1
[ 2
]
|
tommie
|
Posted: 2008-06-18 14:29:08  Jag överlämnar fallet tommie till admin & hoppas att det åtgärdas.
Answer to: "Jag överlämnar fallet tommie till admin & hoppas att det åtgärdas."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 14, ORLANDO KARSK
|
Om jag hade skrivit något dumt så hade han säkert åtgärdat det. Men det har jag inte gjort. Kakan skrev förra lördagen att Clicquots Sun Rose skulle sitta i spets direkt.. Så det är väl inte så dumt att ta det han skriver med en nypa salt? Hästen startade ju trots allt från innerspår på 20 tillägg... Och faktiskt så skojjar jag lite med Kakan för han verkar vara en skön kille.. Han verkar kunna ta ett skämt och inte tar tar allt på blodigt allvar som du gör.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-18 14:46:31  Om jag hade skrivit något dumt så hade han säkert åtgärdat det. Men det har jag inte gjort. Kakan skrev förra lördagen att Clicquots Sun Rose skulle sitta i spets direkt.. Så det är väl inte så dumt att ta det han skriver med en nypa salt? Hästen startade ju trots allt från innerspår på 20 tillägg... Och faktiskt så skojjar jag lite med Kakan för han verkar vara en skön kille.. Han verkar kunna ta ett skämt och inte tar tar allt på blodigt allvar som du gör.
Answer to: "Om jag hade skrivit något dumt så hade han säkert åtgärdat det. Men de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FLASH COGER
|
haha 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-18 15:48:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, NISSE LENSON
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 16:03:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, STRONG BOY D.E.
|
9 Strong Boy D.E. är tyskfödd, och får därför inte starta på V75 i Sverige förrän han är uppe i bronsdivisonen. När V75 då gick på Momarken i Norge, passade Mathias "Rulle" Blomqvist på att anmäla, och han kördes då till spets från ett besvärligt läge, och vann loppet på ett förtroendeingivande sätt. Direkt efter det loppet siktade man in sig på detta lopp, då det skulle vara svårt att hinna upp i brons innan V75 på hemmaplan. Man har lagt upp träningen på samma sätt som inför V75-vinsten i Norge, med oerhört hård träning, innan passen lättas upp till enbart skritt i skogen veckorna innan. Hästen har körts snällt i loppen utom senast, då han ville ha ett kvitto på att man är på rätt väg, och då kördes han till spets redan efter 400 meter från spår 11 bakom bilen över lång distans. Samma taktik är att vänta från detta läge, och han ska vara ännu bättre nu enligt tränaren. Känns väldigt intressant, och kommer knappast att bli favorit från detta läge. Känns mycket streckvärd, och får tipsnicken i ett på förhand öppet lopp.
2 DON ARIEL övertygade i debuten för stall Goop och läget är gynnsamt och skulle han komma till ledningen smärtfritt så kan han bli svår att knäcka. Det var dock ett billigt gäng han ställdes mot, men intrycket var finfint. Hästen var mycket tränad inför det loppet, men hade inte gått några tuffare test, och kommer därför högst troligt att ha nytta av senaste loppet, och vara förbättrad. Distansen ska inte vara några problem, och stallet hoppas på segerchans, även om det är tuffare emot nu. Första motbud, och trolig favorit för Björn Goop.
15 SISSEL GODIVA matchas för Stochampionatet och hon har styrkan som sitt främsta vapen. Hon gick bra i skymundan senast som sexa (11,5/1000) så formen är fortsatt på topp. Hon måste ha ett lopp innan försöken till Stochampionatet, och det kommer inte att bli någon tokkörning, säger Catrin Fajersson, som samtidigt påpekar att taktiken är upp till Johnny Takter.
12 MIGHTY VALUE har avslutat strålande på slutet och inte varit långt ifrån första årssegern. Är bra i ordning, men kusken (Erik Adielsson) får troligen köra på chans här, för att ha en chans till segern, säger Dan Widegren, som tränar. Distansen har han klarat utan några större problem förut och får han bara ett lopp i ryggar så kan han fälla allt över upploppet. Det blir minst barfota bak, kanske runtom.
1 GLIDE KRONOS värmde strålande senast, och var även duktig tvåa i loppet efter att ha kommit loss från tredje inner 350 kvar. Nu är det första gången över distansen, men "Ludde" är inte speciellt oroad över det, då "alla" hans hästar är vältränade. Hästen är snabb ur volten och kan leda länge, kanske hela vägen.
14 ORLANDO KARSK har gått tre starka lopp i rad och han har visat sig trivas med distansen. Hästen har växt in i sin klass på tillfredsställande vis, och ska räknas in i platsstriden här, enligt Daniel Redén, i "Tarzans" stall.
Spetsbud: 1 Glide Kronos eller 7 Alexis Avanti
Ranking
A-hästar
9 Strong Boy D.E.
2 Don Ariel
B-hästar
15 Sissel Godiva
12 Mighty Value
7 Alexis Avanti
5 Flash Coger
1 Glide Kronos
14 Orlando Karsk
C-hästar
11 Ex Bore
4 Fit
3 Nisse Lenson
D-hästar
8 King Jean B.R.
10 Verrazano Thrust
13 Uddens Intrip
Struken: 6 Galne Mad
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-06-20 03:18:56
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, ALEXIS AVANTI
|
Tycker Alexis Avanti känns otroligt bortglömd o är helt klart utgångstipset o hade varit en chansspik om inte Strong Boy varit med.. Har inte sett Don Ariel men får väl peta med den eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 10:51:34  Tycker Alexis Avanti känns otroligt bortglömd o är helt klart utgångstipset o hade varit en chansspik om inte Strong Boy varit med.. Har inte sett Don Ariel men får väl peta med den eller?
Answer to: "Tycker Alexis Avanti känns otroligt bortglömd o är helt klart utgångsti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror att alexis aldrig vunnit på v75? har spelat den flera gånger och då kommer han 2-3 till skräll- eller småskrällodds. sen vinner han mitt-i-veckan-loppen istället.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-21 11:46:14  tror att alexis aldrig vunnit på v75? har spelat den flera gånger och då kommer han 2-3 till skräll- eller småskrällodds. sen vinner han mitt-i-veckan-loppen istället.
Answer to: "tror att alexis aldrig vunnit på v75? har spelat den flera gånger och då"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 12, MIGHTY VALUE
|
Han var tvåa med galopp när V75 gick på sin hemmabana Eskilstuna i våras, mycket stark upphämtning men inget att göra åt vinnaren som var den kapable Garland ........ (hjärntapp) Stefan Söderqvist iaf.
Och trea en gång i februari då på V75 Jägersro.
Så nu kommer första segern kanske....ensamt springspår!!!!!
Ärligt talat ve jag inte hur formen är, har ju varit bra länge nu...borde få vila snart...eller så är det en järnhäst som tål det, bara han är frisk. 
Fast hårt lopp och ganska öppet, o fyra-fem streck är nog nödvändigt.
Bl.a 2-5-7-9-14-15 är nog givna......oj det var sex. 
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2008-06-21 13:11:59
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 14, ORLANDO KARSK
|
Vinnaren körs av Örjan Kihlström..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-06-21 16:34:05
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, ALEXIS AVANTI
|
Får jag bara nån typ av positiv formrapport eller värmning eller nåt så chansspikar jag Alexis Avanti o ber till hästgudarna om spets o slut..
(jaja jag är en drömmare)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 16:45:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ALEXIS AVANTI
|
Behöver inte vara fel B_good
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 22:15:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FLASH COGER
|
Efter tittat närmare och närmare på saken.. vem går egentligen först till dödens av dom kapabla tilläggshästarna?, eller sitter dom och maskar i kön? i nuläget så räcker väl 2,9,14? (om man vill snåla lite).
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2008-06-22 10:54:03 V75-2 | Kalmarsundsstayern. 1:A PRIS 100 000 kr 3140 V 1. GLIDE KRONOS Kolgjini Lutfi 2. DON ARIEL Goop Björn 3. NISSE LENSON Svanstedt Åke 4. FIT Kern Klaus 5. FLASH COGER Kontio Jorma 6. GALNE MAD Untersteiner Peter 7. ALEXIS AVANTI Jansson Richard L 8. KING JEAN B.R. Ingves Peter 9. STRONG BOY D.E. Blomqvist Mathias a 10. VERRAZANO THRUST Lindblom Carl-Erik 11. EX BORE Uhrberg Thomas 12. MIGHTY VALUE Adielsson Erik 13. UDDENS INTRIP Persson Fredrik 14. ORLANDO KARSK Kihlström Örjan 15. SISSEL GODIVA Takter Johnny
Turordning: 15-7-14-5-9-12-2-1-8-6-4-11-10-13-3
Answer to: "v75:110:2"
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 9, STRONG BOY D.E.
|
1 Glide Kronos kan överraska i spets, 2 Don Ariel chans men knappast en spik, 3 Nisse Lenson kan överraska med Svanen, 4 Fit är struken, 5 Flash Coger är inte borta, 6 Galne Mad är struken, 7 Alexis Avanti gillar distansen och kan överraska om han får överta, 8 King Jean BR vinner inte, 9 Strong Boy DE körs offensivt och vinner om han är lika fin som i Norge, 10 Verrazano Thrust vinner inte, 11 Ex Bore distansgynnad men formen?, 12 Mighty Value kan deffenitivt överraska med Erik, 13 Uddens Intrip vinner inte, 14 Orlando Karsk kan överraska med en patenterad Örjen styrning, 15 Sissel Godiva är bra men är inte detta ett preparé ?
A:9-2 B: 12-1-7-14-15-5-3-11
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-22 11:44:55
|
V 12, MIGHTY VALUE
|
Jag tror på de mer rutinerade i bakre leden som kommer in i matchen sista varvet över 3140 ska det inte vara några problem...svårt o säga vem av 12-14-15 som får bästa loppet, men jag chansar på att Erik kör smartast då han har överflöd av självförtroende just nu....livrädd för Örjan givetvis, att han ryggar Erik här, men jag slår till på den lille pågen här, rygg på starke Sissel Godiva sista varvet för att sen bara blåsa ner dom.
Önskescenario är att Björn, helst felar men annars han i ledningen och som sen får starke Strong Boy D.E över sig och sen tröttnar dessa och de längst bak kommer sen och rundar de andre....he he....önskedrömmar!! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-22 14:47:51
|
V 12, MIGHTY VALUE
|
Tack Erik....snacka om självförtroende!! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|