat på dåliga kuskar särskilt ofta.
Skälet är enkelt; en hyfsad häst från 3e-spår kan vinna med i stort sett hur dålig kusk som helst !
Chanserna ökar så klart med bättre kuskar. Det är ju givet...men det är faktiskt bara på de mer luriga spåren jag plockar bort (eller med) hästar baserat på kusk. Typ, från ett 12e spår kan jag plocka bort en bra häst som är relativt streckad men har kass kusk, men däremot gärna plocka med n sämre häst men som är en rysare och har , säg svanstedt , som kusk.
Answer to: "Japp ! Fascinerande att man ens kan ha missat dom trådarna :D
Men Inex,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kusktippning för mig är = gubbarna som står på ATG Live o läser tips från TipsKungen o sen delar ut dom till höger o vänster med instuderad motivering.
Kusktippare... heh, man brukar höra såna ibland även på banorna..
"Ja spelar alltid ERIK ADIELSSON i alla lopp.. för han är söt o haltar" .. som tanterna brukar säga.
Kanske du ska göra samma sak tommie?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-12 12:16:56  Japp ! Fascinerande att man ens kan ha missat dom trådarna
Men Inex, å andra sidan... Jag brukar ändå inte TA BORT hästar från bra framspår baserat på dåliga kuskar särskilt ofta.
Skälet är enkelt; en hyfsad häst från 3e-spår kan vinna med i stort sett hur dålig kusk som helst ! Jag må ogilla kusken, men den som vinner skiter ganska mycket i att jag må ha ogillat hästen eller han som kusk...Bara att lämna sina personliga agg åt sidan när man tippar
Answer to: "Japp ! Fascinerande att man ens kan ha missat dom trådarna :D
Men Inex,"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, SPECIAL ÅS
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-12 12:52:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, BRIAN KEY
|
men så skriver du varannat lopp.. det har ALDRIG slagit in att skrällen du nämner vinner
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-07-13 22:31:09  Kusktippning för mig är = gubbarna som står på ATG Live o läser tips från TipsKungen o sen delar ut dom till höger o vänster med instuderad motivering.
Kusktippare... heh, man brukar höra såna ibland även på banorna..
"Ja spelar alltid ERIK ADIELSSON i alla lopp.. för han är söt o haltar" .. som tanterna brukar säga.
Kanske du ska göra samma sak tommie?
Answer to: "Kusktippning för mig är = gubbarna som står på ATG Live o läser tips f"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 10, TO BE SIR
|
Svensson serverade Brian Key ett kanonlopp som vanligt...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|