Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> perra moderator
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-25 20:18:07

Became a member: 
Forum posts:
såg att du blivit moderator, perra.

vet inte om det kommit nån info eller tråd nånstans som jag missat så jag tänkte bara be admin-eriksson eller dig, perra, berätta kort vad dina "uppgifter" är och om man kanske kan eller ska maila dig istället om det är nåt speciellt?
Reply
B_Good Posted: 2008-06-26 00:19:57

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Grattis till utnämningarna till moderatorer!!

Är nyfiken så jag gör några testuttalanden i syfte att kolla var "moderatorribban" ligger..

A) Jag hatar Jockeoutcast han är en tönt som inte kan tippa!
(förlåt jocke bara ett test)

B) FRA-lagen är bra! Politik är skoj att diskutera, jag är moderat o sossar är pucko. I övrigt gillar jag inte katoliker! (förlåt alla inblandade uttalandena tagna ur luften)

C) Kukfittaskit vad förbannad jag är på den där jävla Goop som inte kan köra häst! (förlåt Björn alternativt Olle)

D) Travspelet är ett skitspel pga av diverse buggar o orättvisor
(förlåt travspelet)

E) Takter är en missbrukare.. (förlåt Johnny)

F) Chokladkakan fuskar! (förlåt kakan)

Vad bör modereras o vad är okay av följande uttalanden?
Reply
Limpicus Posted: 2008-06-26 00:34:42

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
A är inte okay.. om det inte är med vänlig mening.. Borde ge en varning.. Uppskattar personligen inte sådant även om det kan vara roligt vid vissa väl valda tillfällen.. Tycker heller inte om att man dissar någons ideer, det kan man göra efteråt på ett snyggare sätt..
B är mer okay.. Tror inte man kommer ifrån sådana påhopp i ett forum och dessa är sällan illa menade som ett personangrepp kan vara.. Dock ej okay om man hela tiden hoppar på samma ras/grupp etc eller om det kan kopplas till någon på forumet som tar illa upp.
C Ingen större skada skedd.. Men får heller inte bli för ofta men kan va kul vid enstaka fall..
D Upp till var och en att sluta spela?
E tillbaka på ruta A, Kan vara okay i en separat tråd ifall att anklagersena är sanna och bevisade.
F Samma här. Finns det relevanta bevis så ska det naturligtvis fram och händer det inget när man kontaktar admin bör det läggas ut. Men falska anklagerser bör reletera en varning.

Är ju bara vad jag tycker
Reply
Posted: 2008-06-26 00:39:37

Became a member: 
Forum posts:
Ärligt talat tror jag det är lite "Beta" över Moderator-grejen också än så länge

Nazzgul var nog först ut, och jag hörde med honom hur det kom sig att han var moderator, och vad som gällde. Han sade bara han hört med Eriksson om de behövde hjälp, och att moderatorer kanske kunde vara bra och spara dom lite tid som kan behövas för annat. Han sa att det bara var att höra sig för. så jag skickade ett mail och sa att jag kan hjälpa till om det inte är några jättekrav...THAT`S IT

DET ENDA VI HAR SOM UPPGIFT ATT HJÄLPA TILL MED ÄR ATT KOLLA AV FORUMEN LITE - Kolla av så det är ok stämning, vettiga inlägg o.s.v. ...inget annat !

Vi gör det bara för att hjälpa till så gott vi hinner, och har alltså inget betalt eller så. Det är något vi gör i mån av tid, så det är inga krav på att vi ska sitta flera timmar om dagen eller så.

Vi är alltså bara en liten extra hjälp för att se till så att forumet blir så trevligt som möjligt .

Alla andra frågor är fortfarande till 100 % spelledningen som har hand om, så det är ingen mening att börja skicka meddelande till oss om allt möjligt

Hoppas det förklarar vad vår uppgift är ?

Reply
Posted: 2008-06-26 01:03:36 Edited(7): 2008-06-26 01:07:05

Became a member: 
Forum posts:
A) Jag hatar Jockeoutcast han är en tönt som inte kan tippa!

Du får fortfarande tycka vad du vill. T.o.m om mig och Nazzgul eller nå´n annan här...
Däremot får du inte skriva allt här Personangrepp har väl aldrig varit ok på TZ ...

B) FRA-lagen är bra! Politik är skoj att diskutera, jag är moderat o sossar är pucko. I övrigt gillar jag inte katoliker!

Vi inser alla att du har ett problem...men vi ser inte problem...Vi ser lösningar:
Du får troligen en Webkamera-session med Göran persson 2 timmar i veckan där han med sin lugnande, sövande stämma får dig att inse att politik inte är skoj . OBS: Kräver widescreen !

C) Kukfittaskit vad förbannad jag är på den där jävla Goop som inte kan köra häst! (förlåt Björn alternativt Olle)

Har du nånsin sett kuskamatör-matchen mellan Norska och Svenska kuskar på Mantorptravet ?
Jag lovar, du kommer aldrig (ok nå´n gång kanske) gnälla på en Goop igen efter dom loppen...plus att du kanske lär dig några nya svordomar på norska !

D) Travspelet är ett skitspel pga av diverse buggar o orättvisor
(förlåt travspelet)

Har aldrig sett några. Har aldrig klagat på spelet ...Allt är underbart
Du får gärna ha en åsikt, och jag (och säkert även Nazzgul) kommer fortfarande ha åsikter. (Vi har inte fått munkavle på något sätt...)

E) Takter är en missbrukare.. (förlåt Johnny)

Hjälp ! Ring Polisen ! Vi har en missbrukare i spelet !!!
Visst ...vet du att han är påtänd när han ska köra 1a v75-loppet så är det ju relevant spelinfo. Skippa tjafset annars....återigen...när var personangrepp ok på TZ.


F) Chokladkakan fuskar! (förlåt kakan)

Inte vår sak ....Skötes fortfarande av spelledningen.
Vår inställning till fusk är däremot rätt given - Hur kul kan det vara ?
Fuska för att vinna i ett spel med små låtsashästar...ja ja
Reply
Posted: 2008-06-26 17:08:30 Answer to: "A) Jag hatar Jockeoutcast han är en tönt som inte kan tippa! Du får "

Became a member: 
Forum posts:
ok. tack för infon.
Reply
B_Good Posted: 2008-06-27 01:35:21

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tack för utförliga o lustiga svar..

En sak som ni dock aldrig kommer få ta ifrån mig o moderera bort är personangrepp på mig själv angående mitt tippande. Nån liten sjuk del av mig själv gillar att smäda mig själv offentligt
Reply
Posted: 2008-06-28 22:26:56

Became a member: 
Forum posts:
Hahaha..Ok ! Ska ha det i minne B_Good
Reply
[ 1 ]