Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> LL-skalan

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-05-02 00:55:37

Became a member: 
Forum posts:
Lindblom brukade alltid ge mig fina pengar på V/P i ramloppen på Mantorp. Unghästlopp och liknande med ojämn klass .
Men han åker lika ofta dit på den så fort loppen blir hårdare. Räcker väl med vanliga v5-lopp på mantorp så är säkert statistiken klart sämre. Det är min feeling i varje fall.

Enda säkra är att det kvittar om det är ramlopp på Mantorp eller elitloppshelg på Solvalla - Lindblom tror ALLTID på chans Jämför det med Lädret ...Snacka om olika attityd. Halvfullt eller halvtomt glas

Vore lite kul att sätta in tränarnas sätt att chansvärdera i en liten skala.
Kan lätt namnges efter två ikoner på området - LL-Skalan

LL-SKALAN

Lindblom +10___________________+/-0______________-10 Lähderkorpi

Frågan är bara vilken tränare som skulle ligga var då ?
Ludde ... +8 ?
Olle Goop ... -5 ?
Reply
Posted: 2008-05-02 01:53:03

Became a member: 
Forum posts:
Tja...

Nils Enqvist, 1000 +
Robert Bergh, 10 +
Jörgen Westholm, 10 +
Christer Graaf, 10 +
Sten O Jansson, 10 +
Håkan Eriksson aka "Spara speeden", 10 -
Roger Walmann, +/- 0
Reply
Posted: 2008-05-02 09:47:45 Answer to: "Tja... Nils Enqvist, 1000 + Robert Bergh, 10 + Jörgen Westholm"

Became a member: 
Forum posts:
Dom optimistiskaste är väl

Robert Berg,Nils Enqvist,Lindblom,Svanstedt?
Reply
Jimson Posted: 2008-05-02 09:55:25

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Jörgen Westholm är värst för han vinner juh aldrig och han tror alltid på bra segerchans
Reply
Posted: 2008-05-02 10:37:15

Became a member: 
Forum posts:
Westholm är grym dryg med det där... tror han ska vinna jämnt. Men Lindblom är riktigt hemsk han också, vedervärdigt när folk tror dom ska vinna varje lopp, så enormt naivt.
Reply
Posted: 2008-05-02 10:44:24

Became a member: 
Forum posts:
ja Enqvist är väl en +10 på så sätt, fast när det gäller opalen ska han väl tro på chans alltid ? SKulle nog bara ge han en +7a därför.

Westholm däremot är ju en typisk +10. Håller med dig Jimson, ofta en helt hopplös överoptimist !

Svanstedt ? Superoptimist kakan ? På en skala på +10 till -10 far väl snarare den mannen hit och dit likt en rattfyllerist på en ödslig norrlandsväg. Känns som humöret spelar in på hans chansvärderingar med Fel dag och han har ingen chans med nå´t, rätt dag...alla kan vinna!

Mäster Stig H är ju superdiplomaten numero uno i sina tips så han hamnar väl precis på +/-0
Reply
Posted: 2008-05-02 13:44:48

Became a member: 
Forum posts:

Svanstedt ? Superoptimist kakan ? På en skala på +10 till -10 far väl snarare den mannen hit och dit likt en rattfyllerist på en ödslig norrlandsväg. Känns som humöret spelar in på hans chansvärderingar med

Så sant.
Reply
Posted: 2008-05-02 14:23:40 Edited(1): 2008-05-02 14:24:19

Became a member: 
Forum posts:
Om där finns någon kusk som spelar själv så e min först gissning på Svanstedt. Han är precis som beskrivningen ovan.

För att inte tala om när han säger att en häst har "liten chans" och så PANG! offensiv körning o plätt lätt seger...hmmm
Reply
Posted: 2008-05-02 14:24:58

Became a member: 
Forum posts:
Westholm om Buck Brodde om han är trea el. fyra är jag nöjd, överoptimist?
Åke Lindblom tror på toppchans på allt han kör.
Ludde har ofta hästar som jobbar dunder i träning men 2 av 10 vinner.

God tur
Reply
Posted: 2008-05-02 20:09:11

Became a member: 
Forum posts:
Jo, men jag satte ju Lindblom som den typiska +10 oxå Garros

Pisdalicker //
bara kolla Svanstedt med Benny Palema i början på förra säsongen. Dunderfavorit på Mantorp, spetsfavorit...skithästar...och ändå släpper han och sätter sig i rygg . Kul att spricka på en så´n spik

Då är det så man börjar undra...

han kunde kört preparé i spets med. Hade inte vart någon som gått upp och han kunde lunkat på i 17-18 tempo, och glidit ifrån till slut.

Tyckte det var riktigt osnyggt!
Reply
Posted: 2008-05-02 21:17:32 Answer to: "Jo, men jag satte ju Lindblom som den typiska +10 oxå Garros ;) Pisdali"

Became a member: 
Forum posts:
Men Nils Enqvist måste väl ändå vara den största optimisten av dem alla?
Reply
Posted: 2008-05-03 01:19:58

Became a member: 
Forum posts:
Definitivt en av dom jobbigare. Skulle han varit friidrottsmanager hade han nog t.o.m kunnat greja så Sanna Kallur inte var folkkär

Som jag sa till dig Crille, synd för opalen att han ska ha den gaphalsen som tränare
Reply
Posted: 2008-05-03 11:30:14 Answer to: "Definitivt en av dom jobbigare. Skulle han varit friidrottsmanager hade han"

Became a member: 
Forum posts:
Jo, men, Opalen blir väl inte bättre för att han har en tillbakalutad tränare?
Reply
Posted: 2008-05-03 11:32:34 Answer to: "Definitivt en av dom jobbigare. Skulle han varit friidrottsmanager hade han"

Became a member: 
Forum posts:
ja, håller med.
Mellan Kallur och mig finns dock mer än folkkärlek, det finns en sexuell touch..
Riktigt fru-material i den tösen.
Reply
Posted: 2008-05-03 23:20:53

Became a member: 
Forum posts:
Nej, men kanske med en annan tränare Crille

Mer seriöst så ...
Det jag menar är att just nu räknas han väl möjligen som en topphäst i mantorpsregionen ungefär, medans somliga andra inte behöver prestera särskilt mycket för att få blommor och blader. Räcker med någon strövinst då och då typ, allt för att bekräfta att dom är nog rätt bra ändå ....

Räcker väl bara att kolla Lugdunum idag. Han vinner en del , mem ofta mot havbilliga gäng, men hur ofta har han presterat mot bättre motstånd på slutet ?

Men det ska också sägas att det bara är en feeling jag har. Den är ju rätt personlig och jag kan vara helt fel ute. Ta det med en nypa salt

Kallur däremot : Där har jag precis samma feeling som Plokko. Riktigt fru-material i den tösen!
Reply
Posted: 2008-05-03 23:36:26

Became a member: 
Forum posts:
Haha.

Lindblom hade enligt honom själv två toppchansar idag + en outsiderchans. Två var favoriter utav dem. Ingen tog pengar.
Dags att komma ner på jorden?
Reply
Posted: 2008-05-04 01:09:45 Edited(2): 2008-05-04 01:10:33 Answer to: "Haha. Lindblom hade enligt honom själv två toppchansar idag + en outsi"

Became a member: 
Forum posts:
Hört av Lindblom på stallbacken när han kom in med Lugdunum
´´Där slutar den sagan´´
(kan ju tolkas på många sätt)
Reply
Posted: 2008-05-04 01:31:23 Answer to: "Hört av Lindblom på stallbacken när han kom in med Lugdunum ´´Där s"

Became a member: 
Forum posts:
Jasså?
Reply
[ 1 ]