Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Värmningar...lite mer av spelinfo...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-10-08 01:07:30

Became a member: 
Forum posts:
Skulle det vara möjligt att knyta lite mer info till värmningarna som gör att man får ett lite bättre grepp om en hästs styrkor eller svagheter?

Nu är kan man ju säga att formstapeln är "knuten" till värmningarna.
Det är ju såklart bra om jag ska spela att veta om formen är okej...

men skulle det vara möjligt att göra så värmningsrapporten kommenterade ytterligare lite utifrån andra "staplar"...

T.ex.
***Om hästen har styrka som sin klart bästa egenskap kanske rapporten kan säga "brunte ser stark ut idag"
***Om hästen är startsnabb -> "Brunte ser rapp ut i provstarterna"
**Vid 8-10 i galopprisk -> "Brunte stular i provstarterna
***Om den är snabb -> "Brunte går en snabb bortre långsida"
Vid tung bana eller vinterbana kanske värmningarna kan nämna något hur hästen ser ut att gilla banan.
Hur det formuleras är väl en senare fråga , men ...En av dessa kanske skulle kunna stå på varje häst förutom formen i värmningsrapporten?

Vet inte om det är möjligt, men tänkte det kanske kan vara lite kul och bidra till lite nerv innan loppen när man får lite grepp om motståndet
Men mest tänkte jag på spelet. Just nu har man nästan bara medel och tidigare lopp och tider att gå på. Med lite info i värmningen kan vi kanske gissa lite hur loppet kan bli kört, och kanske det kan locka till lite mer spel?
Reply
B_Good Posted: 2007-10-09 00:40:59

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Njae tycker jag som då är lite mot värmningar överhuvudtaget då jag inte gillar att bli bunden till datorn vissa tider..
Reply
Posted: 2007-10-09 13:22:46

Became a member: 
Forum posts:
men det kanske går att få det att stå kvar längst ner när man skrollar loppet. eller nåt sånt?
Reply
Posted: 2007-10-09 15:45:47

Became a member: 
Forum posts:
Jo, det borde ju vara möjligt kanske Besten_93.
Jag var mest inne på att det skulle vara kul att få igång V/P-spelet lite mer, och att lite mer info kanske kunde göra det mer lockande.

Men det kanske finns andra sätt?
Reply
Posted: 2007-10-10 10:07:11

Became a member: 
Forum posts:
Perra>> jag förstår va du vad ute efter. Tänkte mer på dem som inte vill sitta och passa datan vissa tider men som ändå kanske vill se infon om loppet efteråt.

Men förstår även problemet för dem som vill spela men inte får infon i tid så att säga. HMM
Reply
[ 1 ]