Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Personal och lön...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-10-04 00:23:16 Edited(3): 2007-10-04 00:26:06

Became a member: 
Forum posts:
Lite osäker på hur det funkar nu, men jag antar att jag betalar lön för alla 5 tränare/skötare i stallet oavsett om jag har 5 hästar elller ej...rätta mig om jag är fel ute.

Nu kostar det ju 50.000 att nyanställa vilket jag kan tycka är tufft.

Jag tycker egentligen det vore bättre med en högre lön, och även en lön i förhållande till tränarens kapacitet, och lägre anställningsavgift.

Typ 8-4-2-1000kr på 4-3-2-1*-iga tränare.
4*-igt ska kosta lite

Sedan kan jag tycka det vore kanon om man skulle kunna sätta in en funktion där du KAN VÄLJA BORTatt få tränare med specialiteter du redan har.
Det kostar nog mycket ändå att försöka få 4*-iga tränare, och att sedan få en hel bunt med ALLMÄN t.e.x känns ju varken så kul eller särskilt realistiskt.

Det blir ju en indirekt pris-sänkning i anställningsavgiften...och mera möjlighet för nya stall att få bra tränare.
Sedan kan det ju innebära att man både kan planera och även måste prioritera lite då.

Som det är nu vill man inte sparka någon för att man står kort om hästar, när du inte vet om du får en vettig tränare igen.
Reply
B_Good Posted: 2007-10-04 01:37:53 Answer to: "Lite osäker på hur det funkar nu, men jag antar att jag betalar lön för"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tränarlottot är en pers.. Dyrt o man har ingen kontroll, så jag håller med om att nåt bör göras.
O varför inte som du säger högre lön i förhållande till kapacitet. O Ingen specialitet låt rät bra det oxå.
Reply
Eriksson Posted: 2007-10-07 20:09:00 Answer to: "Lite osäker på hur det funkar nu, men jag antar att jag betalar lön för"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Håller med om att tränarsystemet är ganska dåligt. Har inte riktigt fått till det. Vi håller på att titta på ett helt nytt system, det kommer nog ta minst två veckor innan det blir tillgängligt.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-10-16 19:24:43 Answer to: "Håller med om att tränarsystemet är ganska dåligt. Har inte riktigt få"

Became a member: 
Forum posts:
Jag skulle tycka att man borde få välja själv vilken tränare man vill ha. Asså om jag vill anställa en backtränare, då måste jag avskeda nån och det kostar 4 000 och sen måste jag anställa nån och det kostar 50 000 och man förlorar ju jätte mycket pengar om man inte får den tränare man vill ha


Så jag tycker att man borde få välja vilken tränare man vill ha.. och att det inte ska kosta nånting att avskeda nån, jag tycker att man ska få tillbaka pengarna. // Hedds Bedds
Reply
[ 1 ]